תבנית:הידעת?/כ"ז באלול: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "קטגוריה:תבניות הידעת?" ב־"קטגוריה:הידעת?"
מ (החלפת טקסט – " <noinclude> [[קטגוריה:תבניות הידעת?" ב־"<noinclude> [[קטגוריה:תבניות הידעת?")
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:תבניות הידעת?" ב־"קטגוריה:הידעת?")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 2: שורה 2:
המלמד של [[אדמו"ר הריי"צ]], החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], שהגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון. במדרש כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן יראת שמים והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של [[אדמו"ר האמצעי]] על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס הנשמה, ולא ההתרגשות בהם היא העיקר.
המלמד של [[אדמו"ר הריי"צ]], החסיד רבי ניסן, סיפר על תשובתו זו של ר' יעקב ליב ל[[אדמו"ר הרש"ב]], שהגיב על כך: במאמרי הגמרא והמדרש המשבחים את היהודים הפשוטים, ישנן שתי התבטאויות. בגמרא כתוב: אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרימון. במדרש כתוב: הריקין שבכם רצוף תשובות כרימון. מצוות ותשובות הן יראת שמים והשכלה, יהודי ירא שמים פשוט הוא גם בעל השכלה, אלא שזה מתבטא בצורה עצמית פשוטה. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של [[אדמו"ר האמצעי]] על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס הנשמה, ולא ההתרגשות בהם היא העיקר.
<noinclude>
<noinclude>
[[קטגוריה:תבניות הידעת?|115]]
[[קטגוריה:הידעת?|115]]
[[קטגוריה:תבניות הידעת? - חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]
[[קטגוריה:הידעת? - חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש]]
</noinclude>
</noinclude>

תפריט ניווט