31,671
עריכות
שורה 41: | שורה 41: | ||
הגיעה אלי תמונה ("א פיקצ'ר") מאחד המלובש "ממתנים ועד ירכים". דלכאורה, אם אתה הולך כך - למה אתה צריך אבל שיצלמו אותך איך שאתה עומד בכזה מעמד ומצב, שכך ישאר לזכרון עולם?!... ועל התמונה היה נראה שזה היה ברצון, כמו שאומרים "על חטא שחטאנו לפניך ברצון", ולא רק ברצון, אלא גם עם תענוג!...{{הערה|1=תרגום חופשי משיחת שבת פרשת תרומה [[תשמ"א]].}} | הגיעה אלי תמונה ("א פיקצ'ר") מאחד המלובש "ממתנים ועד ירכים". דלכאורה, אם אתה הולך כך - למה אתה צריך אבל שיצלמו אותך איך שאתה עומד בכזה מעמד ומצב, שכך ישאר לזכרון עולם?!... ועל התמונה היה נראה שזה היה ברצון, כמו שאומרים "על חטא שחטאנו לפניך ברצון", ולא רק ברצון, אלא גם עם תענוג!...{{הערה|1=תרגום חופשי משיחת שבת פרשת תרומה [[תשמ"א]].}} | ||
==דיבור על נושאים שבצנעה== | |||
הרבי הדריך שנושאים הקשורים לעניני צניעות, ידוברו בצנעה. | |||
בנוסף, הורה הרבי שבענינים אלו, בכל מקום של ספק האם הדיבור נכון בצורה זו או שלא, יש להחמיר ולא לדבר ולכתוב{{הערה|מכתב הרבי מתאריך פסח שני תשל"ד, מתורגם מאנגלית, שבועון כפר חב"ד 1938 עמוד 8: "חייבים להימנע מלהשתמש במושגים וביטויים כאלה שעלולים לעורר את היצר . . הנני מכיר את הטענה שאנו חיים בדור של מתירנות כזאת שקצת חופשיות מצידו של המחבר אינה עלולה להזיק, אבל טענה זו בטעות יסודה, משום שגם כאשר יש אדם שרוצה להזיק לעצמו אין זה נותן לאף אדם אחד את הזכות להזיק לו . . הנני מוכרח להוסיף עוד נקודה אחת, והיא, שעניינים כאלה ספיקם לחומרא; במילים אחרות, כאשר יש ספק כל שהוא האם להשתמש או לא להשתמש במשפט או בביטוי מסויים - יהיה חכם יותר להימנע מזה".}}. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |
עריכות