דבר מלכות ויצא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 15 בתים ,  4 בפברואר 2021
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 9: שורה 9:


{{ציטוט צף|'''והדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפקח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!''' יש כבר את ה"שולחן ערוך", יש כבר את הלויתן ושור-הבר ויין המשומר, ויהודים כבר יושבים סביב השולחן – "שולחן אביהם" (מלך מלכי המלכים הקב"ה), יחד עם משיח צדקנו (כפי שכתוב בספרים שבכל דור ודור ישנו "א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח"), ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר; ולאחרי ארבעים שנה מאז הסתלקות כ"ק מו"ח אדמו"ר יש כבר גם "לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע}}
{{ציטוט צף|'''והדבר היחיד שחסר הוא – שיהודי יפקח את עיניו כדבעי, ויראה איך הכל כבר מוכן לגאולה!''' יש כבר את ה"שולחן ערוך", יש כבר את הלויתן ושור-הבר ויין המשומר, ויהודים כבר יושבים סביב השולחן – "שולחן אביהם" (מלך מלכי המלכים הקב"ה), יחד עם משיח צדקנו (כפי שכתוב בספרים שבכל דור ודור ישנו "א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח"), ובדורנו נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר; ולאחרי ארבעים שנה מאז הסתלקות כ"ק מו"ח אדמו"ר יש כבר גם "לב לדעת ועינים לראות ואזנים לשמוע}}
בשיחה זו עורר [[הרבי]] אודות לימוד תורתו של [[אדמו"ר האמצעי]], דבר נוסף הוא לימוד ענייני [[גאולה ומשיח]], בעקבות כך מתקיימים שיעורי [[גאולה ומשיח]] רבים בארץ ובעולם, וכן לימוד תורתו של [[אדמו"ר האמצעי]].דבר נוסף הוא להתחיל ההכנות לעריכת התוועדויות בי״ט כסלו, התוועדויות בכל מקום ומקום בכל קצוי תבל, אפילו בפינה נדחת.  
בשיחה זו עורר [[הרבי]] אודות לימוד תורתו של [[אדמו"ר האמצעי]], דבר נוסף הוא לימוד ענייני [[גאולה ומשיח]], בעקבות כך מתקיימים שיעורי [[גאולה ומשיח]] רבים בארץ ובעולם, וכן לימוד תורתו של [[אדמו"ר האמצעי]].דבר נוסף הוא להתחיל ההכנות לעריכת התוועדויות בי"ט כסלו, התוועדויות בכל מקום ומקום בכל קצוי תבל, אפילו בפינה נדחת.  


כמו כן עורר [[הרבי]] נתינת [[דמי חנוכה]] לילדים.
כמו כן עורר [[הרבי]] נתינת [[דמי חנוכה]] לילדים.
שורה 15: שורה 15:
==סיכום==
==סיכום==
* '''א - ג:''' אצל [[אדמו"ר האמצעי]] התקיים מאמר חז"ל:{{ציטוטון|ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש}}, שהצדיקים נפטרים ביום שהם נולדים, כמו כן דבר זה מראה על שלמות רוחנית.
* '''א - ג:''' אצל [[אדמו"ר האמצעי]] התקיים מאמר חז"ל:{{ציטוטון|ללמדך שהקב"ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום ומחודש לחודש}}, שהצדיקים נפטרים ביום שהם נולדים, כמו כן דבר זה מראה על שלמות רוחנית.
* '''ד - ה:''' הפסוק {{ציטוטון|ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה}} מורה על ירידת הנשמה  למטה, ב{{ציטוטון|״חרון אף של מקום״}}, ושמה הוא צריך לפעול גילוי ה'.  
* '''ד - ה:''' הפסוק {{ציטוטון|ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה}} מורה על ירידת הנשמה  למטה, ב{{ציטוטון|"חרון אף של מקום"}}, ושמה הוא צריך לפעול גילוי ה'.  
* '''ו - י:'''״ויקח {{הערה|יעקב}} מאבני המקום״, ״שירא מפני חיות רעות״, ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהייתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות.  
* '''ו - י:'''"ויקח {{הערה|יעקב}} מאבני המקום", "שירא מפני חיות רעות", ולכאורה: איך מגינים האבנים מחיות רעות? אלא שזה מורה על התוקף דקדושה רוחנית שהייתה סביב יעקב, שהתגברה על הגשמיות, ובמילא הגין עליו מחיות רעות.  
*'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון|מטתו שלימה}} (של יעקב) מורה על השלימות של יעקב גם ל״מטה״ , ששם שוכב האדם וראשו הוא בשוה עם רגלו {{הערה|לא כמו בעמידה או ישיבה}}, וע"י הוא מגלה בזה שייכותו לעצמותו, שמצד עצמותו החלק עליון ותחתון הם דבר אחד ממש, כי הוא למעלה מכל הגדרים, ופשיטות העצמות מתגלית בפשיטות ישראל.  
*'''י"א:''' הפסוק:{{ציטוטון|מטתו שלימה}} (של יעקב) מורה על השלימות של יעקב גם ל"מטה" , ששם שוכב האדם וראשו הוא בשוה עם רגלו {{הערה|לא כמו בעמידה או ישיבה}}, וע"י הוא מגלה בזה שייכותו לעצמותו, שמצד עצמותו החלק עליון ותחתון הם דבר אחד ממש, כי הוא למעלה מכל הגדרים, ופשיטות העצמות מתגלית בפשיטות ישראל.  
* '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] – הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]).  
* '''י"ב:''' הבירור בין [[יעקב]] ל[[עשיו]] – הוא חיבור אורות דתהו (שעשיו היה בחינת עולם תהו) בכלים דתיקון (ש[[יעקב]] היה בבחינת [[עולם התיקון]]).  
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש״[[אבן מקיר תזעק]]״, שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''י"ג - י"ד:''' אחד מסימני ה[[גאולה]] הוא:ש"[[אבן מקיר תזעק]]", שגשמיות העולם עצמה (האבן), הנפעל, מגלה את כח הפועל שבו.
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של ״[[רחובות הנהר]]״. משא״כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
* '''ט"ו:'''תורת החסידות של [[אדמו"ר האמצעי]] הייתה באופן של "[[רחובות הנהר]]". משא"כ אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] שהיה בעיקר החידוש שהיה משווה תורת החסידות עם תורת הנגלה.  
*'''י"ד - כ':''' {{ציטוטון|וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו}} כי יעקב חשב שעשו כבר התברר. ובפועל היה עשיו קודם הבירור. משא״כ עתה – לאחרי הפצת [[תורת החסידות]] ע"י [[רבותינו נשיאנו]],  כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וצריכים רק לפתוח העינים , ולראות את זה בפועל!, ובלימוד של [[תורת החסידות]] כבר שייך לכל אחד, וכל אחד יכול ללמדו!
*'''י"ד - כ':''' {{ציטוטון|וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו}} כי יעקב חשב שעשו כבר התברר. ובפועל היה עשיו קודם הבירור. משא"כ עתה – לאחרי הפצת [[תורת החסידות]] ע"י [[רבותינו נשיאנו]],  כבר נגמרו כל הבירורים, והכל מוכן, וצריכים רק לפתוח העינים , ולראות את זה בפועל!, ובלימוד של [[תורת החסידות]] כבר שייך לכל אחד, וכל אחד יכול ללמדו!


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט