שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 623 בתים ,  14:42, 17 בינואר 2010
עריכה כללית
== '''רבי משולם זוסיא טברסקי מצ'רנוביל ==''' זצ"ל נולד בר"ח אלול שנת תרע"ז לאביו שהיה נצר לרבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]] זי"ע.
הרה"ק רבי משולם זוסיא מצ'רנוביל זצבשנת [[תרצ"ד]] עלה ל נולד בר"ח אלול שנת תרע"ז לאביו הרה"קרבי [[חיים יצחק מלאעיווארץ הקודש]] זצ"ל, בנו של הרה"ק רבי בברחו מאימת שלטון ה[[אברהם יהושע העשיל מלאעיווקומוניסטים]], בן הרה. בשנת [[תרצ"ק רבי ו]] חזר ל[[מרדכי מלויעוו-צ'רנובילפולין]], בן להסתופף בצלו של זקינו אבי אמו הרה"ק רבי נחום, בן ר' ישעיה מטשעחויב זי"ע בנו של הרה"ק רבי [[אהרן מצ'רנובילחיים מצאנז]]זי"ע. קודם פרוץ המלחמה זכה לשוב לארץ הקודש ובנה את ביתו עם בת רבי יעקב מרדכי בראנדוויין מסטרעטין, בן הרהמיקירי עיר הקודש ירושלים. בשנת [[תשי"ק רבי ז]] העתיק מושבו ל[[מרדכי מצ'רנובילבני ברק]] הקרוי בשם "המגיד מצ'רנוביל, שם בנה את חצר קדשו ברחוב ראב"ד 20, בנו של הרהכשסביבו התלקטו חסידים ואנשי מעשה. נסתלק ביום י"ק רבי ז [[מנחם נחום מצ'רנובילמרחשון]] זי[[תשמ"עח]].
== הקשר לחב"ד ==
== תולדותיו == בשנת תרצכאשר דברו עם אחד מבניו - לאחר פטירתו - על גדלותו של [[אדמו"ר שליט"ד עלה לארץ הקודשא]], בברחו מאימת שלטון הקומוניסטים. בשנת תרצסיפר שאביו - האדמו"ר רבי משולם זוסיא זצ"ו חזר לפולין להסתופף בצלו ל - היה מדבר שעות שלמות ב[[התפעלות]] ובהתרגשות, על גדלותו של זקינו אבי אמו הרהכבוד [[אדמו"ק ר' ישעיה מטשעחויב זישליט"ע בנו א]] מ[[ליובאוויטש]]. הוא היה שוקד על ספרי ה[[חסידות]] של הרה"ק רבי ה[[בעל שם טוב]] ותלמידיו ובמיוחד בספר [[חיים מצאנזלקוטי תורה]] זישל [[אדמו"ער הזקן]]. ספר זה היה מונח על שולחנו באופן קבוע.
קודם פרוץ המלחמה זכה לשוב לארה"ק, ובנה את ביתו עם בת הרה"צ רבי יעקב מרדכי בראנדוויין מסטרעטין מיקירי עיר הקודש ירושלים.  בשנת תשי"ז העתיק מושבו ל[[בני ברק]], שם בנה את חצר קדשו ברחוב ראב"ד 20, כשסביבו התלקטו חסידים ואנשי מעשה שהתחממו לאורו הזך. נסתלק לגנזי מרומים ביום י"ז מרחשון תשמ"ח. == גדלות הרבי מליובוויטש המשך השושלת == כאשר דברו עם אחד מבניו - לאחר פטירתו של רבי משולם זוסיא - על גדלותו של [[אדמו"ר שליט"א]], סיפר אחד מבניו כי אביו - את דרכו ממשיכים בניו האדמו"ר רבי משולם זוסיא זצ"ל, היה מדבר זמן רב, שעות תמימות, בהתפעלות ובהתרגשות, מגדלותו של כבוד [[אדמו"ר שליט"א]] מליובוויטש.רים:
הוא היה דבוק בספרי החסידות של הבעל שם טוב ותלמידיו*רבי מנחם נחום שליט"א - האדמו"ר מצ'רנוביל בארץ ישראל, במיוחד הגה בספר בית מדרשו בעיר [[לקוטי תורהבני ברק]] מ[[האדמו"ר הזקן]] וספר זה היה מונח על שולחנו באופן קבוע== ממשיכי דרכו ==את דרכו ממשיכים בניו האדמו"רים:
*רבי מנחם נחום ישעיה שליט"א האדמו- אדמו"ר מצ'רנוביל בארץ ישראלארה"ב, בית מדרשו בעיר [[בני ברק]]בבורו פרק.
*רבי ישעיה חיים יצחק שליט"א אדמו- פתח בשנת תשס"ר מצ'רנוביל ארה"ב, ט בית מדרשו בבורו מדרש בעיר בורו פרק.
*רבי חיים יצחק שליטאברהם יהושע העשיל טברסקי - האדמו"א פתח בשנת תשס"ט בית מדרש בעיר בורו פרקר מצ'רנוביל אשדוד.
*האדמו"ר מצבנו הצעיר רבי יעקב מרדכי - רב חסידי צ'רנוביל אשדוד, רבי אברהם יהושע העשיל טברסקיבעיר אלעד בארץ הקודש.
*בנו הצעיר חתנו רבי יעקב מרדכי משמש כרב חסידי צישראל הגר שליט"א בן [[רבי משה יהושע הגר]] האדמו"ר מויז'רנוביל בעיר אלעד בארץ הקודשניץ.
*חתנו הרה"צ רבי ישראל הגר ניסן חיים רוזנבוים שליט"א בן [[רבי משה יהושע הגר]] האדמו- אדמומויז'ניץמקרטשניף ירושלים.
*חתנו האדמו"ר מקרטשניף ירושלים, רבי ניסן חיים רוזנבוים שליט"א.
[[קטגוריה:ידידי חב"ד|משולם זוסיא]]

תפריט ניווט