שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
==ביטול הארגון==
עם בחירתו של מר [[יצחק שמיר]] לראשות הממשלה, הקמת ממשלת ימין צרה בראשותו, ועמידתו העיקשת על [[שלימות הארץ]], החל מר [[שמעון פרס]] במהלכים חשאיים לשכנוע חברי כנסת מתוך הממשלה להצטרף אליו להצבעת אי-אמון. במסגרת מהלכים אלו קיים מר פרס ששימש אז כ[[שר האוצר]] מגעים גם תקציביים עם אנשי ארגון הגג, והבטיח להם הצעות שונות, כולל שמירה על שלימות הארץשפורשו ע"י הציבור כתמיכה במפלגתו של מר פרס וכמתן לגטימציה להקמת ממשלה בראשותו. מגעים אלו נתנו ל[[מועצת גדולי התורה]] להבין שדעתו של הרבי אינה שוללת נחרצות תמיכה בהקמת ממשלה בראשות השמאל.
בסופו של דבר, נבלמה התכנית תכנית הקמת הממשלה בזכות שני חברי כנסת , [[אליעזר מזרחי]] ו[[אברהם וורדיגר]] שנעדרו ממליאת הכנסת בהוראתו לאור היחשפותם לדעתו הוותיקה והאמיתית של הרבי באמצעות ר' [[יוסף יצחק אהרונוב]], השוללת כל לגטימציה למסירת שטחי מארץ ישראל לערבים ודיבורים בכיוון זה. מאורע שקיבל זה קיבל לימים את השם [[התרגיל המסריח]].
זמן קצר לאחר מכן הורה הרבי ל[[בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש]] לבטל את ארגון הגגויומיים אחרי חג הפסח כתב הרבי ליו"ר הארגון: "בטלתי כל הארגון גג"{{הערה|מצילום הכתב יד קודש}}.
תחומי אחריותו של הארגון עברו ל[[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]] ול[[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]]{{מקור}}.
3,765

עריכות

תפריט ניווט