474
עריכות
(הרחבה) |
(←משמעות הסעודה: הרחבה) |
||
שורה 32: | שורה 32: | ||
כאמור, באחרון של פסח מאירה בעולם הארת משיח. ועניינה של הסעודה היא - להחדיר בגוף הגשמי את ההכרה בביאת המשיח.<br> | כאמור, באחרון של פסח מאירה בעולם הארת משיח. ועניינה של הסעודה היא - להחדיר בגוף הגשמי את ההכרה בביאת המשיח.<br> | ||
הדרך לכך היא על ידי אכילת סעודה גשמית, המורכבת ממצה ויין גשמיים. | הדרך לכך היא על ידי אכילת סעודה גשמית, המורכבת ממצה ויין גשמיים. | ||
ד' הכוסות ששותים בסעודה זו הם כנגד ד' לשונות של גאולה - שנאמרו בפרשת וארא: והוצאתי אתכם | ד' הכוסות ששותים בסעודה זו הם כנגד ד' לשונות של גאולה - שנאמרו בפרשת וארא<ref>שמות ו' ו-ז. לשונות אלו בדרך כלל קשורים לד' כוסות של ליל הסדר, וזה מלמד אותנו כמה שהגאולה קרובה וכבר נמצאת בעולם - כמו גאולת מצרים.</ref>: '''והוצאתי''' אתכם וכו', '''והצלתי'''וכו', '''וגאלתי'''וכו', '''ולקחתי'''וכו'.{{הערה|והחרים תשמ"ט}}. | ||
הסעודה היא גם כנגד סעודת שור הבר והלויתן - שבסעודה זו '''יאכלו''' (שור ולויתן) '''וישתו''' (יין המשומר) ולכן גם בסעודת משיח אוכלים (מצות) ושותים (יין).{{הערה|אחרון של פסח מ"ב אות ו'}} | |||
מכל זה מובן החידוש המופלא של סעודה זו - שיהודים בזמן הגלות יכולים להתחבר לגאולה עד כדי כך - שעניינים של הגאולה נהפכים לחלק מהם (כידוע שעל ידי אכילה האוכל נהיה חלק מהאדם{{הערה|ראה תניא פרק ה'}}) | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |
עריכות