אין עצם מסתיר על עצמו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
מ (החלפת טקסט – "׳" ב־"'")
שורה 4: שורה 4:
מקורו הראשון של הטענה כלשונה הוא ב[[מאמר]] שאמר ה[[אדמו"ר הזקן]]:  
מקורו הראשון של הטענה כלשונה הוא ב[[מאמר]] שאמר ה[[אדמו"ר הזקן]]:  
{{ציטוט
{{ציטוט
|תוכן="ואמנם יובן למשכיל דלגבי עצמותו ית׳ אין בחינת מגן המבדיל דשם אלקים הבדלה והעלם אמתי, '''מאחר שהוא עצמו המעלים ומבדיל''' כו׳ ועיקר ענין ההבדלה וההעלמה הוא רק לנבראים בלבד כדי שיתקיימו במציאות יש ודבר כנ"ל, אבל לא לגבי עצמותו.
|תוכן="ואמנם יובן למשכיל דלגבי עצמותו ית' אין בחינת מגן המבדיל דשם אלקים הבדלה והעלם אמתי, '''מאחר שהוא עצמו המעלים ומבדיל''' כו' ועיקר ענין ההבדלה וההעלמה הוא רק לנבראים בלבד כדי שיתקיימו במציאות יש ודבר כנ"ל, אבל לא לגבי עצמותו.
וזהו שאמר דקמיה כחשכה כאורה כו׳ וכמו שנתבאר במקום אחר. וזהו "כִּי הוי׳ הוּא הָאֱלֹקים" ית' דהבדלה דשם אלקים מתיחד בעצמותו ית׳ בתכלית היחוד ולזאת "אֵין עוֹד" (המשך הפסוק) שאין הנבראים תופסים מקום כלל, אפילו בדרך בחינת עוד ודבר טפל.."
וזהו שאמר דקמיה כחשכה כאורה כו' וכמו שנתבאר במקום אחר. וזהו "כִּי הוי' הוּא הָאֱלֹקים" ית' דהבדלה דשם אלקים מתיחד בעצמותו ית' בתכלית היחוד ולזאת "אֵין עוֹד" (המשך הפסוק) שאין הנבראים תופסים מקום כלל, אפילו בדרך בחינת עוד ודבר טפל.."
|מקור=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=32915&st=&pgnum=73 מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ד, עמוד סה.]
|מקור=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=32915&st=&pgnum=73 מאמרי אדמו"ר הזקן - תקס"ד, עמוד סה.]
}}
}}

תפריט ניווט