סוכות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 39 בתים ,  24 בינואר 2010
שורה 10: שורה 10:
ממשיך הרבי ואומר, כי פשיטא שזה ע״פ הלכה ובפשטות: בשכבו לישון בסוכה ואינו יכול להירדם בשום אופן, א״כ ע״פ שו״ע בפשטות מותר לו לילך לישון בביתו. ואם הדבר בטוח אצלו בודאות שלא יוכל להירדם בסוכה — אינו זקוק מלכתחילה לנסות זאת. זהו גם בפשטות הטעם מדוע [[הריי"צ]] לא ישן בסוכה: בעת ישיבתו בסוכה האיר אצלו בגלוי האור המקיף של הסוכה וזה לא איפשר לו להירדם בסוכה.
ממשיך הרבי ואומר, כי פשיטא שזה ע״פ הלכה ובפשטות: בשכבו לישון בסוכה ואינו יכול להירדם בשום אופן, א״כ ע״פ שו״ע בפשטות מותר לו לילך לישון בביתו. ואם הדבר בטוח אצלו בודאות שלא יוכל להירדם בסוכה — אינו זקוק מלכתחילה לנסות זאת. זהו גם בפשטות הטעם מדוע [[הריי"צ]] לא ישן בסוכה: בעת ישיבתו בסוכה האיר אצלו בגלוי האור המקיף של הסוכה וזה לא איפשר לו להירדם בסוכה.


[[הרבי]] מסביר כי גם מי שאינו בדרגה נעלה זו שמרגיש כי האור מקיף מפריע לו, גם הוא אינו יכול לישון בסוכה בשקט ובמנוחה. כי אע״פ ש״אור״ הסוכה אינו מבלבל את שנתו — הרי הוא מצטער מכך גופא — מדוע אין הוא בדרגא שאור הסוכה יאיר אצלו כ״כ בגלוי עד שלא יוכל לישון בסוכה.
[[הרבי]] מסביר כי גם מי שאינו בדרגה נעלה זו שמרגיש כי האור מקיף מפריע לו, גם הוא אינו יכול לישון בסוכה בשקט ובמנוחה. כי אף על פי ש'''אור''' הסוכה אינו מבלבל את שנתו — הרי הוא מצטער מכך גופא — מדוע אין הוא בדרגא שאור הסוכה יאיר אצלו כל כך בגלוי עד שלא יוכל לישון בסוכה.


ואפילו מי שלא מפריע לו מדוע איננו מרגיש את האור שבסוכה — הרי הוא מצטער מדוע אימרתו של [[אדמו״ר האמצעי]] אינה פועלת עליו כדבעי. ומצד זה, השינה בסוכה גורמת לו צער — היתכן שיכול הוא לישון בסוכה בלא צער — והמצטער פטור מן הסוכה.
ואפילו מי שלא מפריע לו מדוע איננו מרגיש את האור שבסוכה — הרי הוא מצטער מדוע אימרתו של [[אדמו״ר האמצעי]] אינה פועלת עליו כדבעי. ומצד זה, השינה בסוכה גורמת לו צער — היתכן שיכול הוא לישון בסוכה בלא צער — והמצטער פטור מן הסוכה.


בשנת תש"ן בא אל הרבי אחד מראשי הישיבות - רבי צבי כהנא זצ"ל בטענה היתכן שהרבי תיקן שלא לישון בסוכה. הרבי השיב לו בנועם כי זהו מנהג ישן הנהוג בחב"ד ובבעלז, כך נהג חמיו [[הריי"צ]] וככל הנראה כך נהגו דור אחר דור עד האדמו"ר הזקן שהוא היה כידוע בעל הלכה וכל מהגיו היו על פי השו"ע. כל השנים לא היו כל שאלות מצד גדולי ישראל שהיו ידים של נשיאי חב"ד, ובכללם: רבי [[חיים מוולוז'ין]], רבי [[יצחק מוולוז'ין]], רבי [[חיים מבריסק]], רבי [[חיים עוזר]], ולמה נתעוררו לזעוק על כך רק היום? מההכרח שזהו עצת הס"מ, הרוצה לזרוע מחלוקת בין יהודים, ועל ידי כך- לעכב את הגאולה השלימה. ראש הישיבה הודה בטעותו וביקש את ברכתו של הרבי. <REF>[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=422 שיחת הרבי לר' צבי כהנא] - [[חלוקת דולרים]], [[סיון]] [[תש"נ]]</REF>
בשנת [[תש"ן]] בא אל הרבי אחד מראשי הישיבות - רבי צבי כהנא זצ"ל בטענה היתכן שהרבי תיקן שלא לישון בסוכה. הרבי השיב לו בנועם כי זהו מנהג ישן הנהוג בחב"ד ובבעלז, כך נהג חמיו [[הריי"צ]] וככל הנראה כך נהגו דור אחר דור עד האדמו"ר הזקן שהוא היה כידוע בעל הלכה וכל מהגיו היו על פי השו"ע. כל השנים לא היו כל שאלות מצד גדולי ישראל שהיו ידים של נשיאי חב"ד, ובכללם: רבי [[חיים מוולוז'ין]], רבי [[יצחק מוולוז'ין]], [[רבי חיים מבריסק]], רבי [[חיים עוזר גרודזנסקי]], ולמה נתעוררו לזעוק על כך רק היום? מההכרח שזהו עצת הס"מ, הרוצה לזרוע מחלוקת בין יהודים, ועל ידי כך - לעכב את ה[[גאולה]] השלימה. ראש הישיבה הודה בטעותו וביקש את ברכתו של הרבי. <REF>[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=422 שיחת הרבי לר' צבי כהנא] - [[חלוקת דולרים]], [[סיון]] [[תש"נ]]</REF>




39,916

עריכות

תפריט ניווט