16,089
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (הוצאת קטעים שמפרים זכויות יוצרים) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (עריכה) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
הייתה ביתו של [[אשר]] בן [[יעקב]], למספר דעות שרח הייתה בת חורגת לאשר – בת אשתו בלבד{{הערה|גירסת הרמב"ן לפירוש אונקלוס – מובא בפירושו על במדבר, כו, מו.}}. ב[[תורה]] היא מוזכרת מספר פעמים בין רשימת השמות של בניו ונכדיו של יעקב שירדו למצרים{{הערה|[[בראשית]], פרק מ"ו, פס' י"ז.}}. דמותה מתואר בעיקר במדרשים, שם היא מוזכר בהרחבה. | הייתה ביתו של [[אשר]] בן [[יעקב]], למספר דעות שרח הייתה בת חורגת לאשר – בת אשתו בלבד{{הערה|גירסת הרמב"ן לפירוש אונקלוס – מובא בפירושו על במדבר, כו, מו.}}. ב[[תורה]] היא מוזכרת מספר פעמים בין רשימת השמות של בניו ונכדיו של יעקב שירדו למצרים{{הערה|[[בראשית]], פרק מ"ו, פס' י"ז.}}. דמותה מתואר בעיקר במדרשים, שם היא מוזכר בהרחבה. | ||
לאחר ש[[יוסף]] התגלה בפני אחיו, הוא ביקש מהם שיודיעו לאביהם [[יעקב אבינו]] על הימצאותו. האחים חששו שהבשורה הפתאומית תזיק ליעקב, ולכן שלחו את שרח, שהייתה [[נביא]]ה, וכך הכירה את הסיפור למרות שהאחים נשבעו לא לספר לאיש{{הערה|פירוש בעל הטורים על דברים לג כד.}}, להודיע ליעקב על כך בחכמה. | לאחר ש[[יוסף]] התגלה בפני אחיו, הוא ביקש מהם שיודיעו לאביהם [[יעקב אבינו]] על הימצאותו. האחים חששו שהבשורה הפתאומית תזיק ליעקב, ולכן שלחו את שרח, שהייתה [[נביא]]ה, וכך הכירה את הסיפור למרות שהאחים נשבעו לא לספר לאיש{{הערה|פירוש בעל הטורים על דברים לג כד.}}, להודיע ליעקב על כך בחכמה. בספר מדרש הגדול{{הערה|על ויגש מה, כו.}} מסופר, שהיא עמדה ושאלה לפניו בחרוזים:"יוסף במצרים? יולדו לו על ברכיים – מנשה ואפרים?", הדברים נכנסו לליבו של [[יעקב]], שראה גם את ה[[עגלה ערופה]] ששלח יוסף, ובכך הבין שהוא חי. | ||
בספר מדרש הגדול{{הערה|על ויגש מה, כו.}} | |||
[[רבי יונתן בן עוזיאל]] מביא בתרגומו על התורה{{הערה|על בראשית מו, יז.}} את המשפט הבא: "בזכות שבישרה שרח ליעקב שיוסף חי, זכתה להיכנס בחייה לגן עדן.". הרבי הזכיר אותה מספר פעמים בשיחותיו. | [[רבי יונתן בן עוזיאל]] מביא בתרגומו על התורה{{הערה|על בראשית מו, יז.}} את המשפט הבא: "בזכות שבישרה שרח ליעקב שיוסף חי, זכתה להיכנס בחייה לגן עדן.". הרבי הזכיר אותה מספר פעמים בשיחותיו. |