דבר מלכות משפטים (א'): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:


==תוכן השיחה==
==תוכן השיחה==
[[קובץ:בית המקדש השני.jpg|ממוזער|250px|
[[קובץ:בית המקדש.jpg|ממוזער|250px|
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=
ועוד יותר מזה לא מובן – מדוע עדיין לא באה הגאולה, ועדיין לא קבלנו את הציווי – ביחד עם הנתינת-כח – ד״ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם״ כפי שזה שייך לזמננו זה – בבנין בית המקדש השלישי!...}}]]
ועוד יותר מזה לא מובן – מדוע עדיין לא באה הגאולה, ועדיין לא קבלנו את הציווי – ביחד עם הנתינת-כח – ד״ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם״ כפי שזה שייך לזמננו זה – בבנין בית המקדש השלישי!...}}]]
שורה 26: שורה 26:


==פנינים מהשיחה==
==פנינים מהשיחה==
===מי"ד ממ"ש===
בשיחה ה[[מוגה|מוגהת]] כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").
בשיחה ה[[מוגה|מוגהת]] כתוב שהגאולה תבוא {{ציטוטון|תיכף ומיד ממש, על כל הפירושים שב"מיד", וכל הפירושים שב"ממש"}}. ואכן ישנם בזה כמה פירושים, "ממש תוארו גשמיות שבגשמיות"{{הערה|[[תבנית:היום יום/כ"ג מנחם-אב|היום יום כ"ג מנחם-אב]]}}, או "ממש שמורה על נצחיות"{{הערה|[[דבר מלכות שופטים]]}}, ועוד. אך בסרט ההקלטה (שיחת כ"ד שבט בסיומה) ניתן לשמוע את הביטוי כפי שיצא מפיו, "כל הראשי תיבות שבמיד, וכל הראשי תיבות שבממש" (ובלשונו הק': "די אלע ראשי תיבות אין מיד, און די אלע ראשי תיבות אין ממש").


בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות למילים אלו, ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (שמנחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו).
בשיחות אחרות נותן הרבי כמה ראשי תיבות ל"מיד", ביניהם: "'''מ'''שה '''י'''שראל '''ד'''וד", "'''מ'''שיח (ש'''מ'''נחם שמו) '''י'''וסף '''ד'''ובער" (האדמו"ורים עפ"י סדר הקרבה אלינו). והראשי תיבות של ממש ידוע בין החסידים כשמו של הרבי - '''מ'''נחם '''מ'''ענדל '''ש'''ניאורסון.
 
===נשיא דורנו===
אמנם כשהרבי מדבר שהשינוי המתחולל בעולם הוא כתוצאה מפילותו של מלך המשיח - נשיא הדור, מתבטא בעיקר על ה[[אדמו"ר הריי"צ]], אך בהערה 26 מרמז בבירור שמתכון אל עצמו: {{ציטוטון|ולהעיר, שארגון חבר העמים למטרת אחדות ושלום בין העמים הוקם בחצי כדור התחתון לאחרי ובסמיכות '''לבואו של נשיא דורנו''' לחצי כדור התחתון (החל מההחלטה שנתקבלה באמצע המלחמה, '''בשנת תש"ב לערך{{הערה|שם=א|הדגשה זו אינה במקור}}'''...ועד לבניית הבנין המיוחד ('''בשנת תשי"א לערך'''){{הערה|שם=א}}}} - השנה תש"ב סמוכה לזמן בו הגיע '''[[הרבי מלך המשיח]]''' לניו יורק, ושנת [[תשי"א]] היא שנת קבלת נשיאותו! בכך מדגיש הרבי שהכוונה ב"נשיא דורנו" היא אל עצמו{{הערה|עיין עוד שיחת פרשת וארא [[תש"נ]] ובהערות 97 ו99. וכפי שהתבטא הרבי על הרבי הריי"צ ש"נשמתו בי". ועיין עוד ב[[לקוטי מקורות]] בפרק "כ"ק מו"ח נשיא דורנו". ועוד.}}.


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
2,913

עריכות

תפריט ניווט