דבר מלכות שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הסרת קישורים עודפים
אין תקציר עריכה
(הסרת קישורים עודפים)
שורה 2: שורה 2:
'''דבר מלכות שופטים''' זהו אחד מ[[שיחה|שיחות]] ה[[דבר מלכות]] הידועות שאמר [[הרבי]], השיחה נאמרה בשבת [[פרשת שופטים]] [[תנש"א]].
'''דבר מלכות שופטים''' זהו אחד מ[[שיחה|שיחות]] ה[[דבר מלכות]] הידועות שאמר [[הרבי]], השיחה נאמרה בשבת [[פרשת שופטים]] [[תנש"א]].


בשיחה מסביר [[הרבי]] את החילוק שבין "יועצים" "שוטרים" ו"שופטים" בזמן הגלות ובזמן הגאולה, וכן בשיחה מצביע [[הרבי]] שהוא שופט יועץ ונביא דורנו, מה שהפך את השיחה לאחת השיחות הידועות ביותר.
בשיחה מסביר הרבי את החילוק שבין "יועצים" "שוטרים" ו"שופטים" בזמן הגלות ובזמן הגאולה, וכן בשיחה מצביע הרבי שהוא שופט יועץ ונביא דורנו, מה שהפך את השיחה לאחת השיחות הידועות ביותר.


==יומן מההתוועדות==
==יומן מההתוועדות==
בשעה אחת וחצי יצא [[הרבי]] ל[[התוועדות]], [[הרבי]] טעם מה"מזונות" והחל לעודד את שירת "[[זאל שוין זיין די גאולה]]", לאחר מכן אמר [[הרבי]] את השיחה הראשונה. לאחר שיחה זו החל הקהל לשיר "[[יחי אדוננו]]" תוך כדי שהרבי מעודד את השירה, באמצע הגיע הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] לבקש ברכה והרבי ענה לו "חירות אמיתי, גם בשביל החתן".
בשעה אחת וחצי יצא [[הרבי]] ל[[התוועדות]], הרבי טעם מה"מזונות" והחל לעודד את שירת "[[זאל שוין זיין די גאולה]]", לאחר מכן אמר הרבי את השיחה הראשונה. לאחר שיחה זו החל הקהל לשיר "[[יחי אדוננו]]" תוך כדי שהרבי מעודד את השירה, באמצע הגיע הרב [[שניאור זלמן גוראריה]] לבקש ברכה והרבי ענה לו "חירות אמיתי, גם בשביל החתן".


לאחר שיחה ב' החל הקהל לשיר "שובה ה'", באמצע סימן [[הרבי]] לחזן [[משה טלישבסקי]] לשיר "יהיה רצון" ואחרי החל [[הרבי]] לשיר בעצמו את הניגון "[[נייט נייט ניקאוו]]". אחרי זה אמר [[הרבי]] את שיחה ג', ולאחריה החל [[הרבי]] בחלוקת בקבוקי המשקה תוך כדי שהוא מעודד את "[[ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק]]". ההתוועדות הסתיימה ב15:32{{הערה|[[דברי משיח]], נ"א, ח"ד}}.
לאחר שיחה ב' החל הקהל לשיר "שובה ה'", באמצע סימן הרבי לחזן [[משה טלישבסקי]] לשיר "יהיה רצון" ואחרי החל הרבי לשיר בעצמו את הניגון "[[נייט נייט ניקאוו]]". אחרי זה אמר הרבי את שיחה ג', ולאחריה החל הרבי בחלוקת בקבוקי המשקה תוך כדי שהוא מעודד את "[[ניגון ההקפות לרבי לוי יצחק]]". ההתוועדות הסתיימה ב15:32{{הערה|[[דברי משיח]], נ"א, ח"ד}}.


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
הרבי הסביר בשיחה את החילוק בין "שוטרים" שמצווה למנות אותם ב[[גלות]]{{הערה|"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" - [[פרשת שופטים]].}}, לבין ה"יועצים" - שיהיו ב[[גאולה]]{{הערה|"ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה" - ישעיה, א, כ"ו.}}, היא שה"שוטרים" עבודתם היא לכפות על העם לקיים את התורה והמצוות, אולם מכיוון שבגאולה לא יהיה צורך בכך יהיה רק "יועצים" - שתפקידם הוא לייעץ לעם איך לנהוג במה שפסקו "השופטים". הרבי הוסיף שההבדל בין "יועצים" ו"שופטים", הוא ההבדל בין [[תורה]] - ל[[נבואה]], ולכן מכיוון שאנחנו כבר בדור הגאולה יש לנו בדורנו "יועץ" - [[נביא]] הדור{{הערה|[[הרבי]] ציין בשיחה שנביא הדור הוא חמיו [[אדמו"ר הריי"צ]], אם כי אצל חסידים מקובל שהרבי מתכוון אליו, על פי דברי הרבי ש[[אדמו"ר הריי"צ]] היה רוצה לדבר על עצמו הוא היה אומר את הדברים על אביו [[אדמו"ר הרש"ב]]{{מקור}}.}}, שיש לקבל את נבואותיו ולפרסם אותם.
הרבי הסביר בשיחה את החילוק בין "שוטרים" שמצווה למנות אותם ב[[גלות]]{{הערה|"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך" - [[פרשת שופטים]].}}, לבין ה"יועצים" - שיהיו ב[[גאולה]]{{הערה|"ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה" - ישעיה, א, כ"ו.}}, היא שה"שוטרים" עבודתם היא לכפות על העם לקיים את התורה והמצוות, אולם מכיוון שבגאולה לא יהיה צורך בכך יהיה רק "יועצים" - שתפקידם הוא לייעץ לעם איך לנהוג במה שפסקו "השופטים". הרבי הוסיף שההבדל בין "יועצים" ו"שופטים", הוא ההבדל בין [[תורה]] - ל[[נבואה]], ולכן מכיוון שאנחנו כבר בדור הגאולה יש לנו בדורנו "יועץ" - [[נביא]] הדור{{הערה|[[הרבי]] ציין בשיחה שנביא הדור הוא חמיו [[אדמו"ר הריי"צ]], אם כי אצל חסידים מקובל שהרבי מתכוון אליו, על פי דברי הרבי שאדמו"ר הריי"צ היה רוצה לדבר על עצמו הוא היה אומר את הדברים על אביו [[אדמו"ר הרש"ב]]{{מקור}}.}}, שיש לקבל את נבואותיו ולפרסם אותם.


==בעקבות השיחה==
==בעקבות השיחה==
שורה 16: שורה 16:
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער|כותרת העיתון "יש נביא בישראל"]]
בעיתון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה]]" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה{{הערה|גיליון מס' 7.}}, נראתה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}}, [[הרבי]] הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעלון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מאת הרב [[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד הרבי מוגדר כ[[נביא]]{{הערה|על פי טענת הרב ברוד הרבי הגיב למאמר זה: {{ציטוטון|מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!}} (כפר חב"ד גיליון 1296), [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 אך היו שערערו על טענה זו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.
בעיתון "[[הגאולה האמיתית והשלימה (עיתון)|הגאולה]]" שהופיע כמה ימים לאחר השיחה{{הערה|גיליון מס' 7.}}, נראתה תמונתו של [[הרבי]] ומעליה נכתב הכותרת "יש נביא בישראל" {{כתב קטן|(ראה תמונה)}}, הרבי הגיב לכך בברכת "ברכה והצלחה". בעלון [[שיחת השבוע]] פורסם לאחר השיחה מאמר מקיף מאת הרב [[מנחם ברוד]] בו הוא מסביר כיצד הרבי מוגדר כ[[נביא]]{{הערה|על פי טענת הרב ברוד הרבי הגיב למאמר זה: {{ציטוטון|מה הם כותבים? וכי דיברתי על עצמי? והלא דיברתי על חותני!}} (כפר חב"ד גיליון 1296), [http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=40518 אך היו שערערו על טענה זו]}}. הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]] הוציא מכתב בו הוא פוסק שלרבי יש דין של [[נביא]]{{הערה|[lh3.googleusercontent.com/-Zn2qKzGnpLQ/X-XayjuFrSI/AAAAAAAAAqA/lsYaA9zT-6gRktbdll9YXnkT_YlLoa23QCK8BGAsYHg/s0/2020-12-25.png המכתב]}}.


[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא נביא]]
בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם על ידי מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]]:
בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם על ידי מאות רבנים ואדמו"רים, את נוסח פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]]:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי מלך המשיח|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי מלך המשיח|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין נביא ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}


החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב [[יצחק ליפש]].
החתימות על פסק הדין נאספו במשך השנים על ידי הרב [[יצחק ליפש]].

תפריט ניווט