דבר מלכות שמות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 124 בתים ,  25 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה מתמשכת|}}
[[קובץ:הרמבם מתוקן חלקית.jpg|200px|ימין|ממוזער|{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ע"י שמחזקים ומוסיפים בלימוד ספר משנה תורה להרמב"ם, כולל – ע"י ההשתתפות (או להוסיף חיזוק בזה, אם משתתף כבר) בלימוד הרמב"ם דכו"כ מבנ"י, ג' פרקים ליום, או פרק א' ליום, או בספר המצוות.}}]]
'''דבר מלכות שמות''' היא שיחה שנאמרה על ידי הרבי בשבת פרשת [[שמות]], [[כ"א טבת]] [[תשנ"ב]]. שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
'''דבר מלכות שמות''' היא שיחה שנאמרה על ידי הרבי בשבת פרשת [[שמות]], [[כ"א טבת]] [[תשנ"ב]]. שיחה זו היא חלק מהרצף של שיחות הרבי המוגהות שנאמרו במשך השנה האחרונה בה שמענו שיחות על ידי הרבי, המכונות [[דבר מלכות]].
==רקע==
==רקע==
ההתוועדות התחילה בשעה 1:45, אז נכנס [[הרבי]] ל[[התוועדות]]. לאחר אכילת "מזונות" החל [[הרבי]] לעודד את הניגון ""עס קומט שוין די גאולה,משיח קומט שוין" ולאחר מכן החל להגיד את השיחה הראשונה, לאחר מכן החלו לנגן את "שובה ה'", לאחר מכן אמר הרבי שיחה שנייה שארכה כ20 דקות ולאחר מכן הורה [[הרבי]] לחזן [[משה טלישבסקי]] לנגן "יהיה רצון".
ההתוועדות התחילה בשעה 1:45, אז נכנס [[הרבי]] ל[[התוועדות]]. לאחר אכילת "מזונות" החל [[הרבי]] לעודד את הניגון ""עס קומט שוין די גאולה,משיח קומט שוין" ולאחר מכן החל להגיד את השיחה הראשונה שארכה כ13 דקות, לאחר מכן החלו לנגן את "שובה ה'", לאחר מכן אמר הרבי שיחה שנייה שארכה כ20 דקות, ולאחריה החלו לנגן את [[ניגון הקפות]].אחרי זה אמר [[הרבי]] את השיחה השלישית, ולאחריה הורה [[הרבי]] לחזן [[משה טלישבסקי]] לנגן "יהי רצון".


לאחר מכן אמר [[הרבי]]את השיחה הרביעית, שארכה כמה דקות, וסיים במילים:{{ציטוטון|"גאולה האמיתית והשלימה ממש ממש,בענני שמיא}}.
ולבסוף אמר [[הרבי]] את השיחה הרביעית, שארכה כמה דקות, וסיים במילים:'''{{ציטוטון|"גאולה האמיתית והשלימה ממש ממש,בענני שמיא}}'''.


לאחר שיחה זו התקיים מעמד [[חלוקת כוס של ברכה]], שלאחר מכן יצא [[הרבי]] שהוא מעודד את השירה{{הערה|מתוך '''"[[דברי משיח]]"''' נ"ב, ח"ב}}
לאחר שיחה זו התקיים מעמד [[חלוקת כוס של ברכה]], שלאחר מכן יצא [[הרבי]] שהוא מעודד את השירה{{הערה|מתוך '''"[[דברי משיח]]"''' נ"ב, ח"ב}}
==סיכום==
==סיכום==
[[קובץ:הרמבם מתוקן חלקית.jpg|200px|ימין|ממוזער|{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ע"י שמחזקים ומוסיפים בלימוד ספר משנה תורה להרמב"ם, כולל – ע"י ההשתתפות (או להוסיף חיזוק בזה, אם משתתף כבר) בלימוד הרמב"ם דכו"כ מבנ"י, ג' פרקים ליום, או פרק א' ליום, או בספר המצוות.}}]]
{{ציטוט צף|כבר דובר פעמים רבות דברי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שנוסף ע"ז שכבר "כלו כל הקיצין", כבר עשו בנ"י תשובה, וסיימו הכל, כולל גם – "לצחצח הכפתורים", וצריך רק שהקב"ה יפתח את עיניהם של בנ"י שיראו שהגאולה האמיתית והשלימה כבר ישנה, ויושבים כבר לפני שולחן ערוך, בסעודת לויתן ושור הבר וכו' וכו'.}}
{{ציטוט צף|כבר דובר פעמים רבות דברי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שנוסף ע"ז שכבר "כלו כל הקיצין", כבר עשו בנ"י תשובה, וסיימו הכל, כולל גם – "לצחצח הכפתורים", וצריך רק שהקב"ה יפתח את עיניהם של בנ"י שיראו שהגאולה האמיתית והשלימה כבר ישנה, ויושבים כבר לפני שולחן ערוך, בסעודת לויתן ושור הבר וכו' וכו'.}}
*'''אות א':'''  הרבי מביא את דברי המדרש על הפסוק  "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה", ש"על שם גאולת ישראל נזכרו כאן" ושאיך כל שם מי"ב השבטים קשור לגאולה. אך הרבי מקשה על כך, שהרי ירידת עם ישראל למצרים הייתה ירידה לרוחניות ורק זמן רב אחר כך נגאלו, ולא מובן איך ירידתם למצרים קשורה לגאולה ומדוע מודגש הפסוק. הרבי גם מוסיף להקשות, שהרי "על שם גאולת ישראל" הכוונה היא גם לגאולה העתידה לבוא, ואם כך מה הקשר בין ירידת עם ישראל למצרים לבין הגאולה העתידה, ומה אנו צריכים ללמוד מכך?
*'''אות א':'''  הרבי מביא את דברי המדרש על הפסוק  "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה", ש"על שם גאולת ישראל נזכרו כאן" ושאיך כל שם מי"ב השבטים קשור לגאולה. אך הרבי מקשה על כך, שהרי ירידת עם ישראל למצרים הייתה ירידה לרוחניות ורק זמן רב אחר כך נגאלו, ולא מובן איך ירידתם למצרים קשורה לגאולה ומדוע מודגש הפסוק. הרבי גם מוסיף להקשות, שהרי "על שם גאולת ישראל" הכוונה היא גם לגאולה העתידה לבוא, ואם כך מה הקשר בין ירידת עם ישראל למצרים לבין הגאולה העתידה, ומה אנו צריכים ללמוד מכך?

תפריט ניווט