שיחה:חיים קנייבסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 45: שורה 45:
צריך לשנות הסדר על הקשר עם חסידי חב"ד, שיהי' ברור שבעשרים שנותיו האחרונות הוא לא יצא נגד החסדים ואדרבה הוא התקרב לחסידים, ואף היה שותף לשלום ההסיטורי ברבונת בני ברק. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 19:08, י"ח באדר ב', ה'תשפ"ב
צריך לשנות הסדר על הקשר עם חסידי חב"ד, שיהי' ברור שבעשרים שנותיו האחרונות הוא לא יצא נגד החסדים ואדרבה הוא התקרב לחסידים, ואף היה שותף לשלום ההסיטורי ברבונת בני ברק. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 19:08, י"ח באדר ב', ה'תשפ"ב
:מעדיף לקצר בנושא המחלוקת, אך לא ברור לי כלל שיש קשר בין פגישתו עם הרב משה יהודה לייב לבין מינויו של הרב חיא"ל, בפרט שה'שלום ההיסטורי' שעשה זה בסה"כ משהו שלטובתו היה שווה לו לעשות את זה ואני רואה בזה נקודת זכות רק מצידו של הרחיא"ל, בפרט שלאחר מכן נתן את אישורו לבד"צ קהילות לתת הכשר בבני ברק ללא תיאום עם הכשר הרב לנדא דבר שגרם לירידה ברמת הכשרות ומראה את חיבתו העצומה אותה לא משקף הערך לרב לנדא ולאחדות המדוברת. אסיים בזה. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:30 • י"ט באדר ב' ה'תשפ"ב
:מעדיף לקצר בנושא המחלוקת, אך לא ברור לי כלל שיש קשר בין פגישתו עם הרב משה יהודה לייב לבין מינויו של הרב חיא"ל, בפרט שה'שלום ההיסטורי' שעשה זה בסה"כ משהו שלטובתו היה שווה לו לעשות את זה ואני רואה בזה נקודת זכות רק מצידו של הרחיא"ל, בפרט שלאחר מכן נתן את אישורו לבד"צ קהילות לתת הכשר בבני ברק ללא תיאום עם הכשר הרב לנדא דבר שגרם לירידה ברמת הכשרות ומראה את חיבתו העצומה אותה לא משקף הערך לרב לנדא ולאחדות המדוברת. אסיים בזה. ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 07:30 • י"ט באדר ב' ה'תשפ"ב
::ראשית '''דעתי הברורה''' צריך לקצר עד להשמיט לגמרי את כל ענין המחלוקת, וגם אם להזכיר רק להזכיר בתור מעידה זמנית בגלל פלוני וכו'.
::בקשר לתוכנית לשלום אחרי ימי הרב משה, אני לא כותב מהשערה, אלא מידיעה '''ברורה'''. וכמו שבטח זכור לך מלפני שלוש שנים שהמינוי עבר בקלות כמו מיים, כיון שהיה הכל מסוכם מראש.
::רק מה שלא מסתדר לך מספר השנים הרחוק כ 14 שנה הפרש, בין הפגישות לבין הפועל ממש. אזי הרב משה היה אז חולה מאוד, ולכן כבר סידר מה יהי' אחריו, וה' עזר והאריך ימים עוד י"ד שנה. והבאתי לך הראיה הכי גדולה, שהוא הסכים ותמך בכנסתו של הרב אייזיק, בזה שביום ההתמנות קיבל אותו ונתן גושפנקה שלו העצומה, למינוי של רב חסידי (שעד אז הי' ר"מ בצפת!). בימי החושך הגדול לא היה אפשר לחלום על כזה דבר, וכמו שכבר כתבתי לך, שאף שנפגש עם הרב משה, אין תמונה, וכאן השתמש בכל התוקף שלו הגדול להמליך את הרב אייזיק, זה רגע גדול בהיסטוריה של חסידים וליטאים, וכמו שהרבי ציין, שכבר נעשה שלום בזמן הצמח צדק, עד לתקופת אדמו"ר מהוריי"צ, ובאו בעלי מחלוקת שבלשון הרבי: "אינם בני תורה", וחידשו אותה, והנה ב"ה הצליחו להשתיק אותם, ולהגיע לשלום בין המחנות, רגע היסטורי ה' יעזור שימשיך.
::מה שאתה מקשה מהכשר קהילות וכו', זה לא קושיא כלל, לא כתבתי לך שהוא נהפך לחסיד, וכו', ואדרבה, זה החידוש הגדול, שעל אף וכו', קיבל את הרב אייזיק, וזה לא משנה אינטרס של מי זה הי'ה, הפועל ממש, שב"ה לרב אייזיק יש יותר אחיזה בכל שורות הציבור בבני ברק יותר מאביו (והוא דבר פלא עצום, שלא שהי' ניתן לצפות, וממש בחסידי ה'). [[משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|א&#39; מחב&#34;ד]] - [[שיחת משתמש:א&#39; מחב&#34;ד|שיחה]], 14:45, י"ט באדר ב', ה'תשפ"ב
6,031

עריכות

תפריט ניווט