שיחה:יואל כהן: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←תיקונים
חייל של המלך (שיחה | תרומות) |
|||
שורה 204: | שורה 204: | ||
בפסקא דעותיו: א.יש להחליף בשורה האחרונה בקטע השלישי מ"מחזיק" ל"החזיק". ב.דבריו ש... יותר וודאי מזרחת השמש - נאמרו בראיון ההוא לגבי ביאת המשיח בכללות ולאו דווקא על התגלות הרבי גופא כמשיח. | בפסקא דעותיו: א.יש להחליף בשורה האחרונה בקטע השלישי מ"מחזיק" ל"החזיק". ב.דבריו ש... יותר וודאי מזרחת השמש - נאמרו בראיון ההוא לגבי ביאת המשיח בכללות ולאו דווקא על התגלות הרבי גופא כמשיח. | ||
:אתה טועה. נאמר על ביאת משיח בימינו אלו בכלל כולל על התגלות הרבי כמלך המשיח ללא הסתלקות. תקרא שוב את הראיון ההוא ותקרא ותאזין לדבריו בהזדמנויות נוספות באותם שנים--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 11:48, כ"ז באב, ה'תשפ"א 11:48, 5 באוגוסט 2021 (UTC) | :אתה טועה. נאמר על ביאת משיח בימינו אלו בכלל כולל על התגלות הרבי כמלך המשיח ללא הסתלקות. תקרא שוב את הראיון ההוא ותקרא ותאזין לדבריו בהזדמנויות נוספות באותם שנים--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 11:48, כ"ז באב, ה'תשפ"א 11:48, 5 באוגוסט 2021 (UTC) | ||
::"אגיד לך למה זה לא אותו הדבר. האמונה שלי בביאת המשיח יותר חזקה מהביטחון שלי בזריחת השמש מחר. כל המציאות שאנחנו רואים היא לא דבר ודאי. הדבר הוודאי והמוחלט היחיד זו התורה". -לא ודאי שהשמש תזרח מחר, אבל כן ודאי שהרבי לא ימות לעולם? -"שהמשיח יבוא. זה יותר ודאי מהביטחון שהשמש תזרח מחר"." | |||
::זה מה שנאמר בראיון. תקרא שוב. הדברים מובאים בהקשר לשאלה מה יקרה לאמונת החסידים אם משיח לא יבוא ויקרה כך וכך, והתשובה היא שמשיח יבוא קודם לכך וכך, ומה הערבון לזה שמשיח יבוא קודם לזה? כי הוא בטוח שמשיח יבוא יותר מזריחת השמש. זה מה שנאמר שם בקשר לביטוי זה. | |||
::"להאזין לדבריו מאותן השנים" זה בבחינת "...ירחיק עדותו" - כי היו לו '''הרבה מאוד''' נאומים באותן השנים. אם יש לך הקלטה ספציפית חתוכה של השורה מתוך הנאום בה הוא משתמש בביטוי הזה - צרף אותה. וודאי שהוא האמין בזה וזו הייתה דעתו [ובנושא זה באמת היא לא השתנתה, אלא בנושא הפרסום והחיים בגוף גשמי] - אבל זה לעשות סלט אחד גדול מכל הדברים שאמר באותה התקופה בלי קידמה ואיחור. | |||
::יצויין גם שלא מובן מה בדיוק הצורך לציין שהרבי התנגד תחילה למאמר שפרסם ולאחר מכן אישר אותו בפסקא על דעותיו. רק מוסיף סרבול לפסקא המבולבלת בין כה{{אנונימי}} |