שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 55 בתים ,  06:21, 10 ביוני 2021
אין תקציר עריכה
{{מפנה|אבינו מלכנו}}
'''אבינו מלכינו''' הוא קטע תפילה מיוחד הנאמר ב[[עשרת ימי תשובה]] נוהגים לומר '''אבינו מלכינו'''ו[[בתעניות ציבור]].
==מנהגים==
לאמירת "אבינו מלכנו" פותחים את [[הארון הקודש]]{{הערה|ספר המנהגים.}}.
 
אין לומר ב[[ראש השנה]] אבינו מלכנו שיש בו הזכרת חטא או עוון, כגון 'אבינו מלכנו חטאנו' או 'סלח ומחול' וכו' וכיוצא בזה, ובכלל אין אומרים אבינו מלכנו מחה והעבר פשעינו וכו' אבינו מלכנו מחוק ברחמיך וכו', אבינו מלכנו כתבנו בספר סליחה ומחילה{{הערה|סידור אדמו"ר הזקן.}}.
 
כשחל היום השני של [[ראש השנה]] ב[[ערב שבת]], אין אומרים "אבינו מלכנו" ב[[תפילת מנחה]]{{הערה|[[המלך במסיבו]], ב, עמ' קצג. ושם: שהרי גם בערב יוהכ"פ כשחל ב[[ערב ש"ק]] אין נוהגים לומר "אבינו מלכנו" במנחה. ([[אוצר מנהגי חב"ד]])}}.
 
==בתורת הרבי==
אחד מהבקשות היא "אבינו מלכינו כתבנו בספר גאולה וישועה". יש שהקשו, שקודם הגאולה אנו גם כן זקוקים לישועה, ולפי זה היה הסדר צריך להיות בהיפך, "אבינו מלכינו כתבינו בספר ישועה וגאולה".
זהו גם הסדר של ה"אבינו מלכינו כתבינו בספר זכויות" לפני ה"אבינו מלכינו סלח ומחל לכל עוונותינו", שכן הסדר הוא שמבקשים בראש ובראשונה שהזכויות יכריעו את הכף, ולאחר מכן מבקשים שאף ימחו העוונות כליל.
==מנהגים ==
ב"אבינו מלכנו" - פותחין הארון{{הערה|ספר המנהגים.}}.
 
אין לומר ב[[ראש השנה]] אבינו מלכנו שיש בו הזכרת חטא או עוון, כגון 'אבינו מלכנו חטאנו' או 'סלח ומחול' וכו' וכיוצא בזה, ובכלל אין אומרים אבינו מלכנו מחה והעבר פשעינו וכו' אבינו מלכנו מחוק ברחמיך וכו', אבינו מלכנו כתבנו בספר סליחה ומחילה.{{הערה|סידור אדמו"ר הזקן}}
 
== אמירת אבינו מלכנו ב[[ערב שבת]] ==
 
כשחל היום השני של [[ראש השנה]] בערב שבת, אין אומרים "אבינו מלכנו" ב[[תפילת מנחה]]{{הערה|[[המלך במסיבו]], ב, עמ' קצג. ושם: שהרי גם בערב יוהכ"פ כשחל ב[[ערב ש"ק]] אין נוהגים לומר "אבינו מלכנו" במנחה. ([[אוצר מנהגי חב"ד]])}}.
{{הערות שוליים}}
{{ראש השנה}}
[[קטגוריה:ראש השנה]]
10,604

עריכות

תפריט ניווט