אבימלך (כתר מלכות): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
(לא לתבנת. לסדר!)
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 10: שורה 10:
על ידי העבודה ב[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] {{מונחון|ממרירו למתקא|- ממר למתוק, כלומר, ממרות הקליפה למתיקות הקדושה}}, באים לבחינה "לפני אבימלך".
על ידי העבודה ב[[אתהפכא]] [[סטרא אחרא]] {{מונחון|ממרירו למתקא|- ממר למתוק, כלומר, ממרות הקליפה למתיקות הקדושה}}, באים לבחינה "לפני אבימלך".


וזהו מה שכתוב בתהלים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". "בשנותו את טעמו" - שהעבודה בבחינת [[אתהפכא]], היא על ידי "לפני אבימלך", כי אבי-מלך הוא המקיפים של המלכות - כתר. ו"לפני אבימלך", הוא הדרגה שלמעלה מהמקיפים - בחינת [[אור הקו]] עצמו שנמשך מ[[אור אין סוף]], שממנו נמשכים המקיפים והפנימיים, בבחינת מלכות ד[[אין סוף]].
וזהו מה שכתוב בתהלים: "[[לדוד בשנותו את טעמו לפני אבימלך ויגרשהו וילך]]". "בשנותו את טעמו" - שהעבודה בבחינת [[אתהפכא]], היא על ידי "לפני אבימלך", כי אבי-מלך הוא המקיפים של המלכות - כתר. ו"לפני אבימלך", הוא הדרגה שלמעלה מהמקיפים - בחינת [[אור הקו]] עצמו שנמשך מ[[אור אין סוף]], שממנו נמשכים המקיפים והפנימיים, בבחינת מלכות ד[[אין סוף]].


אבל מכל מקום, ראשית העבודה היא "ויגרשהו וילך" - בחינת [[אתכפיא]] וגירוש הרע מלבו, ועל ידי זה מעוררים רצון ה' למלוך עלינו ולהחיותנו.
אבל מכל מקום, ראשית העבודה היא "ויגרשהו וילך" - בחינת [[אתכפיא]] וגירוש הרע מלבו, ועל ידי זה מעוררים רצון ה' למלוך עלינו ולהחיותנו.