שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 38 בתים ,  16:37, 9 במאי 2021
אין תקציר עריכה
שנת [[תשמ"ח]] היא [[שנת הקהל]] והשנה ה3300 ל[[יציאת מצרים]]{{הערה|1=ראה באריכות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15927&st=&pgnum=289 שיחת ז' אדר ה'תשמ"ח].}}
==נפטרו==
 
*ב[[כ"ב שבט תשמ"ח]] - נסתלקה הרבנית הצדקנית מרת [[חיה מושקא]] נ"ע.
*ב[[י' תשרי]] - האדמו"ר מ[[מחנובקה]] רבי [[אברהם יהושע העשיל טברסקי]].
*ב[[י"ב כסלו]] - הרב חנניה יוסף היילפרין, רב שכונת בית ישראל בירושלים.
*ב[[י"ז תשרי]] - הרב [[רפאל נחמן כהן]], בעל שמועה ומחבר ספרים רבים על תולדות החסידות.
==אירועים==
 
*[[הרבי]] פותח בהכרזה שהשנה היא תהא שנת חירות (על ידי) משיח.
 
*הרבי מעורר על הדבר שכל אחד ואחת אנשים נשים וטף ישתתפו בפעולות "[[שנת הקהל]]" במשך שנה זו (שנת הקהל) על ידי שכל אחד ואחת יאספו בני ובנות ישראל שבסביבתם ויעוררו אותם לתורה ויראת שמים. ופעם בחדש יודיע כל אחד ואחת (למקום מרכזי) פרטי פעולתם.
 
*הרבי מעורר אשר בעת הכינוסים הכללים בהאו"ם ינאם איש דתי בשם תורת ה' דברי בורא העולם אשר בתורתו.
 
*הרבי מעורר בכל הלילות של [[חג הסוכות]] על דבר [[שמחת בית השואבה]] בכל הלילות ובשנה זו במיוחד גם הדגשת מצות הקהל.
 
*הרבי מעורר על דבר הדגשת מצות הקהל ושמחה (שנת "תשמח") שתהיינה כל השנה כולה.
 
*הרבי מעורר אשר בהתאם שהשנה הוא מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים להולדת [[אדמו"ר הרש"ב]] יעשו [[התוועדות חסידית|התוועדויות]] וכן ילדמו תורתו (של בעל יום ההולדת) במשך חלק של המעת לעת של יום הולדתו ([[כ' חשוון תרכ"א]]).
 
*במוצאי כ' חשוון, מחלק הרבי לכל אחד ואחת (כולל ילדים מבן י"ב שנה וילדות מבת י"א שנה ומעלה) מאמר "החלצו רנ"ט".
 
*ב[[כ"ה חשוון תשמ"ח]], נתאשר ([[משפט הספרים|אחרי הערעור]]) ה"[[דידן נצח]]" באופן גלוי לעיני כל העמים (בבית המשפט הפדרלי) בנוגע לספרי וכתבי רבותינו נשיאינו שב[[ספרית ליובאוויטש]] (ובסמיכות לזה (ביום [[כ"ז חשוון]] [[תשמ"ח]]) נתבשרו שהספרים יכולים לחזור למקומם) וביום [[ב' כסלו תשמ"ח]] הוחזרו הספרים לספריית ליובאוויטש ומיד הורה להדפיס הספר "[[דרך אמונה]]" ומבאר קטע ממנו ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] של [[שבת קודש]] הסמוך.
 
*ביום הבהיר [[ר"ח כסלו תשל"ח|ר"ח כסלו]] מחלק הרבי מאמר שלו ד"ה ושבתי בשלום אל בית אבי וגו' ה'תשל"ח לכל אחד ואחת מה[[שלוחים]] והשלוחות, בצירוף שטר של דולר לצדקה.
*[[ב' בכסלו]] - [[פרשת הספרים|הספרים שנגנבו]] מ[[ספריית ליובאוויטש]] חזרו ל-[[770]], לאחר פסק הדין מיום [[ה' טבת תשמ"ז]].
*הרבי מעורר שכל ילד/ה ידליק נרות [[חנוכה]] בפתח חדרו ("בית מקדש" פרטי) ושכל אחד ואחת יקיים מנהג נתינת "דמי חנוכה" בכל ימי [[חנוכה]] ובליל נר הרביעי או החמישי יתנו כפליים או ג' פעמים ככה.
 
*בתור "פרסומי ניסא" נואם הרבי בכל הלילות של [[חנוכה]] על דבר פרשת קריאת היום - נשיא המקריב באותו היום.
 
*הרבי מעורר שבכל מקום ומקום שהקימו ויקימו בית צבורי לתורה תפילה ו[[צדקה]] וכיוצא בזה - יש להשתדל שנוסף לספרים המוכרחים יהיו עוד הרבה ספרים "[[מבצע בית מלא ספרים|בית מלא ספרים]]", שבכל מקצועות התורה.
 
*הרבי יוצא בקריאה שמבקשים מרבנים מחברי ספרים, והמוציאים לאור שיואילו מטובם לשלוח העתק בתור תשורה ל[[ספרית ליובאוויטש|ספריה הגדולה של אגודת חסידי חב"ד]] וכן מבקשים מאספני הספרים שיש ברשותם ספרים מיוחדים שאין זקוקים להם ללימוד - לתרמם לספריה הנ"ל. ובזה הכוונה לכל סוגי ספרים אף שהם בניגוד לתורה.
 
*הרבי מציע שראוי ונכון ביותר להנהיג בכל מקום ומקום - שכאשר יהודים נועדים יחדיו, ישתדלו גם בטובתו של יהודי נוסף החל ממצות [[צדקה]] על ידי זה שנותנים איש לרעהו שליחות מצוה לצדקה.
 
*הרבי מעורר לנצל יום חמשה עשר בשבט להקהיל אנשים נשים וטף כדי להוסיף עוד יותר בכל עניני תורה ומצותיה כולל ובמיוחד - הוספה ושלימות בהליכה בדרכיו ואורחותיו של בעל ההילולא ד[[י' שבט תש"י|י' שבט]] - [[אדמו"ר הריי"צ]].
 
*הרבי מעורר שמצות ניחום אבלים מתחלת כבר ביום א' דימי השבעה.
 
*הרבי מייסד "[[קרן חמ"ש]]" על שם [[הרבנית חיה מושקא]]. בנוסף הרבי מעורר על דבר הזריזות דהקמת מוסדות על שמה.
 
*הרבי מורה שביום ז' אדר יעשו [[התוועדות חסידית|התוועדויות חסידים]] בכל מקום שאפשרי.
 
*הרבי מעורר שנשי ובנות ישראל תתאחדו אחדות אמיתית על מנת לחזק קיום התורה והמצות.
 
*הרבי מורה לעשות [[התוועדות חסידית|התוועדות]] גדולה "ברוב עם" בימי ה[[פורים]].
 
*אחר ה"שלשים" להסתלקות הרבנית הצדקנית - מתחיל [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] בכל שבת קדש (והרבי [[מוגה|מגיה]] את השיחות של ההתוועדות מדי שבוע).
 
*הרבי יוצא בקול קורא אשר כדאי ונכון ביותר לפרסם אשר ב[[יום הולדת|יום ההולדת]] יוסיפו בתורה תפילה [[צדקה]] והוספה - שכל אחד ואחד (הן אנשים הן נשים והן טף ועד לקטני קטנים) יעשה ביום ההולדת [[התוועדות חסידית|התוועדות]] של שמחה ביחד עם בני ביתו או חבריו וידידיו.
 
*ב[[ב' ניסן תשמ"ח]] ביאר הרבי מלך ה[[משיח]] בשיחה מיוחדת כי הדרך בה יכול העם להוסיף חיים במלך היא על ידי ההכרזה "[[יחי המלך]]", הכרזה המבטאת את קבלת מלכותו כמלך ה[[משיח]], ובכוחה לפעול את ביאת המשיח בפועל ממש.
 
*הרבי מעורר שביום [[י"ג ניסן תרכ"ו|י"ג ניסן]] (יום ההילולא של [[אדמו"ר הצ"צ]]) יעשה כל אחד קביעות מיוחדת בלימוד תורתו של אדמו"ר הצ"צ ויוסיף בנתינת הצדקה.
 
*הרבי מעורר לנצל יום י"ד ניסן - יום הולדת [[הרמב"ם]] - מתוך "רעש" דקדושה בכל מקום ומקום להוסיף עוד יותר בכל עניני יהדות תורה ומצותיה כולל ובמיוחד - בנוגע ללימוד תורתו של [[הרמב"ם]] על ידי עריכת "כינוסי הקהל" בזמן האפשרי.
 
*הרבי אומר שיחה בכל הלילות דחג הפסח בענינא דיומא ובסגנון מובן גם לקטנים וקטנות. מעורר שבחזרת [[דא"ח]] (בבתי כנסיות) יוכלל (גם) אימרה דתורת [[אדמו"ר הזקן]].
 
*הרבי מתחיל לבאר בכל [[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] של שבת קודש, פירוש [[רש"י]] הראשונה שבפרשת השבוע (ומשנה הראשונה בפרק דאבות דאותו השבת קודש, בשבתות בין [[חג הפסח]] ו[[ראש השנה]]), וכל השיעורים הקבועים בעת ההתוועדות על פי הוראת התורה "והחי יתן אל לבו".
 
*הרבי מעורר שבכל אחד ואחת צריך להיות: א) [[לימוד התורה]] באופן ד"תורתו אומנתו". ב) בכל דרכיך דעהו. מציע שבימי הכנה לזמן מתן תורתנו ילמדו המאמר ד"ה בחודש השלישי גו' (ב[[תורה אור]] פרשת יתרו).
 
*הרבי מעורר שהנשים תעשינה [[התוועדות חסידית|התוועדות]] בתור הכנה לזמן מתן תורתנו.
 
*הרבי יוצא בקריאה שכל אחד ישתדל ויפעל כפי יכולתו שינתן חינוך תורני לכל אחד ואחת מילדי ישראל שיחיו.
 
*הרבי מעורר על דבר הכנות מתאימות - בימים שלפני זה - ל[[ימי הגאולה יב י"ג תמוז]].
*[[י"ז באלול]] - [[הרבי]] [[הנחת אבן הפינה להרחבת 770|הניח את אבן הפינה להרחבת 770]].
 
 
==נפטרו==
*[[כ"ב בשבט]] - נסתלקה הרבנית הצדקנית מרת [[חיה מושקא]] נ"ע.
*[[י' בתשרי]] - האדמו"ר מ[[מחנובקה]] רבי [[אברהם יהושע העשיל טברסקי]].
*[[י"ב בכסלו]] - הרב חנניה יוסף היילפרין, רב שכונת בית ישראל בירושלים.
*[[י"ז בתשרי]] - הרב [[רפאל נחמן כהן]], בעל שמועה ומחבר ספרים רבים על תולדות החסידות.
 
==לוח שנה==
3,078

עריכות

תפריט ניווט