פולין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 92 בתים ,  14 בפברואר 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
== ויקנאו בו אחיו ==
== ויקנאו בו אחיו ==


בהתוועדות מוצאי שבת יו"ד שבט תשל"ד, התייחס הרבי לתקופת שהותו של אדמו"ר
בהתוועדות [[תשל"ד]],<REF>מוצאי שבת יו"ד שבט תשל"ד.</REF> התייחס הרבי לתקופת שהותו של אדמו"ר
הריי"צ בפולין, שהייתה בבחינת "ויקנאו בו אחיו" (תרגום חופשי ללא אחריות).  
הריי"צ בפולין, שהייתה בבחינת "ויקנאו בו אחיו" (תרגום חופשי ללא אחריות).  


שורה 12: שורה 12:
ולתורת חב"ד, גם מחוגים אחרים מיהדות פולין.  
ולתורת חב"ד, גם מחוגים אחרים מיהדות פולין.  


במקביל הפצת מעיינות תורת החסידות בווארשה ע"י הרבי הריי"צ (שגם תוכנית הקמת ה"כולל לגדולי תורה" האמור לעיל בכלל
במקביל הפצת מעיינות תורת החסידות בווארשה ע"י הרבי הריי"צ (שגם תוכנית הקמת ה"כולל לגדולי תורה"<REF>ראה ערך מנחם זמבא.</REF> גרמה אף היא לרבים וטובים לעזוב את שיטתם הקודמת ולדבוק בתורת חב"ד.
זה) גרמה אף היא לרבים וטובים לעזוב את שיטתם הקודמת ולדבוק בתורת חב"ד.


עובדות אלו הביאו לידי כך שגורמים שונים "ויקנאו בו אחיו", ברבי הריי"צ, וד"ל.
עובדות אלו הביאו לידי כך שגורמים שונים "ויקנאו בו אחיו", ברבי הריי"צ, וד"ל.
שורה 20: שורה 19:
== מלכות פולין ==
== מלכות פולין ==


בהתוועדות שבת-קודש פרשת בהעלותך, י"ט בסיוון תנש"א (התוועדויות תנש"א, כרך ג,
בהתוועדות תנש"א,<REF>שבת-קודש פרשת בהעלותך, י"ט בסיוון תנש"א (התוועדויות תנש"א, כרך ג,
עמוד 345 ואילך), התייחס הרבי בארוכה למשמעותה של "מלכות פולין":
עמוד 345 ואילך).</REF> התייחס הרבי בארוכה למשמעותה של "מלכות פולין":


איתא במגן אברהם, ש"נוהגין להתענות עשרים בסיון בכל מלכות פולין". אף על פי כן, רבותינו
איתא במגן אברהם, ש"נוהגין להתענות עשרים בסיון בכל מלכות פולין". אף על פי כן, רבותינו
שורה 53: שורה 52:


[[אדמו"ר האמצעי]] שאמר לרבי [[מרדכי מצ'רנוביל]] שפולין לקח את
[[אדמו"ר האמצעי]] שאמר לרבי [[מרדכי מצ'רנוביל]] שפולין לקח את
חוש הריח. שיחת אחרון של פסח תשכ"ג אות ה'.
חוש הריח.<REF>שיחת אחרון של פסח תשכ"ג אות ה'.</REF>
{{הערות שוליים}}
39,916

עריכות

תפריט ניווט