שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 301: שורה 301:


על אף שאני חלוק עליך בנושא, יש לציין כי לפי הבנתך בלימוד והגדרותיך בלימוד (איסור מצד החפצא של צורת נקבה,) מובן שאתה לומד הרבה מאוד משיחותיו של הרבי בליקוטי שיחות, וומילא גם את שיחותיו של הרבי על הש"ס. האם אני טועה?--[[משתמש:שלום|שלום]] 21:15, 25 בינואר 2010 (UTC)
על אף שאני חלוק עליך בנושא, יש לציין כי לפי הבנתך בלימוד והגדרותיך בלימוד (איסור מצד החפצא של צורת נקבה,) מובן שאתה לומד הרבה מאוד משיחותיו של הרבי בליקוטי שיחות, וומילא גם את שיחותיו של הרבי על הש"ס. האם אני טועה?--[[משתמש:שלום|שלום]] 21:15, 25 בינואר 2010 (UTC)
:לכל לראש, ההבחנה בין חיוב שמצד הגברא לבין חיוב שמצד החפצא, קיים כבר אצל [[ר' חיים מבריסק]] ואולי עוד קודם לכן. חידושו של הרבי בנושא (ע"פ שיטת הלימוד של הגה"ח ר' [[יוסף רוזין]]), שכל חקירה הולכת "לשיתתיהו" בכל הש"ס כולו, עד שריבוי עצום של מחלוקות, שורשם אחד (כמובא בהקדמת המלקט לתניא). אלא מאי? ב"ה זכיתי ללמוד בישיבה בצפת והרב ווילשאנסקי מתבל ומבסס כל שיעוריו בנגלה, על שיחות של הרבי. כך שזיכתי (ועדיין..) לשמוע "שיעור כללי" בנגלה על בסיס השיחות של הרבי בכלל ובפרט בנושאים בנגלה. נוסף על כך, יצא לי להיות שותף בהו"ל של הספר "אחדות בתורה" שעובר על הגהותיו של הראב"ד על הרמב"ם ושם מוכיח שכולם נוסובו על חקירה אחת - האם חיוב המצוות על האדם הוא מצד הגברא או מצד החפצה ומזה נובעים כל הנפק"מ בהלכה בין הרמב"ם לראב"ד. ולסיום לא אוכל להתאפק מלשאול: איך אפשר לדעת ללמוד נגלה מבלי ללמוד את השיחות של הרבי (כמבואר בקונטרס עניינה של תורת החסידות)? --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 21:38, 25 בינואר 2010 (UTC)


== עבודה זרה ==
== עבודה זרה ==

תפריט ניווט