יואל טייטלבום: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 720 בתים ,  2 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
שורה 29: שורה 29:
הסיפור הבא קרה לפני שנים רבות, בזמן שעדיין הרבי קיבל קהל ביחידות פרטית.  
הסיפור הבא קרה לפני שנים רבות, בזמן שעדיין הרבי קיבל קהל ביחידות פרטית.  


יהודי אחד, מחסידי הרבי מסאטמאר, היה חשוך בנים. כחסיד הוא ניגש לרבו להתברך ממנו לזרעא חיא וקיימא. רבו בירך אותו, ואז הוסיף הוראה מפתיעה: "גיי צו יענעם (לך לההוא).  
יהודי אחד, מחסידי הרבי מסאטמאר, היה חשוך בנים. כחסיד הוא ניגש לרבו להתברך ממנו לזרעא חיא וקיימא. רבו בירך אותו, ואז הוסיף הוראה מפתיעה: "גיי צו יענעם (לך לההוא). מי זה ה"הוא"? התברר שהרבי מסאטמאר התכוון לרבי מליובאוויטש.  
 
מי זה ה"הוא"? התברר שהרבי מסאטמאר התכוון לרבי מליובאוויטש.  


כאשר זכה להיכנס לחדרו הק' של הרבי ולהגיש פ"נ עם בקשת ברכה מהרבי לזרעא חיא וקיימא, הרבי חקר אותו בנוגע לסדר יומו. החסיד פרש בפני הרבי את כל מעשיו במשך היום, שעה שעה. לאחר שהרבי הקשיב לדברי החסיד, השיב לו כי עליו ללכת לרופא.  
כאשר זכה להיכנס לחדרו הק' של הרבי ולהגיש פ"נ עם בקשת ברכה מהרבי לזרעא חיא וקיימא, הרבי חקר אותו בנוגע לסדר יומו. החסיד פרש בפני הרבי את כל מעשיו במשך היום, שעה שעה. לאחר שהרבי הקשיב לדברי החסיד, השיב לו כי עליו ללכת לרופא.  


אבל בזה לא תמה היחידות. לפתע פתאום הרבי סטה מהנושא שלשמו הגיע החסיד, והחל לשאול אותו שאלות על הנעשה בחצר סאטמאר בזמן האחרון.  
אבל בזה לא תמה היחידות. לפתע פתאום הרבי סטה מהנושא שלשמו הגיע החסיד, והחל לשאול אותו שאלות על הנעשה בחצר סאטמאר בזמן האחרון. בתחילה התעניין הרבי האם הרבי מסאטמאר ציין את ה'יארצייט' של אשתו הראשונה ע"י התוועדות, טיש או אירוע דומה? ענה החסיד. "הוא אכן קיים טיש לרגל ה'יארצייט'". "ומה דובר באותו טיש?" המשיך הרבי לחוקרו. היה סיום [[מסכת חגיגה]]".  
 
בתחילה התעניין הרבי האם הרבי מסאטמאר ציין את ה'יארצייט' של אשתו הראשונה ע"י התוועדות, טיש או אירוע דומה? החסיד ענה שהוא לא זוכר.
 
פתאום: פלאש. "אני נזכר", אמר החסיד. "הוא אכן קיים טיש לרגל ה'יארצייט'".  
 
"ומה דובר באותו טיש?" המשיך הרבי מה"מ לחוקרו.
 
"אני באמת לא יודע, לא זכור לי", ענה הלה. "אהה, רגע, אני זוכר. היה סיום מסכת".
 
"איזו מסכת סיים?" שוב הרבי בשאלה נוספת.
 
התשובות של החסיד סאטמר הן חדגוניות לגמרי. "לא זוכר". כעבור דקה הוא התעשת. "בעצם, אני כן נזכר - מסכת חגיגה".
 
"ומה דובר בקשר לסיום [[מסכת חגיגה]]?"
 
החסיד תהה לאן הרבי חותר? מה הוא מתכוון בכל השאלות הללו? היה נראה לו מוזר התהליך הזה, כאשר הוא לא זוכר כלום, ולפתע פתאום הוא מקבל 'פלאש' ונזכר... משהו לא הסתדר לו...
 
"אני זוכר שהרבי שלי דיבר על מה שכתוב: 'פושעי ישראל מלאין מצות כרמון' דכתיב (שיר השירים ד) 'כפלח הרמון רקתך' ואמרו חז"ל: אל תקרי רקתך אלא ריקנין שבך". ועל כך שאל הרבי מסאטמאר בהדרן שנשא - איך ייתכן שפושעי ישראל יהיו מלאי מצוות כרימון?"


כאשר הרבי שמע את דברי החסיד, הרצין באחת. כאן הרבי מצא לנכון לשתף את החסיד הנ"ל בתמצית גישתו והסתכלות שלו על יהודי:  
"ומה דובר בקשר לסיום [[מסכת חגיגה]]?" שאל הרבי. השיב החסיד: הרבי שלי דיבר על מה שכתוב: 'פושעי ישראל מלאין מצות כרמון' דכתיב (שיר השירים ד) 'כפלח הרמון רקתך' ואמרו חז"ל: אל תקרי רקתך אלא ריקנין שבך". ועל כך שאל הרבי מסאטמאר בהדרן שנשא - איך ייתכן שפושעי ישראל יהיו מלאי מצוות כרימון?"  כאשר הרבי שמע את דברי החסיד, הרצין באחת. כאן הרבי מצא לנכון לשתף את החסיד הנ"ל בתמצית גישתו והסתכלות שלו על יהודי: "גם אני למדתי את הדברים", אמר הרבי, "וגם אצלי התעוררה שאלה: איך אפשר לקרוא למי ש"מלא מצוות כרימון", פושע???"


"גם אני למדתי את הדברים", אמר הרבי, "וגם אצלי התעוררה שאלה: איך אפשר לקרוא למי ש"מלא מצוות כרימון", פושע???"
== לקריאה נוספת ==
== לקריאה נוספת ==
*[[שמן ששון מחבריך]]
*[[שמן ששון מחבריך]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט