16,089
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←להוסיף) |
|||
שורה 19: | שורה 19: | ||
[[קובץ:משיח קנייבסקי.png|150px|ממוזער]] | [[קובץ:משיח קנייבסקי.png|150px|ממוזער]] | ||
[[קובץ:קנייבסקי 2.png|150px|ממוזער]] | [[קובץ:קנייבסקי 2.png|150px|ממוזער]] | ||
לדעתכם הקטע הנ"ל יש להוסיפו לערך? --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:13, 20 במרץ 2022 (UTC) | לדעתכם הקטע הנ"ל יש להוסיפו לערך? --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:13, 20 במרץ 2022 (UTC) | ||
:לא!!! למחוק גם מפה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:16, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב | :לא!!! למחוק גם מפה. [[משתמש:א' מחב"ד|א' מחב"ד]] - [[שיחת משתמש:א' מחב"ד|שיחה]], 18:16, י"ז באדר ב', ה'תשפ"ב | ||
שורה 29: | שורה 29: | ||
:::::::בתחילת אותו הספר מובא מכתבו של ר' חיים בו מזהיר: "חלילה לסמוך עלי למעשה על מה שאני עונה מקופיא". וזאת כי כידוע כל חייו ישב ולמד יומם ולילה והיה שקוע רק באהלה של תורה, ולאלו שהטרידוהו בשאלות היה עונה בקצירת האומר וללא מחשבה יתירה וחוזר לתלמודו. כך שאין פלא שיש בתשובותיו הקצרות סתירות, ענינים תמוהים ועוד ואכ"מ. וממילא, מופרך וחסר טעם להביא מתשובותיו הקצרות כאילו שדעתו היתה נגד או בעד חב"ד. ברור שגם חסידיו המובהקים גם אם יראו תשובתו הנ"ל לא באמת יחששו להתפלל עם חב"דניקים מאמינים ברבי למניין (באותו ספר בע' תא מופיעה תשובתו לרופא מארה"ב שיעלה לארה"ק. וכשנשאל מה עם המטופלים שלו, ענה: "שיבואו לפה!" וכשנשאל מה יהיה בינתיים עד שיבואו, ענה שוב: "שיבואו לפה". מסתבר שגם חסידיו המובהקים ביותר לא חששו להעלות את כל המטופלים מארה"ב, ועדיין הם שם). מופרך וחסר טעם להשוות זאת לאילו ייכתב על הרבי מבלי להזכיר על משיח, שזה כל מהותו; מהותו של ר' חיים היתה התמדתו ובקיאותו העצומה ולא אמירותיו הזניחות או חתימותיו על מכתבים כאלה ואחרים. | :::::::בתחילת אותו הספר מובא מכתבו של ר' חיים בו מזהיר: "חלילה לסמוך עלי למעשה על מה שאני עונה מקופיא". וזאת כי כידוע כל חייו ישב ולמד יומם ולילה והיה שקוע רק באהלה של תורה, ולאלו שהטרידוהו בשאלות היה עונה בקצירת האומר וללא מחשבה יתירה וחוזר לתלמודו. כך שאין פלא שיש בתשובותיו הקצרות סתירות, ענינים תמוהים ועוד ואכ"מ. וממילא, מופרך וחסר טעם להביא מתשובותיו הקצרות כאילו שדעתו היתה נגד או בעד חב"ד. ברור שגם חסידיו המובהקים גם אם יראו תשובתו הנ"ל לא באמת יחששו להתפלל עם חב"דניקים מאמינים ברבי למניין (באותו ספר בע' תא מופיעה תשובתו לרופא מארה"ב שיעלה לארה"ק. וכשנשאל מה עם המטופלים שלו, ענה: "שיבואו לפה!" וכשנשאל מה יהיה בינתיים עד שיבואו, ענה שוב: "שיבואו לפה". מסתבר שגם חסידיו המובהקים ביותר לא חששו להעלות את כל המטופלים מארה"ב, ועדיין הם שם). מופרך וחסר טעם להשוות זאת לאילו ייכתב על הרבי מבלי להזכיר על משיח, שזה כל מהותו; מהותו של ר' חיים היתה התמדתו ובקיאותו העצומה ולא אמירותיו הזניחות או חתימותיו על מכתבים כאלה ואחרים. | ||
:::::::סוף דבר: לענ"ד יש להסיר מהערך את כל הזוטות בענייני התנגדותו לחב"ד שאינם מעלים ומורידים מאומה. (ומענין לענין: להסיר גם את הסיפור המגוחך בשם הרב"ש שניאורסון שנראה מופרך בעליל, והמקור מהמבשר כמאן דליתיה דמי). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 18:25, י"ח באדר ב' ה'תשפ"ב | :::::::סוף דבר: לענ"ד יש להסיר מהערך את כל הזוטות בענייני התנגדותו לחב"ד שאינם מעלים ומורידים מאומה. (ומענין לענין: להסיר גם את הסיפור המגוחך בשם הרב"ש שניאורסון שנראה מופרך בעליל, והמקור מהמבשר כמאן דליתיה דמי). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 18:25, י"ח באדר ב' ה'תשפ"ב | ||
::::::::התנגדותו לאמונת החסידים, זה דבר שהוא חזר עליו כמה פעמים (כפי המובא בערך), וכנראה זה דבר שהוא החזיק בו ולא סתם משהו שאמר. (עדיין לא הבנתי מה כל כך בוער ומופרך בסיפור, למה הגיוני לומר שגדולי ישראל שבחו את הרבי, אך שהרבי שיבח גדולי ישראל אחרים זה לא, זכותך לא להאמין לסיפור אבל זוהי לא סיבה מספקת להסיר אותו מהערך) --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 18:57, 21 במרץ 2022 (UTC) | |||
== מינוי הרב אייזיק לנדא == | == מינוי הרב אייזיק לנדא == |