16,089
עריכות
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←סיכום) |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←סיכום) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
*'''א - ג:''' בתחילת הפרשה נראה מדבריו של [[יהודה]] ל[[יוסף]] שהוא מתייחס מתוך הכנעה וביטול (שנראה שהם היו אז במצב ירוד) לעומת סוף הפרשה שבה נאמר "ובני ישראל פרו וירבו" שנראה ממנו שהיה לישראל חוזק ועוצמה, ואיך מסתדר הסתירה? | *'''א - ג:''' בתחילת הפרשה נראה מדבריו של [[יהודה]] ל[[יוסף]] שהוא מתייחס מתוך הכנעה וביטול (שנראה שהם היו אז במצב ירוד) לעומת סוף הפרשה שבה נאמר "ובני ישראל פרו וירבו" שנראה ממנו שהיה לישראל חוזק ועוצמה, ואיך מסתדר הסתירה? | ||
*'''ד:''' הביאור בזה, שבדיוק להיפך, זה ש[[יהודה]] הלך ל[[יוסף]] ללא מורא ופחד על אף היותו אז "השולט בכיפה"{{הערה|מקץ מב, ו}}, מראה על החוזק והעוצמה שהיה לישראל ב[[מצרים]]. | *'''ד:''' הביאור בזה, שבדיוק להיפך, זה ש[[יהודה]] הלך ל[[יוסף]] ללא מורא ופחד על אף היותו אז "השולט בכיפה"{{הערה|מקץ מב, ו}}, מראה על החוזק והעוצמה שהיה לישראל ב[[מצרים]]. | ||
*'''ה:''' לכאורה יש להקשות, שהרי בסופו של דבר לתוקף של [[יהודה]] לא יצא דבר, הרי המשנה למלך היה בכלל אחיו [[יוסף]], אלא שבאמת התוקף הזה פעל חידוש,(אלא שהוא לא היה לאותו שעה) שלאחר מכן קרא [[יעקב]] ל[[יהודה]] שיקים ישיבות ב[[מצרים]], ולא ל[[יוסף]], מפני שהיה צריך לתוקף שלו. | |||
*'''ו - י"ב''' יש ללמוד מהתוקף של [[יהודה]], כמו בזמן [[אחשוורוש]] ש[[מרדכי]] היה בבחינת ש"לא יכרע ולא ישתחווה", שגם לנו בדורנו '''יש את הבחירה לעמוד בתוקף למען שמירת התורה והמצוות,''' ואף יותר מזה הממשל בעצמו {{הערה|באותו מקום - [[אמריקה]], שכונתה באותה שיחה "מלכות של חסד"}} עוזר לעמוד בתוקף על שמירת ה[[תורה]] והמצוות. | |||
*'''י"ג - י"ד:''' עניין זה מתבטא עם [[ה' טבת]]{{הערה|שחל ביום חמישי של אותו שבוע}}, שהממשל בעצמו עוזר בהבאת הספרים חזרה ל[[ספרייה]], ומכן יש הוראה לכל אחד ואחד שיקנה ב[[ה' טבת]] ספרים, והדבר הזה יזרז עוד יותר את פדיון הספרים השבוים חזרה. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== | ||
{{שיחות הדבר מלכות|}} | {{שיחות הדבר מלכות|}} |