שלום דובער גוטליב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
ר' שלום דובער גוטליב נולד לאביו הרב [[נפתלי צבי גוטליב]] בשנת [[תשכ"ח]] ב[[ביתר עילית]].
נולד לאביו הרב [[נפתלי צבי גוטליב]] בשנת [[תשכ"ח]] ב[[ביתר עילית]].


בבחרותו למד בישיבות חב"ד ולאחר שגמר את מסלול הלימודים בישיבות נסע לשנת ה[[קבוצה]] בשנת [[תשמ"ח]] במחיצתו של הרבי ב[[770]].
בבחרותו למד בישיבות חב"ד בארץ הקודש, ולקראת שנת הלימודים [[תשמ"ח]] נסע ללמוד ב[[ישיבת תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]] במסגרת שנת ה'[[קבוצה]]'.


לפני לידתו של בנו הגדול כתב הרב גוטליב עם רעייתו לרבי מכתב בו כתבו שהם רוצים לצאת לשליחות אך הם מלתלבטים האם לעשות את השליחות בארץ או בחו"ל, כתשובה ענה להם הרבי שיצאו לשליחות בחו"ל. בתחילה יצאו הרב גוטליב ורעייתו לשליחות ב[[קנדה]], ובהמשך כשראה הרב [[לוי לבייב]] את הפונטציאל שבשליחות במדינות חבר העמים אמר לזוג גוטליב שדרושים שלוחים במדינות חבר העמים. לאחר-מכן בעצתו של הרב [[ברל לזר]] יצאו לשליחות לעיר [[ניקולייב]] - עיר הולדתו של [[הרבי]] וייסדו שם [[בית חב"ד]].
לאחר נישואיו עם רעייתו מרת נחמה דינה כתבו לרבי על רצונם לצאת לשליחות, אך הם מתלבטים האם לעשות את השליחות בארץ או בחו"ל. כתשובה ענה להם הרבי שיצאו לשליחות בחו"ל. בתחילה יצאו לשליחות ב[[קנדה]], ובהמשך כשראה ר' [[לוי לבייב]] את הפונטציאל שבשליחות במדינות חבר העמים אמר לזוג גוטליב שדרושים שלוחים במדינות חבר העמים. לאחר-מכן בעצתו של הרב [[בערל לזאר]] יצאו לשליחות לעיר [[ניקולייב]] - עיר הולדתו של [[הרבי]] וייסדו שם [[בית חב"ד]].


כאשר הגיע הרב גוטליב לניקולייב היה במקום תשתית בסיסית של שליחות שנוהלה על-ידי בחורים צעירים אך היא הייתה מאוד בסיסית וקטנה. אז בתור התחלה פתח בית ספר יהודי בעיר ניקולייב לאחר מאמצעי שכנוע מצדו את משרד החינוך האוקראיני{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=multimedia&id=341 חב"ד בעולם: ניקולייב - שטורעם.נט כל חב"ד יודעת] {{אודיו}} {{שטורעם}}}}.
כאשר הגיע הרב גוטליב לניקולייב היתה במקום תשתית בסיסית של שליחות שנוהלה על ידי בחורים צעירים אך היא הייתה מאוד בסיסית וקטנה. בתור התחלה פתחו בית ספר יהודי בעיר ניקולייב לאחר מאמצעי שכנוע מצדו את משרד החינוך האוקראיני{{הערה|[http://www.shturem.net/index.php?section=multimedia&id=341 חב"ד בעולם: ניקולייב - שטורעם.נט כל חב"ד יודעת] {{אודיו}} {{שטורעם}}}}.


בשנת [[תשס"ד]] עבר בית הספר היהודי שבראשותו למתחם מפואר וחדיש בכנס גדול שנערך{{הערה|[https://col.org.il/news/6698 היסטוריה בעיר הולדתו של הרבי] {{col}}}}.
בשנת [[תשס"ד]] עבר בית הספר היהודי שבראשותו למתחם מפואר וחדיש שנחנך באירוע גדול ומפואר{{הערה|[https://col.org.il/news/6698 היסטוריה בעיר הולדתו של הרבי] {{col}}}}.


בשנת [[תשע"ה]] חשף הרב שלום את מסמך הלידה של רבי [[ישראל אריה לייב שניאורסון (אח אדמו"ר שליט"א)|ישראל אריה לייב שניאורסון]] אחיו של הרבי{{הערה|[https://col.org.il/news/89673 נחשף מסמך הלידה של אח הרבי ● מרתק] {{col}}}}.
בשנת [[תשע"ה]] חשף הרב שלום את מסמך הלידה של רבי [[ישראל אריה לייב שניאורסון (אח אדמו"ר שליט"א)|ישראל אריה לייב שניאורסון]] אחיו של הרבי{{הערה|[https://col.org.il/news/89673 נחשף מסמך הלידה של אח הרבי ● מרתק] {{col}}}}.


==משפחתו==
==משפחתו==
*בנו ר' ישראל גוטליב
*בנו, ר' מנחם מענדל גוטליב
*בנו, ר' ישראל גוטליב
*בנו, ר' שלמה גוטליב


{{מיון רגיל:גוטליב, שלום דובער}}
{{מיון רגיל:גוטליב, שלום דובער}}
11,466

עריכות

תפריט ניווט