פרצוף: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←י"ב פרצופי אצילות
(←י"ב פרצופי אצילות: הבהרה) |
|||
שורה 22: | שורה 22: | ||
הפרצופים [[אבא]] ו[[אמא]] מתפרטים לארבעה פרצופים: '''אבא עילאה''', '''אמא עילאה''', '''[[ישראל סבא]]''' ו'''[[תבונה]]'''. חלוקת פרצופי או"א לשני פרצופים (כל אחד) היא שהפרצופים העליונים הם ה[[ג"ר]] של או"א הכלליים, והפרצופים התחתונים הם ה[[ז"ת]] שלהם. בחלק מהמקומות בקבלה ובחסידות מבואר שפרצוף אבא מתחלק לפרצופים '''אבא עילאה''' ו'''אמא עילאה''' ופרצוף אמא מתחלק לפרצופים '''[[ישראל סבא]]''' ו'''[[תבונה]]'''. במקומות אחרים מבוארת חלוקה אחרת, שפרצוף אבא מתחלק לפרצופים '''אבא עילאה''' ו'''[[ישראל סבא]]''', ואילו פרצוף אמא מתחלק לפרצופים '''אמא עילאה''' ו'''[[תבונה]]'''. | הפרצופים [[אבא]] ו[[אמא]] מתפרטים לארבעה פרצופים: '''אבא עילאה''', '''אמא עילאה''', '''[[ישראל סבא]]''' ו'''[[תבונה]]'''. חלוקת פרצופי או"א לשני פרצופים (כל אחד) היא שהפרצופים העליונים הם ה[[ג"ר]] של או"א הכלליים, והפרצופים התחתונים הם ה[[ז"ת]] שלהם. בחלק מהמקומות בקבלה ובחסידות מבואר שפרצוף אבא מתחלק לפרצופים '''אבא עילאה''' ו'''אמא עילאה''' ופרצוף אמא מתחלק לפרצופים '''[[ישראל סבא]]''' ו'''[[תבונה]]'''. במקומות אחרים מבוארת חלוקה אחרת, שפרצוף אבא מתחלק לפרצופים '''אבא עילאה''' ו'''[[ישראל סבא]]''', ואילו פרצוף אמא מתחלק לפרצופים '''אמא עילאה''' ו'''[[תבונה]]'''. | ||
פרצוף ז"א | פרצוף ז"א נפרט לפרצופים '''ישראל''' ו'''לאה'''. על שם פרצוף "[[ישראל]]" נקראו ישראל "בני־ישראל", וכמו שכתב "בנים אתם להוי' אלקיכם"{{הערה|דברים יד, א.}}, ועל שמו נושאת [[ספירת המלכות]] בשם [[כנסת ישראל]]. | ||
פרצוף הנוקבא מתחלק לפרצופים '''יעקב''' ו'''רחל'''. פרצוף הנוקבא הוא פרצוף המלכות, ולכן שני פרצופים אלו הם שני רכיבים בדיבור - "מלכות פה"{{הערה|מתוך "[[פתח אליהו]]", הקדמה ל[[תיקוני זוהר|תקו"ז]].}}. יעקב הוא הקול, כמו שכתוב "הקל קול יעקב"{{הערה|בראשית כז, כב.}}, ורחל היא חיתוך האותיות - הדיבור{{הערה|גלות ה[[שכינה]] היא העלמת הדיבור העליון, ועליה נאמר "וכ'''רחל''' לפני גזזיה נאלמה" (ישעיהו נג, ז).}}. | פרצוף הנוקבא מתחלק לפרצופים '''יעקב''' ו'''רחל'''. פרצוף הנוקבא הוא פרצוף המלכות, ולכן שני פרצופים אלו הם שני רכיבים בדיבור - "מלכות פה"{{הערה|מתוך "[[פתח אליהו]]", הקדמה ל[[תיקוני זוהר|תקו"ז]].}}. יעקב הוא הקול, כמו שכתוב "הקל קול יעקב"{{הערה|בראשית כז, כב.}}, ורחל היא חיתוך האותיות - הדיבור{{הערה|גלות ה[[שכינה]] היא העלמת הדיבור העליון, ועליה נאמר "וכ'''רחל''' לפני גזזיה נאלמה" (ישעיהו נג, ז).}}. |