דבר מלכות שופטים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,524 בתים ,  25 בדצמבר 2020
שורה 16: שורה 16:
==בעקבות השיחה==
==בעקבות השיחה==
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער]]
[[קובץ:נביא יש.jpg|ממוזער]]
===נבואות הרבי===
===הרבי כנביא===
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
{{ערך מורחב|נבואות הרבי}}
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא  נביא]]
[[קובץ:הפסק דין.JPG|ממוזער|פסק הדין שהרבי הוא  נביא]]
[[הרבי]] במהלך שיחתו הדגיש ש"נביא ישראל" הינו אחד מ[[רבותינו נשיאנו]], ושהוא "נשיא הדור" - [[אדמו"ר שליט"א]]. בעקבות כך ראו חסידי חב"ד ב[[הרבי]] כ"נביא ישראל".
[[הרבי]] במהלך שיחתו הדגיש ש"נביא ישראל" הינו אחד מ[[רבותינו נשיאנו]], ושהוא "נשיא הדור" - [[אדמו"ר שליט"א]]. בעקבות כך ראו חסידי חב"ד ב[[הרבי]] כ"נביא ישראל".


במשך השנים נראה במוחש איך מתקיימים נבואות [[הרבי]], אודות הנובאה על הניצחון ב[[מלחמת ששת הימים]], [[מלחמת יום כיפור]], [[התפרקות ברית המועצות]] ו[[מלחמת המפרץ]] שהתקיימה באותה שנה [[תשנ"א]] - שנת אראנו נפלאות. במשך השנים חתמו רבנים רבים אודות פסק דין ש[[הרבי]] הוא נביא. בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם ע"י מאות רבנים ואדמו"רים, וזה לשון הפסק:
במשך השנים נראה במוחש איך מתקיימים נבואות [[הרבי]], אודות הנובאה על הניצחון ב[[מלחמת ששת הימים]], [[מלחמת יום כיפור]], [[התפרקות ברית המועצות]] ו[[מלחמת המפרץ]] שהתקיימה באותה שנה [[תשנ"א]] - שנת אראנו נפלאות. במשך השנים חתמו רבנים רבים אודות פסק דין ש[[הרבי]] הוא נביא. בשנת [[תשנ"ח]] נחתם פסק דין ש[[הרבי]] הוא [[נביא]] ישראל, שנחתם ע"י מאות רבנים ואדמו"רים,:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז.
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=[[הרבי|כבוד קדושת אדמו"ר מליובאוויטש]] בשיחת קודש פרשת שופטים ה'[[תנש"א]] קובע קביעה הלכה למעשה שיש לדורנו זה [[נביא]] וחייבים לשמוע בקולו וכפי שנפסק ב[[רמב"ם]] הלכות יסודי התורה פרק ז....הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד....ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}
 
וזה לשונו הקדוש: "... צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו ש[[הקב"ה]] בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה"שופטיך" וה"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל.. עד הנבואה העיקרית - הנבואה ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא". עד-כאן-לשונו-הקדוש בשיחה הנ"ל.
 
בשיחת קודש פר' וירא ה'[[תשנ"ב]] אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: … בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק [[לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש]]. עד-כאן-לשונו-הקדוש.
 
בשיחת קודש פר' משפטים ה'תשנ"ב אומר כבוד-קדושת אדמו"ר: "... וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "[[יעמוד מלך מבית דוד]] וכו', [[בחזקת שהוא משיח]]", ועוד הוסיף על פסק-דין הנ"ל את המילים: ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה [[משיח בוודאי]]", ובשיחה זו רמז הרבי בצורה ברורה על היותו מלך המשיח.
 
הרינו קובעים בזה פסק הלכה על-פי דין תורתנו הקדושה - מבוסס על ההלכה שברמב"ם פרק ז' הלכות יסודי התורה הלכה א', פרק ט' הלכה ב' ופרק י' הלכה א' - שכבוד קדושת אדמו"ר מלך המשיח יש לו דין [[נביא]] ומפורש [[שיחה|בשיחותיו]] הקדושות שמרמז על עצמו שהוא נביא ומובן משיחותיו הקדושות שהוא הוא המלך המשיח, וכן עודד שירת "[[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]]", וכבר אמר לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם דברים העתידים להיות ובאו דבריו ונתקיימו במילואם ב'[[מלחמת ששת הימים]]' וב'[[מלחמת המפרץ]]' ועוד ועוד.
 
ועל כן מחויבים אנו לשמוע לכל אשר יאמר לנו מגדר החיוב לשמוע לדברי הנביא, ובכלל זה - שהוא המלך המשיח ויתגלה אלינו מיד ממש|מקור=פסק הדין}}


את פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]], והחתימות נאספו ע"י הרב [[יצחק ליפש]].
את פסק הדין כתב הרב [[גדליה אקסלרוד]], והחתימות נאספו ע"י הרב [[יצחק ליפש]].

תפריט ניווט