פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 40 בתים ,  23:33, 1 במרץ 2010
אין תקציר עריכה
{{ידידי חב"ד}}[[תמונה:טברסקי.jpg|left|thumb|250px|האדמו"ר]]רבי '''ישראל מרדכי טברסקי מרחמסטריבקא''' נולד לאביו רבי [[יוחנן טברסקי מרחמסטריבקה]] בז' [[סיון]] [[תרפ"ט]]. לאחר פטירת אביו המשיך את השושלת בבית המדרש ב[[ירושלים]] ובצילו הסתופפו מאות חסידים. נודע כמתמיד עצום וכעובד ה' מופלג.
== אהדתו לרבי שליט"א ==
בחודש שבט תשל”ז, נסע האדמו”ר רבי ישראל מרדכי מרחמסטריווקה זצ”ל מירושלים, לחתונת בנובניו יורק, נכנס ליחידות אל הרבי וקבלו בקירוב גדול. הרבי שאל אותו למה אין מדפיסים את התורות של אדמו”רי טשרנוביל, וכאשר ענה שיש הוראה מהם שלא להדפיס, אמר לו הרבי: “א”כ אדרבא שידפיסו וילמדו, ואז יהיה לזה גם המעלה של מים גנובים ימתקו”.
בהתוועדות יו”ד ב[[התוועדות]] יו"ד שבט נתן לו הרבי את הצלחת עם המזונות שיחלק לקהל.
כשהאדמו"ר נכנס לחדרו של הרבי הוא לא רצה לשבת והמשיך לעמוד, והרבי אמר לו בפליאה: “מ’זעצט זיך ניט בר מחותנים?!” [= לא יושבים אצל מחותנים?! - כידוע שאדמו”רי ליובאוויטש ואדמו”רי בית טשערנוביל הם מחותנים, ע”י שהרה”צ רבי [[יעקב ישראל מטשארקס]] זצוק”ל זצוק"ל נשא את בתו של כ”ק [[אדמו”ר אדמו"ר האמצעי]] זיע”א].
בתוך הדברים התעניין הרבי בשלום אביו הרה”צ הרה"צ רבי יוחנן, ואבי ענה שאינו בקו הבריאות. מיד הוציא כ”ק אדמו”ר כ"ק אדמו"ר נייר וכתב את שמו ושם אמו, ואמר שיזכירהו על הציון הקדוש.
ו. ביום חתונת בנו הלכו, האדמו"ר והרבנית, המחותן רבי משה אשכנזי שליט"א, יחד עם החתן, לקבל את הסידור מהרבי לתפילת מנחה כנהוג, עמדנו כולנו לפני דלת חדרו של הרבי, כשיצא וראה אותנו הוא לקח את הסידור בכדי ליתן לי, ובתוך כך אמר שהוא מתנצל על שאינו מכניס לחדרו אורח כה חשוב, כי אין זה אפשרי עתה לפני יום ההילולא יו”ד יו"ד שבט (והרי בין כך הוא נכנס ליחידות אחר כך בזמן שקבעו). אחר כך פנה אלי ואמר: “מסתמא תכבד בסידור זה גם את המחותנים”.
בזמן ה”קבלת פנים” הגיע הרה”ח המשב”ק הרה"ח ה[[משב"ק]] ר' [[יהודה לייב גרונר]] שי’ עם מכתב מיוחד מהרבי לאדמו"ר, ואמר שהרבי ביקש שהאדמו"ר יקריא את המכתב לפני החופה. במכתב מכנה הרבי את האדמו"ר בשם: “מחותני”, בנוסף לשאר התוארים.
==משפחתו==
*אחיו רבי [[חי יצחק טברסקי מרחמסטריבקא]] - ה[[אדמו"ר]] ב[[ארצות הברית]].
39,916

עריכות