ישראל גרוסמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 8 בתים ,  11 באפריל 2021
מ
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "לימוד חסידות" ב־"לימוד חסידות")
מאין תקציר עריכה
שורה 52: שורה 52:
כחמש שנים עמד בראשות הישיבה בלוד, ולאחר הפסקה קצרה, התמנה לראש ישיבה '[[תומכי תמימים כפר חב"ד]]', שם כיהן כראש ישיבה במשך עשרים שנה.  
כחמש שנים עמד בראשות הישיבה בלוד, ולאחר הפסקה קצרה, התמנה לראש ישיבה '[[תומכי תמימים כפר חב"ד]]', שם כיהן כראש ישיבה במשך עשרים שנה.  


בשלהי שנת [[תשל"ז]] פתח בנו, הרב יצחק דוד גרוסמן, מתיבתא לנערים צעירים שהתקרבו ליהדות. עם השנים הפכה המתיבתא לישיבה קטנה. כשהגיעו התלמידים לגיל של ישיבה גדולה, הציע בנו של הרב ישראל גרוסמן כי כדי שהתלמידים ימשיכו בדרך של חסידות חב"ד כדאי שיביאו בחורים מישיבת 'תומכי תמימים' בכפר חב"ד למגדל העמק למשך חודשיים, ובזמן זה יקרבו הבחורים את הנערים מהישיבה לדרך חב"ד ולאחר מכן יגיעו יחד לישיבה בכפר חב"ד.  
בשלהי שנת [[תשל"ז]] פתח בנו, הרב [[יצחק דוד גרוסמן]], מתיבתא לנערים צעירים שהתקרבו ליהדות. עם השנים הפכה המתיבתא לישיבה קטנה. כשהגיעו התלמידים לגיל של ישיבה גדולה, הציע בנו של הרב ישראל גרוסמן כי כדי שהתלמידים ימשיכו בדרך של חסידות חב"ד כדאי שיביאו בחורים מישיבת 'תומכי תמימים' בכפר חב"ד למגדל העמק למשך חודשיים, ובזמן זה יקרבו הבחורים את הנערים מהישיבה לדרך חב"ד ולאחר מכן יגיעו יחד לישיבה בכפר חב"ד.  


ההצעה יצאה לפועל בהגיע קבוצת [[תמימים]] מ[[כפר חב"ד]] ל[[מגדל העמק]] על מנת לשהות במקום כחודש ימים. בהמשך ביקש הרב יצחק דוד גרוסמן שימשיכו בישיבה כל השנה ובהמשך רצה להפוך את הישיבה הקטנה והגדולה לחב"דיות וקבועות, אך הרבי השיב כי אם הרב גרוסמן לא מתחייב לעמוד נגד המנגדים הצפויים שיקומו, אזי שלא יעשה כן.  
ההצעה יצאה לפועל בהגיע קבוצת [[תמימים]] מ[[כפר חב"ד]] ל[[מגדל העמק]] על מנת לשהות במקום כחודש ימים. בהמשך ביקש הרב [[יצחק דוד גרוסמן]] שימשיכו בישיבה כל השנה ובהמשך רצה להפוך את הישיבה הקטנה והגדולה לחב"דיות וקבועות, אך הרבי השיב כי אם הרב גרוסמן לא מתחייב לעמוד נגד המנגדים הצפויים שיקומו, אזי שלא יעשה כן.  


בהמשך התשובה כתב הרבי כי אביו הרב ישראל גרוסמן יאמר שיעורים בישיבה:  
בהמשך התשובה כתב הרבי כי אביו הרב ישראל גרוסמן יאמר שיעורים בישיבה:  
820

עריכות

תפריט ניווט