תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 9: שורה 9:
==בתורת הרבי==
==בתורת הרבי==
במענה{{הערה|[[י' בתמוז]] [[ה'תשל"ט]]}} של הרבי לאדם שכותב שאין לו טעם בחייו רח"ל, כותב הרבי:
במענה{{הערה|[[י' בתמוז]] [[ה'תשל"ט]]}} של הרבי לאדם שכותב שאין לו טעם בחייו רח"ל, כותב הרבי:
{{ציטוטון|למותר לומר שזהו דבר הכי מפתיע שמעלה במחשבתו מחשבה מסוג זה. בטח שמע על תורתנו, שנקראת תורת חיים ותורת אמת - והכוונה בכך היא שהתורה היא המדריך האמיתי של היהודי בחייו, ומגלה את האמת בכל דבר - והיא קובעת ש"אדם לעמל יולד". פירוש הדבר שמטרת החיים בעולם הזה היא לעשותו משכן שמתאים להשראת השכינה, וזה דורש שבעולם ישלטו בכיפה צדק, יושר ורחמים. ומצפים מכל אחד שיפעל למען הגשמת הרעיונות הללו במידה המלאה ביותר - ראשית כל בחיים האישיים שלו, וגם ע"י השפעה על הסביבה בכיוון זה. מטרת החיים של היהודי מוסברת באופן ברור בתורה ומגשימים אותה ע"י חיים והתנהגות יום-יומיים על-פי ה[[שולחן ערוך|שולחן-ערוך]]. וחיים כאלה הם בעלי משמעות ובעלי ערך, טובים, בטוחים והרמוניים. יתירה מזו, מכיוון שזה מה שה' דורש מכל יהודי, בוודאי הוא נותן את הכוחות לחיות ע"פ רצונו יתברך, מפני שהוא אינו דורש שום דבר שלמעלה מכוחו של האדם. ומי שחושב אחרת ומתעלם מהמשימה האלוקית הגדולה, שהיא גם זכות וגם חובה, דומה לחייל שמחליט שהוא חסר-ערך וחסר תועלת ולכן ינטוש את עמדתו בחזית. כל הנ"ל כל-כך מובן מאליו עד שאין צורך להאריך בזה, אבל רק אדגיש שוב שהמעשה הוא העיקר, דהיינו חיים פעילים ומלאים על-פי השולחן-ערוך, ולדחות לגמרי את כל המחשבות והרעיונות שהם רק מלאכת היצר. בטחוני שמכתבו הבא יהיה בהתאם להנ"ל, והשם יתברך יברך אותו בהצלחה}}.
{{ציטוטון|למותר לומר שזהו דבר הכי מפתיע שמעלה במחשבתו מחשבה מסוג זה. בטח שמע על תורתנו, שנקראת תורת חיים ותורת אמת - והכוונה בכך היא שהתורה היא המדריך האמיתי של היהודי בחייו, ומגלה את האמת בכל דבר - והיא קובעת ש"אדם לעמל יולד". פירוש הדבר שמטרת החיים בעולם הזה היא לעשותו משכן שמתאים להשראת השכינה, וזה דורש שבעולם ישלטו בכיפה צדק, יושר ורחמים. ומצפים מכל אחד שיפעל למען הגשמת הרעיונות הללו במידה המלאה ביותר - ראשית כל בחיים האישיים שלו, וגם ע"י השפעה על הסביבה בכיוון זה. מטרת החיים של היהודי מוסברת באופן ברור בתורה ומגשימים אותה ע"י חיים והתנהגות יום-יומיים על-פי ה[[שולחן ערוך|שולחן-ערוך]]. וחיים כאלה הם בעלי משמעות ובעלי ערך, טובים, בטוחים והרמוניים. יתירה מזו, מכיוון שזה מה שה' דורש מכל יהודי, בוודאי הוא נותן את הכוחות לחיות ע"פ רצונו יתברך, מפני שהוא אינו דורש שום דבר שלמעלה מכוחו של האדם. ומי שחושב אחרת ומתעלם מהמשימה האלוקית הגדולה, שהיא גם זכות וגם חובה, דומה לחייל שמחליט שהוא חסר-ערך וחסר תועלת ולכן ינטוש את עמדתו בחזית. כל הנ"ל כל-כך מובן מאליו עד שאין צורך להאריך בזה, אבל רק אדגיש שוב שהמעשה הוא העיקר, דהיינו חיים פעילים ומלאים על-פי השולחן-ערוך, ולדחות לגמרי את כל המחשבות והרעיונות שהם רק מלאכת היצר. בטחוני שמכתבו הבא יהיה בהתאם להנ"ל, והשם יתברך יברך אותו בהצלחה}}.


==ראו גם==
==ראו גם==

תפריט ניווט