37,406
עריכות
מ (חבר העביר את הדף שיחה:אגרת הקודש - פרק א' לשם שיחה:אגרת הקודש - א') |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
אגרת הקודש לא נחלקה לפרקים, ועוד ועיקר - הוא דבר שהרבי מדגיש '''כטעות שתוקנה''', שבדפוסים הראשונים הייתה כתובה המילה פרק בתחילת כל אגרת ובדפוס תר"ס נמחקה '''במתכוון''', וזו הסיבה שמאז בתחילת כל סימן באגה"ק יש רווח ריק ("זכר" למילה 'פרק' שהייתה שם, והושאר הרווח כי בתנאי הדפוס של אז לערוך את השורות מחדש הייתה טרחה מרובה ביותר). וטעם הדבר הוא, כי משמעות המילה 'פרק' היא חלק מעניין שלם, ואגרות הקודש לא נכתבו כהמשך זו לזו (וזה גם הטעם שתהילים לא נחלק לפרקים וכן חלק מהנביאים בתורה, והלשון השגור הוא קפיטלאך, סימן וכיו"ב). ומאחר וזהו עניין עקרוני, השייך '''להבנת''' התניא לענ"ד יש לתקן (הגם שכאן הדבר כרוך בטרחא מרובה, ויצטרכו לחפש גם את כל ההפניות וכו'). ([[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 06:07, י"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:07, 3 בינואר 2021 (UTC)) | אגרת הקודש לא נחלקה לפרקים, ועוד ועיקר - הוא דבר שהרבי מדגיש '''כטעות שתוקנה''', שבדפוסים הראשונים הייתה כתובה המילה פרק בתחילת כל אגרת ובדפוס תר"ס נמחקה '''במתכוון''', וזו הסיבה שמאז בתחילת כל סימן באגה"ק יש רווח ריק ("זכר" למילה 'פרק' שהייתה שם, והושאר הרווח כי בתנאי הדפוס של אז לערוך את השורות מחדש הייתה טרחה מרובה ביותר). וטעם הדבר הוא, כי משמעות המילה 'פרק' היא חלק מעניין שלם, ואגרות הקודש לא נכתבו כהמשך זו לזו (וזה גם הטעם שתהילים לא נחלק לפרקים וכן חלק מהנביאים בתורה, והלשון השגור הוא קפיטלאך, סימן וכיו"ב). ומאחר וזהו עניין עקרוני, השייך '''להבנת''' התניא לענ"ד יש לתקן (הגם שכאן הדבר כרוך בטרחא מרובה, ויצטרכו לחפש גם את כל ההפניות וכו'). ([[משתמש:Mdafula|Mdafula]] - [[שיחת משתמש:Mdafula|שיחה]], 06:07, י"ט בטבת, ה'תשפ"א 06:07, 3 בינואר 2021 (UTC)) | ||
:באופן כללי דיון על שינוי שם של ערכים רבים אמור להתבצע באולם דיונים אבל נראה שכבר הועברו הערכים ליעדם. להבא. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 23:43 • י"ג בשבט ה'תשפ"א |