קרבן מנחה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  3 במרץ 2021
מ
החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}"
מ (החלפת טקסט – "משא"כ" ב־"מה שאין כן")
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
שורה 18: שורה 18:


זהו שאמרו רז"ל{{הערה|פ"ג דמנחות דכ"א ע"א}} על הפסוק במלח תמלח "יכול תבונהו". ופ[[רש"י]]: "יכול יתן בו טעם כ[[בינה]] המתקנת את האדם". כי בינה המתקנת את האדם קאי על [[נפש האלקית]], כי בינה היינו בן [[י"ה]], ועל זה אמרו יכול שאין קרבן [[נפש הבהמית]] עולה לרצון אלא אם כן תתהפך למעלת ומדרגת הביטול דנפש האלקית ממש, ובאמת זהו דבר הקשה כי הנפש האלוקית היא חלק אלוה ממעל שנלקחה מפנימיות העולמות וע"כ יש בה בחינת הביטול האמיתי בטבעה להשתפך בחיק אביה אור א"ס ב"ה מה שאין כן בנפש הבהמית שלוקחה מ[[קליפת נוגה]]. לכן עונה המדרש, לא כן הוא אלא "תמלח". שעכ"פ תוכל לבוא גם היא לבחינת ביטול היש{{הערה|ליקוטי תורה ויקרא ו, א}}.
זהו שאמרו רז"ל{{הערה|פ"ג דמנחות דכ"א ע"א}} על הפסוק במלח תמלח "יכול תבונהו". ופ[[רש"י]]: "יכול יתן בו טעם כ[[בינה]] המתקנת את האדם". כי בינה המתקנת את האדם קאי על [[נפש האלקית]], כי בינה היינו בן [[י"ה]], ועל זה אמרו יכול שאין קרבן [[נפש הבהמית]] עולה לרצון אלא אם כן תתהפך למעלת ומדרגת הביטול דנפש האלקית ממש, ובאמת זהו דבר הקשה כי הנפש האלוקית היא חלק אלוה ממעל שנלקחה מפנימיות העולמות וע"כ יש בה בחינת הביטול האמיתי בטבעה להשתפך בחיק אביה אור א"ס ב"ה מה שאין כן בנפש הבהמית שלוקחה מ[[קליפת נוגה]]. לכן עונה המדרש, לא כן הוא אלא "תמלח". שעכ"פ תוכל לבוא גם היא לבחינת ביטול היש{{הערה|ליקוטי תורה ויקרא ו, א}}.
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:קרבנות]]
[[קטגוריה:קרבנות]]

תפריט ניווט