שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 276: שורה 276:
:::בנוגע לאלבומים, תחלה כתבת שתכתוב בהמשך, בהמשך כתבת שאינך יודע על מה מדובר ואח"כ כתבת שכנראה מדובר בלבומים של אנשים שנפטרו. א"כ א. מהיכן לך שמדובר באנשים שנפטרו ב. בפס"ד של הרבנים אין חילוק בין נפטרו ללא נפטרו ג. רוב התמונות בחב"דפדיה של נשים הן שנפטרו כבר. גופא: מדובר באלבומי תהלוכות ל"ג בעומר, ספר השליחות, אלבומי מבצעים והדברים ידועים ומפורסמים וכל הנשים בהם חיים וקיימים וכולם מדובר ב"יודעים ומכירים" וכאמור, כיון שאי"ז עניינים של פירסום וכדו' כי אם לתאר או לפרסם '''המציאות''' אין כאן שום חשש. ואם תאמר והרי סוף סוף אפשר שיבוא לידי הרהור וכנאמר בקיצוש"ע "צריך האדם להתרחק מן הנשים '''מאוד מאוד''', נמצאת שאין לדבר סוף וננהג כמנהג המוסלמים ומידי דירושלים ונסגור הנשים בביתינו עד כי ישחט הקב"ה את יצה"ר ואין ישראל פרים ורבים וכל השלוחות הפועלות בעולם נעולות בבתיהן והעולם חרב והרשעים גוברים.
:::בנוגע לאלבומים, תחלה כתבת שתכתוב בהמשך, בהמשך כתבת שאינך יודע על מה מדובר ואח"כ כתבת שכנראה מדובר בלבומים של אנשים שנפטרו. א"כ א. מהיכן לך שמדובר באנשים שנפטרו ב. בפס"ד של הרבנים אין חילוק בין נפטרו ללא נפטרו ג. רוב התמונות בחב"דפדיה של נשים הן שנפטרו כבר. גופא: מדובר באלבומי תהלוכות ל"ג בעומר, ספר השליחות, אלבומי מבצעים והדברים ידועים ומפורסמים וכל הנשים בהם חיים וקיימים וכולם מדובר ב"יודעים ומכירים" וכאמור, כיון שאי"ז עניינים של פירסום וכדו' כי אם לתאר או לפרסם '''המציאות''' אין כאן שום חשש. ואם תאמר והרי סוף סוף אפשר שיבוא לידי הרהור וכנאמר בקיצוש"ע "צריך האדם להתרחק מן הנשים '''מאוד מאוד''', נמצאת שאין לדבר סוף וננהג כמנהג המוסלמים ומידי דירושלים ונסגור הנשים בביתינו עד כי ישחט הקב"ה את יצה"ר ואין ישראל פרים ורבים וכל השלוחות הפועלות בעולם נעולות בבתיהן והעולם חרב והרשעים גוברים.
:::ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)
:::ובכלל, פס"ד הוא אחד מהדברים שצריכים לימוד ולכן כשהינך מצטט ממנו, עיין בו היטב ודייק, שלא ישמע מפיך דברים שאינם רשומים בפסק. וק"ל. --בהצלחה! [[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שוחח עימי''')</span>]] 15:03, 24 בינואר 2010 (UTC)
יש לי מה להשיב על דבריך בהלכה. שהרי וכי מותר לנו לראות נשים ולשמור על הגבול שבין "ראייה" ל"הסתכלות ביופיה"? אולי נקח אתנו מעתה והלאה מכשיר, שיצפצף כשנעבור את הגבול המותר? הרי על כגון דא אמרו חז"ל: "הרחק מדבר עבירה". והאופן היחיד בו התירו לראות אשה בכוונה הוא אך ורק לצורך נישואין כשגם אז כתוב שלא יסתכל בה דרך כו'.
וכשאיוב מתפאר (בסוף פרק ראשון דבבא בתרא דף טז.) שלא הסתכל מעולם על צורת בתולה אומרת הגמרא "עפרא לפומיה דאיוב" וכי שייך להתגאות בדבר כזה? "איהו באחרנייתא, אברהם בדידיה לא הסתכל" אברהם היה זה שיכול היה להתפאר מכיון שלא הסתכל אפילו בצורת אשתו (וכבר הקשו המפרשים שאסור לישא אשה עד שיראנה ואכמ"ל) אבל איוב אין זה התפארות כלל.
וודאי שלא ניתנה תורה למלאכי השרת, אין לנו לסגור את השליחות בביתן ולא להפיץ יהדות בקרב נשים כמ"ש אברהם מגייר את האנשים שרה מגיירת את הנשים, ואין איסור ללכת ברחוב ולראות נשים. אך לכתחילה בכוונה תחילה לשים תמונה של אשה זרה בבית, '''האם היית עושה זאת בביתך?'''? וודאי שלא. אין אף בן אדם חרדי מכל החוגים ששם תמונה של אשה בביתו. למה? שיראה ולא יסתכל? התשובה: שלא לצורך כלל - אין מכניסין עצמו לנסיון. (אולי שכשייצרו את המכשיר הנ"ל שכתבתי לעיל יהיה מותר.)
אך כל זאת בנוגע לדעת ההלכה, וכדומני שכתבתי דברים המסתברים. בנוגע לאלבומים איני יכול להפריך אותך כיון שלא ראיתי מעולם את האלבומים.
בכל אופן הייתי מציע לקבוע כללים כאן במיזם בנוגע לתמונות נשים:
א. תמונות נשים שנפטרו - כן. (הגם שיש לדון בזה אם מותר לשים תמונות של נשים שנפטרו שלא לצורך, ושאני התם בסנהדרין שהוא לצורך אבל בכל אופן אי אפשר לאסור עד שמו"ץ יאסור.)
ב. תמונות נשים שחיים עדיין, - לא.
תקוותי שהמשתמשים - חיים נהר, חסיד, חבדני"ק, וכו' יביעו את דעותיהם. --[[משתמש:שלום|שלום]] 19:04, 24 בינואר 2010 (UTC)


== עבודה זרה ==
== עבודה זרה ==
39,916

עריכות

תפריט ניווט