תומכי תמימים רחובות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לעריכה...
אין תקציר עריכה
(לעריכה...)
שורה 2: שורה 2:
ישיבת '''מאור מנחם''', היא [[ישיבה קטנה]] חבדי"ת בעיר [[רחובות]], המונה כ90 [[תמימים]].
ישיבת '''מאור מנחם''', היא [[ישיבה קטנה]] חבדי"ת בעיר [[רחובות]], המונה כ90 [[תמימים]].


הישיבה הוקמה עבור נערי קהילת חב"ד בעיר בשנת [[תשנ"ה]] על ידי רב הקהילה, הרב [[מנחם מענדל גלוכובסקי]]; הוא פנה לרב חיים אהרן (שעבר לאחר הקמת הישיבה ל[[כפר חב"ד]]) ולרב זאב מינצברג מאשדוד (שעבר בעקבות הקמת הישיבה לרחובות), ויחדיו הקימו את הישיבה; בשנתה השני' החלו להצטרף אלי' בחורים מכל רחבי הארץ.
==היסטוריה==
הישיבה הוקמה עבור נערי קהילת חב"ד בעיר בשנת [[תשנ"ה]] על ידי רב הקהילה, הרב [[מנחם מענדל גלוכובסקי]]; הוא פנה לרב [[חיים אהרן]] (שעבר לאחר הקמת הישיבה ל[[כפר חב"ד]]) ולרב זאב מינצברג מאשדוד (שעבר בעקבות הקמת הישיבה לרחובות), ויחדיו הקימו את הישיבה; בשנתה השני' החלו להצטרף אלי' בחורים מכל רחבי הארץ.


בישיבה פועל ארגון [[את"ה]]. בשנת [[תשס"ט]] הוחלפה מערכת קובץ [[הערות התמימים ואנ"ש]] של הישיבה, וקובץ ההערות החל להיקרא בשם '[[רחובות הנהר]]', ותפס מקום של כבוד בין קבצי ההערות.
בישיבה פועל ארגון [[את"ה]]. בשנת [[תשס"ט]] הוחלפה מערכת קובץ [[הערות התמימים ואנ"ש]] של הישיבה, וקובץ ההערות החל להיקרא בשם '[[רחובות הנהר]]', ותפס מקום של כבוד בין קבצי ההערות.


== מבנה הישיבה וההיסטוריה שלו ==
== מבנה הישיבה וההיסטוריה שלו ==
דבר מפורסם וייחודי לה, היא העובדה כי מתחם הישיבה הינו במתחם בית הכנסת של הקהילה המקומית. הדבר הינו תוצר של פשרה שהושגה באחד מבתי המשפט בארץ (יתכן שבג"ץ), שהובאה אליו עתירה לפיו המבנה שנבנה כמתחם לישיבה בשכונה לא דתית בעיר (שכיום הינה שכונה דתית בה מתגוררים רבים מהמגזר ה'ציוני דתי'), יפגע בצביונה "החילוני" כביכול של השכונה, כתוצאה מכך הוצעה פשרה לפיה תקבל הקהילה מתחם אחר בעיר (ששימש בעבר כ"בית ספר שז"ר" - ונמצא בסמוך מאוד למתחם בית הכנסת הח"בדי) עבור מוסדות הקהילה ובתוכם תלמוד תורה וישיבה, ובתמורה תוותר על המתחם (הגדול) שיועד לה.
הישיבה מתייחדת בכך שמתחם הלימוד הינו במתחם בית הכנסת של הקהילה המקומית. הדבר הינו תוצר של פשרה שהושגה באחד מבתי המשפט בארץ, שהובאה אליו עתירה לפיו המבנה שנבנה כמתחם לישיבה בשכונה לא דתית בעיר (שכיום הינה שכונה דתית בה מתגוררים רבים מהמגזר ה'ציוני דתי'), יפגע בצביונה "החילוני" כביכול של השכונה, כתוצאה מכך הוצעה פשרה לפיה תקבל הקהילה מתחם אחר בעיר (ששימש בעבר כ"בית ספר שז"ר" - ונמצא בסמוך מאוד למתחם בית הכנסת החב"די) עבור מוסדות הקהילה ובתוכם תלמוד תורה וישיבה, ובתמורה תוותר על המתחם הגדול שיועד לה.


אומנם המתחם המקורי הינו גדול פלאי שקשור לכתיבה לרבי באגרות קודש. הרב גלוכובסקי סיפר כי כשכתב לילה לפני לרבי וביקש ברכה עבור הצלחת הקהילה במשפט, קיבל מענה שלא היה נראה כלל קשור לנושא הנכתב. המכתב היה מיועד לזלמן שז"ר הידוע בקשריו לרבי, ועסק בעניינים שונים. למחרת כשנסע ביחד עם הרבנים שחר וקרלנשטיין, הושמעה ברכב הקלטה אקראית של התוועדות של הרבי מאחת השנים ובהשגחה פרטית במהלך אחד מהניגונים שמעו את הרבי קורא "הרב גלוכובסקי" - מדובר כמובן על אביו של הרב גלוכובסקי והדבר נתן הרגשה שהרבי מלווה אותם. בהגיעם, כששמע לאחר זמן קצר את הצעת הפשרה לפיה יהיו הם במתחם שז"ר בעיר, קישר זאת הרב גלוכובסקי באופן ישיר למענה שקיבל לילה לפני. כשבא לספר ע"כ לרב שחר ולרב קרלנשטיין, הקדימו הם וסיפרו בלי שאחד יודע מהשני, שאף הם כתבו לרבי לילה לפנ"כ, והמכתב היה מיועד לנמען - שז"ר. מענה מיוחד זה שקיבלו חייב אותם להסכים לכך. ואכן כיום פועל במקום "תלמוד תורה - לוי יצחק".
אומנם המתחם המקורי הינו נס גדול פלאי שקשור לכתיבה לרבי באגרות קודש. הרב גלוכובסקי סיפר כי כשכתב לילה לפני לרבי וביקש ברכה עבור הצלחת הקהילה במשפט, קיבל מענה שלא היה נראה כלל קשור לנושא הנכתב. המכתב היה מיועד לזלמן שז"ר הידוע בקשריו לרבי, ועסק בעניינים שונים. למחרת כשנסע ביחד עם הרבנים שחר וקרלנשטיין, הושמעה ברכב הקלטה אקראית של התוועדות של הרבי מאחת השנים ובהשגחה פרטית במהלך אחד מהניגונים שמעו את הרבי קורא "הרב גלוכובסקי" - מדובר כמובן על אביו של הרב גלוכובסקי והדבר נתן הרגשה שהרבי מלווה אותם. בהגיעם, כששמע לאחר זמן קצר את הצעת הפשרה לפיה יהיו הם במתחם שז"ר בעיר, קישר זאת הרב גלוכובסקי באופן ישיר למענה שקיבל לילה לפני. כשבא לספר ע"כ לרב שחר ולרב קרלנשטיין, הקדימו הם וסיפרו בלי שאחד יודע מהשני, שאף הם כתבו לרבי לילה לפנ"כ, והמכתב היה מיועד לנמען - שז"ר. מענה מיוחד זה שקיבלו חייב אותם להסכים לכך. ואכן כיום פועל במקום "תלמוד תורה - לוי יצחק".


מבנה נוסף במתחם שז"ר נוצל עד היום לגנים ומשרדים מפאת אי התאמתו למבנה ישיבתי. בקומה השלישית במבנה ממוקם הזאל של הישיבה המשמש את התמימים בשבתות וחגים.
מבנה נוסף במתחם שז"ר נוצל עד היום לגנים ומשרדים מפאת אי התאמתו למבנה ישיבתי. בקומה השלישית במבנה ממוקם הזאל של הישיבה המשמש את התמימים בשבתות וחגים.
31,557

עריכות

תפריט ניווט