שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
←‏פעילות ציבורית: זוהי צוואה נוספת
ב[[משפט הספרים]] היה מי שניהל את המערכה למען עמדתה של [[חסידות חב"ד]] להשבת הספרים לספריה. בשנת [[תשמ"ט]] החל לצאת בפיקוחו העיתון "ליובאוויטש אינטרנשל" שעבר את הגהת [[הרבי]]. עסק גם בריהוט [[ספריית אגודת חסידי חב"ד]], ובהשגת ספרים לספרייה.
בחודש חודש [[ניסן]] [[תשמ"ח]] כתב הרבי [[צוואה]] בה הוא ממנה את קרינסקי כאפוטרופוס על רכושו{{הערה|[[בנימין ליפקין]], "חשבונו של עולם", פרק רביעי, עמ' 50 - 53.}}. בחודש [[אלול]] של אותה שנה [[צוואת הרבי|כתב הרבי צוואהנוספת]] בה הוא ממנה בעתיד את קרינסקי כאחראי [[מחנה ישראל]] יחד עם הרבנים [[חיים מרדכי אייזיק חדקוב]] ו[[ניסן מינדל]]. בשנת [[תשנ"ח]], בעקבות פטירת ר' [[ניסן מינדל]], מונה קרינסקי במקומו למנכ"ל, ולאחר מכן ליו"ר{{הערה|[https://chabad.info/special/599720/ בנימין ליפקין ויוסי אליטוב עם הסיפור המלא של צוואת הרבי] {{אינפו}}.}}. בפועל פעל בתפקיד האחראי על מחנה ישראל הרב [[שלום מענדל סימפסון]].
בנוסף, בניירות רשמיים שכתב הרבי עבור הרשויות מובא קרינסקי כיו"ר המל"ח. לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]] טען, שמאחר והצוואה לא נמצאה חתומה יש להתייחס רק לניירות הרשמיים, אך לא היה מוכן להראות את ניירות אלו. לאחר בקשת [[רבני שכונת קראון הייטס]] שיבוא לדין תורה לברר את הטענות, לא רצה להגיע ובית הדין פסק{{הערה|בכמה הזדמנויות בשנים [[תשנ"ד]]-[[תשנ"ט]].}} שיש להתייחס לצוואת הרבי שהובאה לפניהם והוגהה על ידי הרבי כעיקרית, שהרבנים [[שלום מענדל סימפסון]] וניסן מינדל יהיו בראש הארגון{{הערה|היה זה לאחר פטירתם של הרב חדקוב.}}. ב[[חודש מנחם אב]] [[תש"ע]], על פי החלטת [[ועד רבני ליובאוויטש]], הועבר קרינסקי ממשרתו כיו"ר ה[[מל"ח]] ומעתה ישמש רק כחבר ועד הפועל{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=4485 פסק דין בענין מרכז לעניני חינוך].}}. בפועל הוא התעלם מפסקי הדין ורשום כיו"ר על פי הניירות הרשמיים משנת [[תש"נ]].

תפריט ניווט