|
|
שורה 24: |
שורה 24: |
|
| |
|
| *'''שביעי''' - ה' ממשיך להבטיח לבני ישראל שבאם יילכו בדרך התורה והמצוות לא יהיה בהם עקר ועקרה, וה' יאריך את ימיהם. ה' אף ילחם את מלחמתם עוד קודם שיגיעו לארץ כדי להבריח את האויבים. משה רבינו הקריב [[קרבנות]], והוא היזה מהדם על העם, והיה זה [[דם]] ברית - בדומה לדם [[ברית מילה]]. בסיום הפרשה ה' קורא למשה להר על מנת לתת לו את שני לוחות הברית. משה עולה להר סיני ונשאר שם ארבעים יום וארבעים לילה. | | *'''שביעי''' - ה' ממשיך להבטיח לבני ישראל שבאם יילכו בדרך התורה והמצוות לא יהיה בהם עקר ועקרה, וה' יאריך את ימיהם. ה' אף ילחם את מלחמתם עוד קודם שיגיעו לארץ כדי להבריח את האויבים. משה רבינו הקריב [[קרבנות]], והוא היזה מהדם על העם, והיה זה [[דם]] ברית - בדומה לדם [[ברית מילה]]. בסיום הפרשה ה' קורא למשה להר על מנת לתת לו את שני לוחות הברית. משה עולה להר סיני ונשאר שם ארבעים יום וארבעים לילה. |
|
| |
| ==בתורת החסידות==
| |
| {{עריכה|פסקה=כן}}
| |
| ב[[לקוטי שיחות]]{{הערה|חי"א עמ' 97 }} [[הרבי מליובאוויטש]] מבאר שישנם כאלו הטרודים כל כך בעסקיהם הגשמיים במשך ששת ימי החול עד שהם "עבדים לעבדים" - לרצונם הגשמי, כאדם זה הקונה אדון לעצמו למשך שש שנים. וגם בבוא יום "השביעי" – יום השבת קודש, שבו צריך "לצאת חפשי", לשבות ולנוח מכל עניני חול – אינם רוצים "להשתחרר" מאהבתם ושעבודם לעניניהם הגשמיים, אלא מוטרדים הם ומשועבדים לעסקיהם.
| |
|
| |
| ועל זה באה ההוראה: [[הקב"ה]] ציוה "כי לי בני ישראל עבדים" – שענינו של האדם הוא לעבוד ולהיות "משועבד" להקב"ה בלימוד התורה וקיום המצוות, וזוהי תכלית ירידת נשמתו לעולם הזה. ומכיוון שזהו ציווי הקב"ה המחי' את הכל, הרי בוודאי ניתנו לו הכח והיכולת הדרושים למלאת תכלית זו. ועל כן גם בימי החול, בעסקו בעניניו הגשמיים, אין לו להיות משועבד לעסקיו באופן של "עבד לעבדים", כי אם אדרבה, לעסוק בהם "לשם שמים" ולהשתמש בהם כדי להיות עבד להקב"ה. ואז, כשבא יום השבת קודש, הרי הוא יכול לקדש, להבדיל ולהגבי' עצמו לגמרי מעניני חול, ולעסוק בלימוד התורה ובעבודת השי"ת בלבד.
| |
|
| |
| ==== שיחת ה"דבר מלכות" ====
| |
|
| |
| הרבי מציין{{הערה|דבר מלכות לשבת פרשת משפטים.}} ומראה את התחלת פעולתו של מלך המשיח בעולם, כאשר ימים אחדים קודם אמירת השיחה אירעו שני אירועים מיוחדים: הראשון כאשר נשיא ארצות הברית הכריז על צמצום בתקציבים לפיתוח כלי נשק וניצולם למטרות שלום ובריאות. והשני שנשיאי שני המעצמות הגדולות רוסיה וארצות הב רית נפגשו במטרה לעצור את ה"מלחמה הקרה" בה הם היו שרויים זמן רב.
| |
|
| |
| הרבי הבהיר שאירועים אלה קרו בעקבות התחלת פעולתו של מלך המשיח בעולם ומשווה זאת לפרשת משפטים - שאע"פ שרוב המצוות שבה הינם מצוות הגיוניות ואנושיות אם זאת אנו מקיימים אותם רק משום שכך ה' ציווה, וכן הוא בנוגע לאירועים העולמיים שציין הרבי שעל אף שנראה שהם הגיעו כתוצאה מחשיבה נכונה של המנהיגים האמת היא שהיא הגיע אך ורק כתוצאה מפעולותיו של מלך המשיח.
| |
|
| |
|
| ==קישורים חיצונים== | | ==קישורים חיצונים== |