27,714
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
הבינוני{{הערה|עליו מדובר [[תניא - פרק ל"ד|בפרק ל"ד]] בתניא}} '''יכול''' להיות בו זמנית במרירות ושמחה{{הערה|מאחר ונפשו האלוקית '''מובדלת''' מהבהמית, שייך שיהיה בו זמנית: בשמחה מצד נפשו האלוקית, ובמרירות מצד הבהמית.}} - אבל אצל בעל תשובה{{הערה|הכוונה לבעל תשובה '''תתאה''' עליו מדובר [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]]}} '''אין הדבר אפשרי'''{{הערה|ולכן עצתו [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]] היא להקדים את המרירות '''לפני''' התפילה.}}. | הבינוני{{הערה|עליו מדובר [[תניא - פרק ל"ד|בפרק ל"ד]] בתניא}} '''יכול''' להיות בו זמנית במרירות ושמחה{{הערה|מאחר ונפשו האלוקית '''מובדלת''' מהבהמית, שייך שיהיה בו זמנית: בשמחה מצד נפשו האלוקית, ובמרירות מצד הבהמית.}} - אבל אצל בעל תשובה{{הערה|הכוונה לבעל תשובה '''תתאה''' עליו מדובר [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]]}} '''אין הדבר אפשרי'''{{הערה|ולכן עצתו [[אגרת התשובה - פרק י'|בפרק הקודם]] היא להקדים את המרירות '''לפני''' התפילה.}}. | ||
{{ש}} | |||
אך כאן מחדש [[אדמו"ר הזקן]] שלאחר שהתעלה לדרגת תשובה עילאה הדבר אפשרי:{{ש}} | אך כאן מחדש [[אדמו"ר הזקן]] שלאחר שהתעלה לדרגת תשובה עילאה הדבר אפשרי:{{ש}} | ||
:הכנעה מצד הידיעה '''שבעבר''' היה חוטא - ושמחה מצד התקשרותו בה'. | :הכנעה מצד הידיעה '''שבעבר''' היה חוטא - ושמחה מצד התקשרותו בה'. | ||
:יחד עם זאת, מכיוון שלדרגת הבינוני ([[תניא - פרק ל"ד|שבפרק ל"ד]]) טרם הגיע - צריך הוא '''לצירוף [[אמונה בה'|האמונה]] וה[[בטחון]]''' שאכן נמחלו עוונותיו. | :יחד עם זאת, מכיוון שלדרגת הבינוני ([[תניא - פרק ל"ד|שבפרק ל"ד]]) טרם הגיע - צריך הוא '''לצירוף [[אמונה בה'|האמונה]] וה[[בטחון]]''' שאכן נמחלו עוונותיו. | ||
{{ש}} | |||
בהמשך הפרק מבוארת ההתבוננות הדרושה לחיזוק האמונה והבטחון{{הערה|יתבונן שהקב"ה '''מרבה''' לסלוח, שמוחל בפעם האלף כמו בפעם הראשונה.}}, ושהפסוק "וחטאתי נגדי תמיד" '''אינו סותר''' לזה שצריך להיות בשמחה תמיד{{הערה|כמבואר לעיל.}}. | בהמשך הפרק מבוארת ההתבוננות הדרושה לחיזוק האמונה והבטחון{{הערה|יתבונן שהקב"ה '''מרבה''' לסלוח, שמוחל בפעם האלף כמו בפעם הראשונה.}}, ושהפסוק "וחטאתי נגדי תמיד" '''אינו סותר''' לזה שצריך להיות בשמחה תמיד{{הערה|כמבואר לעיל.}}. |