ארגון הגג למוסדות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד" ב־"תומכי תמימים כפר חב"ד")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 38: שורה 38:


==ביטול הארגון==
==ביטול הארגון==
עם בחירתו של מר [[יצחק שמיר]] לראשות הממשלה, הקמת ממשלת ימין צרה בראשותו, ועמידתו העיקשת על [[שלימות הארץ]], החל מר [[שמעון פרס]] במהלכים חשאיים לשכנוע חברי כנסת מתוך הממשלה להצטרף אליו להצבעת אי-אמון. במסגרת מהלכים אלו קיים מגעים גם עם אנשי ארגון הגג, והבטיח להם הצעות שונות, כולל שמירה על שלימות הארץ.
עם בחירתו של מר [[יצחק שמיר]] לראשות הממשלה, הקמת ממשלת ימין צרה בראשותו, ועמידתו העיקשת על [[שלימות הארץ]], החל מר [[שמעון פרס]] במהלכים חשאיים לשכנוע חברי כנסת מתוך הממשלה להצטרף אליו להצבעת אי-אמון. במסגרת מהלכים אלו מר פרס ששימש אז כ[[שר האוצר]] מגעים תקציביים עם אנשי ארגון הגג שפורשו ע"י הציבור כתמיכה במפלגתו של מר פרס וכמתן לגטימציה להקמת ממשלה בראשותו. מגעים אלו נתנו ל[[מועצת גדולי התורה]] להבין שדעתו של הרבי אינה שוללת נחרצות תמיכה בהקמת ממשלה בראשות השמאל.


בסופו של דבר, נבלמה התכנית בזכות שני חברי כנסת שנעדרו ממליאת הכנסת בהוראתו של הרבי באמצעות ר' [[יוסף יצחק אהרונוב]], מאורע שקיבל לימים את השם [[התרגיל המסריח]].
בסופו של דבר, נבלמה תכנית הקמת הממשלה בזכות שני חברי כנסת, [[אליעזר מזרחי]] ו[[אברהם וורדיגר]] שנעדרו ממליאת הכנסת לאור היחשפותם לדעתו הוותיקה והאמיתית של הרבי השוללת כל לגטימציה למסירת שטחי מארץ ישראל לערבים ודיבורים בכיוון זה. מאורע זה קיבל לימים את השם [[התרגיל המסריח]].


זמן קצר לאחר מכן הורה הרבי ל[[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]] לבטל את ארגון הגג.
זמן קצר לאחר מכן הורה הרבי ל[[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]] לבטל את ארגון הגג ויומיים אחרי חג הפסח כתב הרבי ליו"ר הארגון: "בטלתי כל הארגון גג"{{הערה|מצילום הכתב יד קודש}}.  


תחומי אחריותו של הארגון עברו ל[[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]] ול[[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]]{{מקור}}.
תחומי אחריותו של הארגון עברו ל[[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]] ול[[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]]{{מקור}}.
3,768

עריכות

תפריט ניווט