ראייה ושמיעה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 38 בתים ,  7 באפריל 2021
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 23: שורה 23:


== שורשם ==
== שורשם ==
מוסבר בחסידות, כי הראייה שורשה מספירת ה[[חכמה]], ואילו השמיעה שורשה מספירת ה[[בינה]]{{מקור}}.
מוסבר בחסידות, כי הראייה שורשה מספירת ה[[חכמה]], ואילו השמיעה שורשה מספירת ה[[בינה]]{{הערה|תורה אור עה, א.}}. (לכן גם ב[[זוהר]] הקדוש וב[[תלמוד ירושלמי]] שהארתם מספירת החכמה{{הערה|והם שייכים לגאולה - שאז יהיה ראייה באלוקות. ראה לקמן.}} משתמשים בלשון "תא חזי" [= בא וראה], לעומת ה[[תלמוד בבלי]] שהיא הארת הבינה שבה משתמשים בלשון "תא שמע" [= בא ושמע]).
(לכן גם ב[[זוהר]] הקדוש וב[[תלמוד ירושלמי]] שהארתם מספירת החכמה<ref>והם שייכים לגאולה - שאז יהיה ראייה באלוקות. ראה לקמן</ref> משתמשים בלשון "תא חזי" (בא וראה), לעומת ה[[תלמוד בבלי]] שהיא הארת הבינה שבה משתמשים בלשון "תא שמע" (בא ושמע)).


== דרגות בראייה ==
== דרגות בראייה ==
שורה 31: שורה 30:


== בעבודת ה' ==
== בעבודת ה' ==
בעולם המגושם שלנו, בדרך כלל איננו רואים אלוקות. אלוקות לא חודרת בנו באופן של ראייה, ולו ראייה שכלית. לעומת זאת בימות המשיח כתוב "ונגלה כבוד ה', וראו כל בשר<ref>ישעיה מ', ה'.</ref>", זאת אומרת שהראייה באלוקות תהיה (אפילו לא ראייה שכלית, אלא) ראייה מוחשית כמו שרואים בעין גשמית<ref>ראה למשל שער האמונה פרק כה</ref>.
בעולם המגושם שלנו, בדרך כלל איננו רואים אלוקות. אלוקות לא חודרת בנו באופן של ראייה, ולו ראייה שכלית. לעומת זאת בימות המשיח כתוב "ונגלה כבוד ה', וראו כל בשר{{הערה|ישעיה מ', ה'.}}", זאת אומרת שהראייה באלוקות תהיה (אפילו לא ראייה שכלית, אלא) ראייה מוחשית כמו שרואים בעין גשמית{{הערה|ראה למשל שער האמונה פרק כה.}}.


== ראו גם ==
== ראו גם ==

תפריט ניווט