רפאל ברוך טולידנו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 39: שורה 39:
== הרבי מורה לכבדם ==
== הרבי מורה לכבדם ==


כאשר הרב טולדנו ויצחק אלימלך נסעו לביקור בישראל, הרבי הורה לכבדם ולדאוג להם בעת ביקורם בארץ. בשנת תשכ"ג (1963) הרב טולדנו החליט לעלות לארץ-ישראל. הוא יצא ממרוקו לאנגליה שם למדו בניו בישיבות אשכנזיות, ומשם ביקש להמשיך לארץ ישראל. הרבי הביע את דעתו כי היה על הרב טולדנו להישאר במכנאס ולהמשיך להנהיג את עדתו בעיר.  
כאשר הרב טולדנו ויצחק אלימלך נסעו לביקור בישראל, הרבי הורה לכבדם ולדאוג להם בעת ביקורם בארץ. בשנת [[תשכ"ג]] הרב טולדנו החליט לעלות ל[[ארץ ישראל]]. הוא יצא ממרוקו לאנגליה שם למדו בניו בישיבות אשכנזיות, ומשם ביקש להמשיך ל[[ארץ ישראל]]. הרבי הביע את דעתו כי היה על הרב טולדנו להישאר במכנאס ולהמשיך להנהיג את עדתו בעיר.  


הרבי כותב לו שהשפעתו שם נחוצה: ביותר וביותר... ואולי יש אפשריות לחזור לעירו ולמדינתו באופן המתאים וטוב, להשפיע גם על שאר הרבנים הספרדים במרוקו לעמוד על המשמר לראות בשלום אחיהם ולרעות צאן מרעיתם, עשיריות ועשיריות אלפים, כ"י [כן ירבו], הדרים במדינות ההן, הצריכים משמרת ומשמרת למשמרת הקודש.  
הרבי כותב לו שהשפעתו שם נחוצה: ביותר וביותר... ואולי יש אפשריות לחזור לעירו ולמדינתו באופן המתאים וטוב, להשפיע גם על שאר הרבנים הספרדים ב[[מרוקו]] לעמוד על המשמר לראות בשלום אחיהם ולרעות צאן מרעיתם, עשיריות ועשיריות אלפים, כ"י [כן ירבו], הדרים במדינות ההן, הצריכים משמרת ומשמרת למשמרת ה[[קודש]].  


הרב רפאל טולדנו לא היה בודד בקשריו החיוביים עם תנועת חב"ד, ולמעשה רוב רובם של רבני מרוקו היו מקושרים לתנועה זו. הרב מאיר אבוחצירא (הרמ"א) עמד מאחורי הקמת מוסדות חב"ד במידלת וארפוד.  
הרב רפאל טולדנו לא היה בודד בקשריו החיוביים עם תנועת חב"ד, ולמעשה רוב רובם של רבני מרוקו היו מקושרים לתנועה זו. הרב [[מאיר אבוחצירא]] (הרמ"א) עמד מאחורי הקמת מוסדות חב"ד במידלת וארפוד.  


הרבי נשאל על-ידי הרמ"א כיצד הוא יחבור אליו, והרבי השיב לו שההתקשרות איתו היא בלימוד התורה ובלימוד מאמרי החסידות של הרבי.[<REF>[http://chabadmarrakech.com/contents.asp?aid=30775]</REF>
הרבי נשאל על-ידי הרמ"א כיצד הוא יחבור אליו, ו[[הרבי]] השיב לו שההתקשרות איתו היא ב[[לימוד התורה]] ובלימוד מאמרי החסידות של הרבי.[<REF>[http://chabadmarrakech.com/contents.asp?aid=30775]</REF>


(חלק מערך זה נלקח מתוך הויקפידיה העברית)
(חלק מערך זה נלקח מתוך הויקפידיה העברית)
39,916

עריכות

תפריט ניווט