שיחה:רבי מנחם מענדל שניאורסון (כ"ק אדמו"ר שליט"א)/ארכיון 2: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 70: שורה 70:
::::דעתי האישית (ונראה לי שגם דעת חב"דפדיה) שכיוון ובכל מקרה כבר נתפשט באופן מוחלט לכתוב שליט"א על הרבי גם בהפצת המעיינות, ואדרבה זה ממחיש את [[נצחיות חייו של הרבי]], ראוי וחובה להמשיך להשתמש בתואר זה.--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 07:00, י"ז באייר, ה'תש"ף 07:00, 11 במאי 2020 (IST)
::::דעתי האישית (ונראה לי שגם דעת חב"דפדיה) שכיוון ובכל מקרה כבר נתפשט באופן מוחלט לכתוב שליט"א על הרבי גם בהפצת המעיינות, ואדרבה זה ממחיש את [[נצחיות חייו של הרבי]], ראוי וחובה להמשיך להשתמש בתואר זה.--[[משתמש:בנימין770|בנימין770]] - [[שיחת משתמש:בנימין770|שיחה]], 07:00, י"ז באייר, ה'תש"ף 07:00, 11 במאי 2020 (IST)
א. אני לא מכיר דעה כזאת (שמשתמשים בשליט"א ומדפיסים זי"ע). ב. לא מכיר את הדעה הזאת (הולכים כדבריו ולא כמעשיו). ג. את זה אני מכיר אבל זה לא עונה לשאלה של קודמך. להבהיר, הסיבה שיש כאלו שכותבים שליט"א היא לא כי הרבי השתמש בה כלפי הרבי הריי"צ (זה אולי דעה של אנטים בלע"ז) אלא כי מאמינים שהרבי חי ובשונה מהרבי הריי"צ כפי שהוזכר בבא נ"ב וק"ל. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"ז באייר ה'תש"ף
א. אני לא מכיר דעה כזאת (שמשתמשים בשליט"א ומדפיסים זי"ע). ב. לא מכיר את הדעה הזאת (הולכים כדבריו ולא כמעשיו). ג. את זה אני מכיר אבל זה לא עונה לשאלה של קודמך. להבהיר, הסיבה שיש כאלו שכותבים שליט"א היא לא כי הרבי השתמש בה כלפי הרבי הריי"צ (זה אולי דעה של אנטים בלע"ז) אלא כי מאמינים שהרבי חי ובשונה מהרבי הריי"צ כפי שהוזכר בבא נ"ב וק"ל. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • י"ז באייר ה'תש"ף
:ההשוואה בין חייו של הרבי מלך המשיח שליט"א לבין חייו של יעקב, משה או הרבי הריי"צ ילדותית ומעידה על חוסר בידע בסיסי בתורת רבינו.
:כלפי כל צדיק נאמר שבמותו נקרא חי, והוא אחר פטירתו "יתיר מבחייהו", אולם כמובן שהכוונה היא על חייו הרוחניים והנשמתיים. אולם גופו הגשמי נפסד, כלומר שמבחינה גשמית הוא אכן נסתלק, אולם בצורה רוחנית הוא עודנו מתפקד וחי. כך גם ההתיחסות של רבינו לרבי הריי"צ וליעקב ומשה רבינו ע"ה וראה שיחת לש"פ שמות בלקו"ש חכ"ו.
:משא"כ חייו של כ"ק אד"ש מה"מ הינם ניצחיים '''בגשמיות''', וגופו '''הגשמי''' נשאר חי. כפשוט שיש לכך מקורות נרחבים מיני ים, אולם כדוגמא אני חושב שכדאי למנות את ד"מ שופטים בו הרבי משווה בין אבן השתי'ה שלא נגנזה ונשארת ניצחית בעוה"ז הגשמי, לבין נשיא הדור שאף אצלו '''לא שייך גניזה, והוא נשאר ניצחי בעוה"ז הגשמי'''.
:לסיכום הענין: אצל כל הצדיקים הייתה הסתלקות הנשמה מהגוף, ובצורה גשמית הם נפטרו, וע"כ ניתן לכתוב עליהם זי"ע ותוארים דומים. משא"כ הרבי חי וקיים בגוף גשמי וע"כ אין לכתוב עליו שום תוארי הסתלקות וכד' רח"ל.--[[משתמש:האמנתי כי אדבר|האמנתי כי אדבר]] - [[שיחת משתמש:האמנתי כי אדבר|שיחה]], 21:23, כ"ז בכסלו, ה'תשפ"ב 21:23, 1 בדצמבר 2021 (UTC)


== באם אפשר ==
== באם אפשר ==

תפריט ניווט