שיחה:נצחיות חייו של הרבי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 153: שורה 153:
:בנוגע לעצם השאלה שהבאת, אענה לך באותה שפה: הרבי לא שלל שהייתה שואה כי אדמו"ר הריי"צ אמר שהייתה שואה...
:בנוגע לעצם השאלה שהבאת, אענה לך באותה שפה: הרבי לא שלל שהייתה שואה כי אדמו"ר הריי"צ אמר שהייתה שואה...
:שיהיה לך לקריאה נוספת: [https://chabad.info/blogs/61374/ דברי התורה גוברים על מציאות העולם], [https://www.chabad.fm/265/4294.html התורה מתעלמת ממראה עינים?] ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:17 • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ב
:שיהיה לך לקריאה נוספת: [https://chabad.info/blogs/61374/ דברי התורה גוברים על מציאות העולם], [https://www.chabad.fm/265/4294.html התורה מתעלמת ממראה עינים?] ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:17 • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ב
::דוגמא ידועה נוספת היא מה שאמר כ"ק אדמו"ר הריי"ץ שבימיו תבוא הגאולה. כ"ק אדמו"ר הריי"ץ הדגיש כי אינו מתכוון לגילויים רוחניים אלא כפשוטו, והוסיף, אני עוד צעיר לימים. סה"ש תרפ"ז עמ' 121: "כבר נתבררו כל הדברים. זמן הבירור והעבודה היה במשך ז' שנים, משנת פ"א עד שנת פ"ז. תקופת הבירורים כבר נגמרה. מתחלת תקופה אחרת בחיינו. אין אנו שייכים לחללו של עולם, רק דרכנו ישרה: עבודת הלב והמוח, ולהכין את עצמנו לקבלת פני משיח. ואין כוונתי גילויים ברוחניות, רק קבלת פני משיח ממש. "ואיני נותן על זה זמן ארוך, ובימי יהיה הדבר הזה, כי אינני זקן בא בימים, ושנותי המה לערך שנות הארבעים ושבעה. (וכאן קרא כ"ק אדמו"ר הריי"ץ בקול:) בימי תיוושע יהודה וישראל". או כפי הנוסחה השניה שם (עמ' 126): "בטוח אני אז בימי וועט קומען משיח. מיר זיינען שוין כלים צו דער גילוי המשיח בפועל, איך בין דאך א יונגערמאן אין די מיטעלע יארן, וועלן מיר אי"ה זוכה זיין צו גילוי המשיח". לכאורה, כאשר הגיעה ההנחה ל770, היה על כ"ק אדמו"ר להחליט ש"לא קרה יו"ד שבט", הלא כן? כעת נראה כיצד מסביר זאת כ"ק אדמו"ר. שיחת ש"פ חיי שרה תשי"א: "הגיעה לכאן (מארץ ישראל) העתקה משיחה של כ"ק מו"ח אדמו"ר (שנאמרה בהיותו עוד ברוסיא) אודות הגאולה השלימה, ובה אמר הרבי: "בימי יהיה הדבר הזה"!... "דברי הרבי (שהגאולה תהיה בימיו) הם בתקפם גם עכשיו, והמצב בהוה, בחדשים ספורים אלה, אינו חשוב הפסק, כיון שגם עכשיו הוא שופט את ישראל, ע"ד מארז"ל שכאשר "יראים ממנו" ה"ז חשוב כמו ש"הוא שפט את ישראל"." וכן ביו"ד שבט תשי"א: "אמר כ"ק מו"ח אדמו"ר – בדברו אודות ביאת המשיח – שבימיו יהיה הדבר הזה. ואין קושיא בדבר – כיון שמפורש בירושלמי (והובא גם בילקוט שמעוני) שכאשר ההנהגה היא ביראה מלפניו תחת ממשלתו והנהגתו, אזי אפילו לאחרי עשרים שנה חשיב שנמצא כאן." שוב. כ"ק אדמו"ר הריי"ץ: בימי יהיה הדבר הזה, כי אינני זקן לימים, ושנותי המה לערך שנות הארבעים ושבעה. כ"ק אדמו"ר: דברי הרבי בתקפם, המצב כעת אינו הפסק, גם עכשיו הוא שופט את ישראל. גם כאן אנו מוצאים את אותה גישה, שאינה מתעלמת ממה שקרה, אלא מנסה למצוא הסברה שונה, אף שלא כך היה אמור להיות לכתחילה. א"כ גם לעניננו אין מקום לשיטה האומרת שלא היתה הסתלקות, שכן זוהי המציאות (ע"פ ההלכה). וכנ"ל, הגישה הנכונה, הגישה של הרבי היא למצוא הסבר שונה בשיחה, ואם לא מצאת, תשאר בנתיים בשאלה!
::במענה (חלקי) לדבריך: ישנה דוגמא ידועה נוספת, והיא מה שאמר כ"ק אדמו"ר הריי"ץ שבימיו תבוא הגאולה. כ"ק אדמו"ר הריי"ץ הדגיש כי אינו מתכוון לגילויים רוחניים אלא כפשוטו, והוסיף, אני עוד צעיר לימים. סה"ש תרפ"ז עמ' 121: "כבר נתבררו כל הדברים. זמן הבירור והעבודה היה במשך ז' שנים, משנת פ"א עד שנת פ"ז. תקופת הבירורים כבר נגמרה. מתחלת תקופה אחרת בחיינו. אין אנו שייכים לחללו של עולם, רק דרכנו ישרה: עבודת הלב והמוח, ולהכין את עצמנו לקבלת פני משיח. ואין כוונתי גילויים ברוחניות, רק קבלת פני משיח ממש. "ואיני נותן על זה זמן ארוך, ובימי יהיה הדבר הזה, כי אינני זקן בא בימים, ושנותי המה לערך שנות הארבעים ושבעה. (וכאן קרא כ"ק אדמו"ר הריי"ץ בקול:) בימי תיוושע יהודה וישראל". או כפי הנוסחה השניה שם (עמ' 126): "בטוח אני אז בימי וועט קומען משיח. מיר זיינען שוין כלים צו דער גילוי המשיח בפועל, איך בין דאך א יונגערמאן אין די מיטעלע יארן, וועלן מיר אי"ה זוכה זיין צו גילוי המשיח". לכאורה, כאשר הגיעה ההנחה ל770, היה על כ"ק אדמו"ר להחליט ש"לא קרה יו"ד שבט", הלא כן? כעת נראה כיצד מסביר זאת כ"ק אדמו"ר. שיחת ש"פ חיי שרה תשי"א: "הגיעה לכאן (מארץ ישראל) העתקה משיחה של כ"ק מו"ח אדמו"ר (שנאמרה בהיותו עוד ברוסיא) אודות הגאולה השלימה, ובה אמר הרבי: "בימי יהיה הדבר הזה"!... "דברי הרבי (שהגאולה תהיה בימיו) הם בתקפם גם עכשיו, והמצב בהוה, בחדשים ספורים אלה, אינו חשוב הפסק, כיון שגם עכשיו הוא שופט את ישראל, ע"ד מארז"ל שכאשר "יראים ממנו" ה"ז חשוב כמו ש"הוא שפט את ישראל"." וכן ביו"ד שבט תשי"א: "אמר כ"ק מו"ח אדמו"ר – בדברו אודות ביאת המשיח – שבימיו יהיה הדבר הזה. ואין קושיא בדבר – כיון שמפורש בירושלמי (והובא גם בילקוט שמעוני) שכאשר ההנהגה היא ביראה מלפניו תחת ממשלתו והנהגתו, אזי אפילו לאחרי עשרים שנה חשיב שנמצא כאן." שוב. כ"ק אדמו"ר הריי"ץ: בימי יהיה הדבר הזה, כי אינני זקן לימים, ושנותי המה לערך שנות הארבעים ושבעה. כ"ק אדמו"ר: דברי הרבי בתקפם, המצב כעת אינו הפסק, גם עכשיו הוא שופט את ישראל. גם כאן אנו מוצאים את אותה גישה, שאינה מתעלמת ממה שקרה, אלא מנסה למצוא הסברה שונה, אף שלא כך היה אמור להיות לכתחילה. א"כ גם לעניננו אין מקום לשיטה האומרת שלא היתה הסתלקות, שכן זוהי המציאות (ע"פ ההלכה). וכנ"ל, הגישה הנכונה, הגישה של הרבי היא למצוא הסבר שונה בשיחה, ואם לא מצאת, תשאר בנתיים בשאלה!
:::איני יודע אם יצא לך לעיין בספר [[בדרכי החסידים (ספר)|בדרכי החסידים]] שנכתב מפי הרי"כ, אך כדאי לעיין שם בפרק העוסק בתקופתינו זו. הוא מסביר שם באריכות את הענין:
:::איני יודע אם יצא לך לעיין בספר [[בדרכי החסידים (ספר)|בדרכי החסידים]] שנכתב מפי הרי"כ, אך כדאי לעיין שם בפרק העוסק בתקופתינו זו. הוא מסביר שם באריכות את הענין:
:::התורה הרי אומרת במפורש שלא יהי' עוד מבול. האם נעלה על דעתינו שכן יכול להיות מבול - אלא שהוא יהיה בדמיון בלבד? - ודאי וודאי שלא, שהרי כשהקב"ה פסק בתורתו שלא יהיה מבול שוב, הרי '''שגם בדמיון לא יהיה כן כלל וכלל'''. ואם כן גם כאן: '''אם התורה היתה פוסקת שלא יכול להיות ענין ההסתלקות, הרי שגם בדמיון לא היה יכול להיות ענין כזה. ואם קרה ענין כזה, ואפילו "בדמיון" בלבד, הרי"ז משום שאין שום פסק בתורה שלא יכול להיות ענין שכזה!!'''. ומי לנו כהרי"כ שהי' בקיא בשיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר, והבינם לעומק הראוי, להורות שאין לטענה זו אחיזה וכו'. וד"ל, ואכ"מ.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 12:01, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ב 12:01, 1 באוקטובר 2021 (UTC)
:::התורה הרי אומרת במפורש שלא יהי' עוד מבול. האם נעלה על דעתינו שכן יכול להיות מבול - אלא שהוא יהיה בדמיון בלבד? - ודאי וודאי שלא, שהרי כשהקב"ה פסק בתורתו שלא יהיה מבול שוב, הרי '''שגם בדמיון לא יהיה כן כלל וכלל'''. ואם כן גם כאן: '''אם התורה היתה פוסקת שלא יכול להיות ענין ההסתלקות, הרי שגם בדמיון לא היה יכול להיות ענין כזה. ואם קרה ענין כזה, ואפילו "בדמיון" בלבד, הרי"ז משום שאין שום פסק בתורה שלא יכול להיות ענין שכזה!!'''. ומי לנו כהרי"כ שהי' בקיא בשיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר, והבינם לעומק הראוי, להורות שאין לטענה זו אחיזה וכו'. וד"ל, ואכ"מ.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 12:01, כ"ה בתשרי, ה'תשפ"ב 12:01, 1 באוקטובר 2021 (UTC)
432

עריכות

תפריט ניווט