שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 249 בתים ,  20:50, 27 ביולי 2021
מ
אין תקציר עריכה
[[קובץ:באבוב.jpg|שמאל|ממוזער|300px|האדמו"ר]]
רבי '''נפתלי צבי הלברשטאם''' ([[כ"ה בסיוון]] [[תרצ"א]] – [[י"ב באדר ב']] [[תשס"ה]]) היה ה[[אדמו"ר]] הרביעי מ[[באבוב]]. ==תולדות חיים==נולד ב[[כ"ה בסיוון]] [[תרצ"א]] לאביו האדמו"ר רבי [[שלמה הלברשטאם]] מ[[באבוב]], בתקופה של טרום [[השואה]]. עם פרוץ [[מלחמת העולם השניה]] והתחלת ימי [[השואה]] האיומים, נרצח האדמו"ר בעל ה'קדושת ציון' מבאבוב, ובנו ונכדו נמלטו אל בוכניה, לגטו הענק שהקימו שם הנאצים.
מאז ועד סוף המלחמה הקשה והאיומה, חיו השניים חיים של [[מסירות נפש]] כפשוטה, כאשר בכל רגע היו מוכנים למסור את חייהם בעבור יהדותם. ואכן, היו פעמים שהאב והבן הדגולים נתפסו, וברחמי שמים עליהם, ניצלו. היה זה פרק מזהיר בו התגלו האב ובנו במלא יפעת אישיותם המזהירה, כשהם שמים נפשם בכפם להציל יהודים. גולת הכותרת הייתה עמידתו האיתנה של הנער נפתלי צבי שברבות הימים היה למנהיג העדה שהוקמה מתוך ההריסות. פעמים רבות עמד כבר על סף מוות ונשאר איתן ברוחו, כשכל ימיו עמל לעשות למען זולתו ברוחניות ובגשמיות.
בדרך לא דרך ניצל רבי נפתלי צבי, ועלה על אניית מפרש ישנה שהפליגה מרומניה לתורכיה. לאחר תלאות רבות הגיע לתורכיה ומשם לארץ ישראל. מאוחר יותר נפגש שוב עם אביו בארצות הברית, לאחר שגם הוא ניצל בנסים מופלאים.
נפטר [[י"ב באדר ב']] [[תשס"ה]]. לאחר פטירתו בשנת [[תשס"ה]], מונה חתנו כבנו רבי מרדכי דוד אונגער לממשיך דרכו.
== מקים את מוסדות באבוב ==
3,078

עריכות

תפריט ניווט