שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  01:31, 4 בפברואר 2021
מ
החלפת טקסט – "׳" ב־"'"
*'''[[גבורה]]''' - מידת הגבורה, היא תנועה של ריחוק מהזולת, ועל כן ממנה באים המורא והפחד מה'. כמו כן, ממנה באה גם אש האהבה לה'.
*'''[[תפארת]]''' - מידת התפארת מכונה גם מידת הרחמים, וממנה באה הרחמנות על אדם אחר, מידה זו כולל גם את הגבורה שאומרת שלא מגיע לו, וגם את החסד שאומר שבכל זאת '''אני''' מרחם עליו, ונותן לו. ממידה זו גם באה התכונה לפאר את ה' על גדלותו.
שלושת המידות האלו, הן עיקרי המידות שנקראות גם מידות הנפש, וכתוצאה מהן באות גם המידות הבאות שנקראות גם מידות הגוף{{הערה|ביאור עשר ספירות לרב עזריאל בן מנחם חלק י׳י', ב'.}}:
*'''[[נצח]]''' - מידת הנצח היא הנלחמת בנצחנות עם המנגדים באדם (מידת הגבורה), ומחוצה לו לנגד להשפעה, והיא דוחקת אותם ומשפיעה. מידה זו שורשה ב[[עצם הנפש]], ולכן היא גורמת לאדם לעזוב את כל אשר לו על מנת לנצח{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=31667&st=&pgnum=135 ד"ה [[באתי לגני]] תש"י פרק יא ואילך], נתבאר ב[http://www.lahak.org/templates/lahak/article_cdo/aid/3048610 ד"ה זה דשנת תשכ"ח].}}.
*'''[[הוד]]''' - מידת ההוד היא מידת ההודיה, אשר מורכבת משני חלקים - הודאה והתבטלות (כמו שיש מחלוקת, ואחד מודה לשני), וכן מלשון נתינת תודה. כן, ישנו פירוש המילה הפשוט - "הוד" מלשון יופי ("הוד והדר").

תפריט ניווט