שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 6 בתים ,  08:36, 30 בספטמבר 2021
הסרת קישורים עודפים
ב[[תרפ"א]] השתדך עם מרת [[סאניה רוזנבלום]], בת ר' [[מנחם מענדל גוראריה]]. ה"שדכן" היה [[הרבי הריי"צ]].
בזמן שהותו ברוסיה, התגורר בערים [[רוסטוב]] ו[[לנינגרד]]. בתקופת שהותו בלנינגרד סייע בניהול הכספים של הרבי הריי"צ. כמו כן הכיר ועמד בקשר עם הרב [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] אחיו של [[הרבי]]{{הערה|לפי מכתב הרבי לחתנו הרב שמאל חפר - תשורה חפר, תשע"ה}}.
ב[[תרצ"א]] יצא מ[[רוסיה]] ל[[ריגא]], שם פעל יחד עם עוד שלושה מהחסידים, ר' [[משה גוראריה]], ר' [[שמר'ל גוראריה]] ור' [[בער'ל חסקינד]] במשלוח חבילות ליהודי [[רוסיה]], ביוזמת הרבי הריי"צ. שלטונות לטביה לא אהבו את פעילותו, ובשנת [[תרצ"ה]] נאסר. לאחר מספר ימים שוחרר בערבות כספית גבוהה, ובשל היותו נתין זר הועמדה בפניו ברירה למאסר ארוך, או גירוש מהמדינה. בהוראת [[הרבי הריי"צ]] קיבל על עצמו את גזירת הגירוש.
===בארץ הקודש===
במאמצי ההצלה סייעו גם ר' [[מרדכי דובין]] - מעסקני חב"ד בריגא, ר' משה פרוש - מזכיר [[אגודת ישראל]] ב[[ירושלים]], ו'הועד לקהילות האשכנזים' ([[העדה החרדית]].
בארץ ישראל השתכן ב[[תל אביב]] וייסד את [[בית הכנסת]] ב[[נחלת בנימין]]. באותה תקופה הוא המשיך לעמוד בקשר עם הרב [[ישראל אריה לייב שניאורסון]] שהתגורר אז בתל אביב{{הערה|לפי מכתב הרבי - ראה הערה 1}}.
בשנת [[תש"א]] מונה על ידי [[אדמו"ר הריי"צ]] לחבר בועד המייסד [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]], ובמקביל היה מנהל חשבונות ב[[כולל חב"ד]] ובישיבת [[תורת אמת]], כשהרבי מנמק את הסיבה בשלה בחר דווקא בו: "הנני חפץ אשר בשני המוסדות הנ"ל יהיה לי איש מהימן שאוכל לבטוח בו ולדעת על ידו את המצב שם".
185

עריכות

תפריט ניווט