|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| {{ספירות}}
| |
|
| |
|
| ה'''מידות''' הינו כינוי לשש ה[[ספירות]]: [[חסד]], [[גבורה]], [[תפארת]], [[נצח]], [[הוד]] ו[[יסוד]]. שש ספירות אלו הם ספירות של הרגשה, והם קשורות אל ה[[לב]].
| |
|
| |
| ששם המידות נולדות מן ספירת ה[[בינה]]. שספירת ה[[בינה]] נקראת בשם "אם הבנים", וגם בשם "[[לאה]]" שהיא אם של שישה בנים, שהם ששת המידות.
| |
|
| |
| ספירות אלו הם כנגד אות [[וא"ו]] שבשם [[הוי"ה]], שענינו הוא המשכה.
| |
|
| |
| בעולמות, התכללות של ששת המידות נקראת בשם [[פרצוף]] [[זעיר אנפין]]. זעיר אנפין של [[עולם האצילות]] נקרא בשם "קודשא בריך הוא", ביחס ל[[נוקבא]] של עולם האצילות הנקראת בשם "[[שכינה|שכינתיה]]".
| |
|
| |
| ==ענינם==
| |
| בכללות נחלקים [[עשר הספירות]] לשני חלקים עיקריים: [[מוחין]] ומידות. ענין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] הוא הקליטה והקבלה, וענין ספירות המידות הוא ההרגשה וההשפעה. ספירות ה[[מוחין]] קשורות אל ה[[מוח]], לעומת ספירות המידות הקשורים אל ה[[לב]].
| |
|
| |
| ==ענינם בעולמות==
| |
| בעולמות, שבע המידות של [[עולם האצילות]] נקראים בשם שבע ימי הבנין, וענינם כאן למטה הוא שבע ימי בראשית שנבראו בהם כל העולמות.
| |
|
| |
| ==ענינם בעבודה==
| |
| האדם מורכב מ[[שכל]] ומידות. מטרת החסידות היא ליצור אצל האדם מידות נכונות, זאת על ידי השפעת השכל על המידות.
| |
|
| |
| ==ראו גם==
| |
| *[[אחליפו דוכתייהו]]
| |
| *[[מוח שליט על הלב]]
| |
|
| |
| [[קטגוריה:ספירות]]
| |