58
עריכות
אין תקציר עריכה |
(←האיסור) |
||
שורה 20: | שורה 20: | ||
[[הרבי]] הורה לרב [[ניסן מינדל]], כשכתב מאמר על שיטת חב"ד באנגלית, להשמיט הפניות לספריהם של פילוסופים ופרופסורים שונים, כדי לא לעודד קריאת ספרים לא רצויים{{הערה|מענה הרבי - נדפס בהערות וביאורים, גליון א'קכח, ע' 10.}}. | [[הרבי]] הורה לרב [[ניסן מינדל]], כשכתב מאמר על שיטת חב"ד באנגלית, להשמיט הפניות לספריהם של פילוסופים ופרופסורים שונים, כדי לא לעודד קריאת ספרים לא רצויים{{הערה|מענה הרבי - נדפס בהערות וביאורים, גליון א'קכח, ע' 10.}}. | ||
===לימוד חכמת הטבע=== | |||
[[הרמב"ם]]{{הערה|מורה נבוכים, בפתיחה.}} כתב ש[[מעשה בראשית]] הוא חכמת הטבע, ו[[מעשה מרכבה]] הוא חכמת האלוקות. ו[[האפודי]] פירש, שחכמת הטבע נקראת בשם מעשה בראשית כיון שהיא הקדמה נצרכת ללימוד חכמת האלוקות. [[הרבי הריי"צ]] ציין כי טענה זו היא טענתם של [[תנועת ההשכלה|המשכילים]], והאריך לבאר מדוע היא מושללת - כיון שטבעם של חכמת הטבע ושל חכמת האלוקות שונות זו מזו בתכלית. חכמת הטבע מדגישה את ההסתכלות על החומר של כל דבר, לעומת חכמת האלוקות שמלמדת להפשיט את ההסתכלות מהחומר אל הנפש והחיות האלוקית. מסיבה זו, רוב העוסקים בחכמת הטבע הם פוקרים וכופרים, והעוסקים בחכמת האלוקות מתחזקים ביהדותם ובהתקשרותם לבורא, כיון שמתרגלים להפשיט כל דבר ולהגיע ל[[אחדות השם]]{{הערה|רשימת אדמו"ר הריי"צ, נדפסה ב[https://chabadlibrary.org/books/zz/chakiro/4/1/145b.htm הוספות לספר החקירה - דרך אמונה, קמה, ב] ואילך.}}. | |||
===ההיתר=== | ===ההיתר=== |
עריכות