אגרת הקודש - סימן י': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2"
מ (החלפת טקסט – "[[אגרת הקודש - פרק " ב־"[[אגרת הקודש - ")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "([.]){{ש}}([^א-ת])" ב־"$1 $2")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 6: שורה 6:


האגרת מוסיפה על קודמותיה{{הערה|על מעלות הצדקה שהתבארו באגרות הקודמות, מאגרת ג' ועד ט'.}}, שצדקה מועילה לא רק בתחומי הקדושה והחולין, אלא גם '''לחוטאים.'''{{ש}}
האגרת מוסיפה על קודמותיה{{הערה|על מעלות הצדקה שהתבארו באגרות הקודמות, מאגרת ג' ועד ט'.}}, שצדקה מועילה לא רק בתחומי הקדושה והחולין, אלא גם '''לחוטאים.'''{{ש}}
נקודת ההסבר היא, ש'''תשובה רק מעוררת''' את מקור החסד הרוחני האין סופי. אבל '''להורידו''' בפועל{{הערה|בכדי למלא את הפגמים והחסרונות שגרמו העוונות.}} צריך עבודה מיוחדת: נתינת צדקה בלי הגבלה{{הערה|שזהו חסד בלי גבול כפי שהוא אצל האדם.}}.{{ש}}
נקודת ההסבר היא, ש'''תשובה רק מעוררת''' את מקור החסד הרוחני האין סופי. אבל '''להורידו''' בפועל{{הערה|בכדי למלא את הפגמים והחסרונות שגרמו העוונות.}} צריך עבודה מיוחדת: נתינת צדקה בלי הגבלה{{הערה|שזהו חסד בלי גבול כפי שהוא אצל האדם.}}.
 
 
* [[שיעורים יומיים#תניא|בשיעור היומי]] חילק [[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)|הרבי הריי"ץ]] את האגרת לחמישה ימים: ארבע ימים לומדים את הסבר העניין, והיוצא מזה לפועל ביום האחרון.
* [[שיעורים יומיים#תניא|בשיעור היומי]] חילק [[רבי יוסף יצחק שניאורסון (אדמו"ר הריי"צ)|הרבי הריי"ץ]] את האגרת לחמישה ימים: ארבע ימים לומדים את הסבר העניין, והיוצא מזה לפועל ביום האחרון.


שורה 14: שורה 16:
==סיכום האגרת==
==סיכום האגרת==
* מאחר והקב"ה צמצם את חסדו האין סופי במצוות בכדי שיוכל האדם לקבלו, לכל מצווה יש '''שיעור מצומצם'''{{הערה|ציצית י"ב גודלין, לולב ד' טפחים וכן כולן.}}  כיצד לקיימה.
* מאחר והקב"ה צמצם את חסדו האין סופי במצוות בכדי שיוכל האדם לקבלו, לכל מצווה יש '''שיעור מצומצם'''{{הערה|ציצית י"ב גודלין, לולב ד' טפחים וכן כולן.}}  כיצד לקיימה.
* אך כשצריך לתקן פגמים{{הערה|שגרמו עוונות.}} יש להמשיך מהמקור חסד '''שאינו מצומצם'''. חסד עליון זה '''מתעורר''' ע"י תשובה, אבל '''נמשך בפועל''' רק ע"י צדקה.{{ש}}{{ש}}
* אך כשצריך לתקן פגמים{{הערה|שגרמו עוונות.}} יש להמשיך מהמקור חסד '''שאינו מצומצם'''. חסד עליון זה '''מתעורר''' ע"י תשובה, אבל '''נמשך בפועל''' רק ע"י צדקה.
 
{{ש}}


:'''היוצא לפועל בעבודת ה''''
:'''היוצא לפועל בעבודת ה''''

תפריט ניווט