שיחה:נצחיות חייו של הרבי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 154: שורה 154:
:שיהיה לך לקריאה נוספת: [https://chabad.info/blogs/61374/ דברי התורה גוברים על מציאות העולם], [https://www.chabad.fm/265/4294.html התורה מתעלמת ממראה עינים?] ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:17 • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ב
:שיהיה לך לקריאה נוספת: [https://chabad.info/blogs/61374/ דברי התורה גוברים על מציאות העולם], [https://www.chabad.fm/265/4294.html התורה מתעלמת ממראה עינים?] ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 19:17 • כ"ד בתשרי ה'תשפ"ב
::איני יודע אם יצא לך לעיין בספר [[בדרכי החסידים (ספר)|בדרכי החסידים]] שנכתב מפי הרי"כ, אך כדאי לעיין שם בפרק העוסק בתקופתינו זו. הוא מסביר שם באריכות את הענין:
::איני יודע אם יצא לך לעיין בספר [[בדרכי החסידים (ספר)|בדרכי החסידים]] שנכתב מפי הרי"כ, אך כדאי לעיין שם בפרק העוסק בתקופתינו זו. הוא מסביר שם באריכות את הענין:
התורה הרי אומרת בפורש שלא יהי' עוד מבול. האם נעלה על דעתינו שכן יכול להיות מבול - אלא שהוא יהיה בדמיון בלבד? - ודאי וודאי שלא, שהרי כשהקב"ה פסק בתורתו שלא יהיה מבול שוב, הרי שגם בדמיון לא יהיה כן כלל וכלל. ואם כן גם כאן: '''אם התורה היתה פוסקת שלא יכול להיות ענין ההסתלקות, הרי שגם בדמיון לא היה יכול להיות ענין כזה. ואם קרה ענין כזה, ואפילו "בדמיון" בלבד, הרי"ז משום שאין שום פסק בתורה שלא יכול להיות ענין שכזה!!'''. ומי לנו כהרי"כ שהי' בקיא בשיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר, והבינם לעומק הראוי, להורות שאין לטענה זו אחיזה וכו'. וד"ל, ואכ"מ.
::התורה הרי אומרת בפורש שלא יהי' עוד מבול. האם נעלה על דעתינו שכן יכול להיות מבול - אלא שהוא יהיה בדמיון בלבד? - ודאי וודאי שלא, שהרי כשהקב"ה פסק בתורתו שלא יהיה מבול שוב, הרי שגם בדמיון לא יהיה כן כלל וכלל. ואם כן גם כאן: '''אם התורה היתה פוסקת שלא יכול להיות ענין ההסתלקות, הרי שגם בדמיון לא היה יכול להיות ענין כזה. ואם קרה ענין כזה, ואפילו "בדמיון" בלבד, הרי"ז משום שאין שום פסק בתורה שלא יכול להיות ענין שכזה!!'''. ומי לנו כהרי"כ שהי' בקיא בשיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר, והבינם לעומק הראוי, להורות שאין לטענה זו אחיזה וכו'. וד"ל, ואכ"מ.


== בענין ההכחשה וכו' - 2 ==
== בענין ההכחשה וכו' - 2 ==
432

עריכות

תפריט ניווט