גן עדן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 51 בתים ,  10 בפברואר 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
גן עדן מחולק לרבבי רבבות מדרגות הנחלקות בהשגות האלוקות שבהם. אלא שבדרך כלל מחולק גן עדן ל[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ש[[גן עדן העליון]] הוא ב[[עולם הבריאה]] ששם הוא גילוי של ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של הקב"ה, לנשמות היושבים ונהנים מזיו השכינה. וב[[גן עדן התחתון]] שהוא ב[[עולם היצירה]] מאירות הספירות ה[[מידות]] של הקב"ה, ובהם מלובשין המוחין של [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]. מבואר בכללות שמן ה[[תורה]] נמשך הזיו בגן עדן העליון, ומן קיום ה[[מצוות]] נמשך בגן עדן התחתון.
גן עדן מחולק לרבבי רבבות מדרגות הנחלקות בהשגות האלוקות שבהם. אלא שבדרך כלל מחולק גן עדן ל[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ש[[גן עדן העליון]] הוא ב[[עולם הבריאה]] ששם הוא גילוי של ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של הקב"ה, לנשמות היושבים ונהנים מזיו השכינה. וב[[גן עדן התחתון]] שהוא ב[[עולם היצירה]] מאירות הספירות ה[[מידות]] של הקב"ה, ובהם מלובשין המוחין של [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]. מבואר בכללות שמן ה[[תורה]] נמשך הזיו בגן עדן העליון, ומן קיום ה[[מצוות]] נמשך בגן עדן התחתון.


עיקר העסק בגן עדן הוא לימוד התורה, כמו שאמרן חז"ל "קמיפלגי במתיבתא דרקיע ס' אם בהרת קודם לשער לבן, מאן נוכח נוכח רבה בר נחמני</REF>ב"מ פו א.</REF>, ועם שבודאי אין הכוונה על לימוד פשטי התורה כמו שהיא לפנינו, שהרי אין שם גשמיות ד' רשויות לשבת או בהרת ושער לבן, אלא הכוונה על לימוד פנימיות התורה, ר"ל סוד הבהרת ברוחניות, שענינה מניעת השפע ושער לבן היניקה לחיצונים כמבואר במקומו, ועל דרך זה הוא גם ענין ד' רשויות, כמובא בליקוטי הש"ס להאריז"ל.
== העסק בגן עדן - לימוד התורה ==


ואף על פי כן עיקר מציאת ענין לימוד זה הוא החכמה וההשכלה ברוחניות, וזהו פירוש '''"גן עדן"''', וארז"ל <REF>ברכות ל"ד ב' ע"ש</REF> יכול גן זה עדן ת"ל ונהר יוצא מעדן וגו',</REF>בראשית ב' י'</REF> כי ה'''גן''' עצמו הוא גילוי אלקות בהשגה, ומהו משיג, - הוא בחינת החכמה הנק' '''עדן''' על שם התענוג המאיר ומלובש בה, כמו למשל למטה, כשהאדם משכיל איזו השכלה חדשה שמתמלא תענוג, אבל העולם הבא שהוא תחיית המתים הוא מתן שכרם של מצות היינו גילוי מקור התענוגים, כי הם רצונו ית' שמלובש בו עצמות התענוג למעלה מעלה מהארת התענוג שב[[חכמה]] ד[[תורה]].<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1/4/16a&search=%D7%A8'+%D7%91%D7%A0%D7%90%D7%94+%D7%94%D7%95%D7%94+%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%9F+%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%AA%D7%90 דרך מצוותיך, מצוות ציצית]</REF>
עיקר העסק בגן עדן הוא לימוד התורה, כמו שאמרן חז"ל "קמיפלגי במתיבתא דרקיע ס' אם בהרת קודם לשער לבן, מאן נוכח נוכח רבה בר נחמני<REF>ב"מ פו א.</REF>, ועם שבודאי אין הכוונה על לימוד פשטי התורה כמו שהיא לפנינו, שהרי אין שם גשמיות ד' רשויות לשבת או בהרת ושער לבן, אלא הכוונה על לימוד פנימיות התורה, ר"ל סוד הבהרת ברוחניות, שענינה מניעת השפע ושער לבן היניקה לחיצונים כמבואר במקומו, ועל דרך זה הוא גם ענין ד' רשויות, כמובא בליקוטי הש"ס להאריז"ל.
 
ואף על פי כן עיקר מציאת ענין לימוד זה הוא החכמה וההשכלה ברוחניות, וזהו פירוש '''"גן עדן"''', וארז"ל <REF>ברכות ל"ד ב' ע"ש</REF> יכול גן זה עדן ת"ל ונהר יוצא מעדן וגו',<REF>בראשית ב י.</REF> כי ה'''גן''' עצמו הוא גילוי אלקות בהשגה, ומהו משיג, - הוא בחינת החכמה הנק' '''עדן''' על שם התענוג המאיר ומלובש בה, כמו למשל למטה, כשהאדם משכיל איזו השכלה חדשה שמתמלא תענוג, אבל העולם הבא שהוא תחיית המתים הוא מתן שכרם של מצות היינו גילוי מקור התענוגים, כי הם רצונו ית' שמלובש בו עצמות התענוג למעלה מעלה מהארת התענוג שב[[חכמה]] ד[[תורה]].<REF>[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/zz/dm/1/4/16a&search=%D7%A8'+%D7%91%D7%A0%D7%90%D7%94+%D7%94%D7%95%D7%94+%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%99%D7%9F+%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%AA%D7%90 דרך מצוותיך, מצוות ציצית]</REF>
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט