פרשת ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,430 בתים ,  21 ביולי 2021
הסרה כאמור באולם
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
(הסרה כאמור באולם)
שורה 18: שורה 18:
*'''שביעי''' - לבן מתלונן שנשותיו של יעקב הם בנותיו, והוא מבקש לכרות ברית שלום ביניהם - כפי שאכן נעשה. לבסוף יעקב ממשיך בדרכו והוא רואה את ה[[מלאכים]] של [[ארץ ישראל]] שהגיעו לקדם את פניו וללוות אותו בכניסתו לארץ.
*'''שביעי''' - לבן מתלונן שנשותיו של יעקב הם בנותיו, והוא מבקש לכרות ברית שלום ביניהם - כפי שאכן נעשה. לבסוף יעקב ממשיך בדרכו והוא רואה את ה[[מלאכים]] של [[ארץ ישראל]] שהגיעו לקדם את פניו וללוות אותו בכניסתו לארץ.


==בתורת החסידות==
[[הרבי מליובאוויטש]] שואל ב[[לקוטי-שיחות]]{{הערה|ח"א עמ' 61}} מדוע הקיף יעקב רק את ראשו, והרי ממה נפשך: אם היה לו בטחון ב[[הקב"ה]] שהחיות לא יזיקוהו, מדוע הקיף את ראשו, ואם לא רצה להזדקק לניסים למעלה מהטבע מדוע לא הקיף גם את שאר הגוף?
הרבי מבאר, שכתוב "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך". אשר פסוק זה מבאר האופן הנרצה בהתעסקות בפרנסה – שצריך להיות "יגיע כפיך" דוקא, ולא "יגיע ראשך". כלומר: ההתעסקות בעניני הפרנסה צריכה להיות רק בידיו, "כפיך", ואילו
הראש, היינו הכוחות הנעלים – צריכים להיות מונחים בתורה ועבודה. וכשעבודתו היא באופן כזה, אזי מובטחת ההצלחה – "אשריך וטוב לך".
ולכן, כאשר הלך יעקב לחרן על מנת להקים בית ולהתעסק בענייני פרנסה, הקיף את ראשו. כדי שעיסוקו בעניני העולם ופרנסה יהיה עם הידיים והרגליים בלבד, אך ראשו יהי' שמור, ויהיה מונח רק בתורה ומצוות, ולא יהיה טרוד כלל בהעסק בעניני העולם.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=214 רעיונות לפרשת ויצא] - {{חב"ד בישראל}}
*[http://www.chabad.co.il/?template=topic&topic=214 רעיונות לפרשת ויצא] - {{חב"ד בישראל}}
188

עריכות

תפריט ניווט