בן ציון מרוז: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2 בתים ,  8 באוגוסט 2021
מ
החלפת טקסט – "מלחמת העולם השניה" ב־"מלחמת העולם השנייה"
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "מלחמת העולם השניה" ב־"מלחמת העולם השנייה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 10: שורה 10:
בשנת [[תרצ"ז]], כאשר רדיפות הקומוניסטים גברו, הרגיש כי טבעת החנק מתהדקת סביבו, נמלט ל[[מוסקבה]] וכעבור זמן קצר הצליח להעביר לשם גם את בני משפחתו.
בשנת [[תרצ"ז]], כאשר רדיפות הקומוניסטים גברו, הרגיש כי טבעת החנק מתהדקת סביבו, נמלט ל[[מוסקבה]] וכעבור זמן קצר הצליח להעביר לשם גם את בני משפחתו.


עם התקדמות [[מלחמת העולם השניה]], נמלט ל[[סמרקנד]], שם המשיך בעיסוקו בעבודת החינוך, כשבין חניכיו נמנו הנגיד החסידי ר' [[שלום דובער דרייזין]], הסופר החסידי הרב [[הלל זלצמן]], ועוד.
עם התקדמות [[מלחמת העולם השנייה]], נמלט ל[[סמרקנד]], שם המשיך בעיסוקו בעבודת החינוך, כשבין חניכיו נמנו הנגיד החסידי ר' [[שלום דובער דרייזין]], הסופר החסידי הרב [[הלל זלצמן]], ועוד.


כמחנך, גישתו הייתה להימנע ככל האפשר מפגיעה בתלמידיו כאשר לא נהגו כראוי, והעדיף לעזור לתלמידים להבין את רצינות חומרת המעשה, תוך שהוא משתמש בכשרון הביטוי שלו לתאר את חומרת ה'פשעים'. במקרי קיצון העמיד את הילד בפינה, ובמקרים בודדים ממש העניש את התלמיד באמצעות הכאה עם ידו של התלמיד על השולחן.
כמחנך, גישתו הייתה להימנע ככל האפשר מפגיעה בתלמידיו כאשר לא נהגו כראוי, והעדיף לעזור לתלמידים להבין את רצינות חומרת המעשה, תוך שהוא משתמש בכשרון הביטוי שלו לתאר את חומרת ה'פשעים'. במקרי קיצון העמיד את הילד בפינה, ובמקרים בודדים ממש העניש את התלמיד באמצעות הכאה עם ידו של התלמיד על השולחן.

תפריט ניווט