שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 159 בתים ,  21:13, 22 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
==הקדמה==
פרק זה הוא האחרון (מתוך שלושה) המבאר את עניינה של הנפש הבהמית.
[[ליקוטי אמרים - פרק ז'|בפרק הקודם התבארה חומרתן של לבושי ]] התבאר שלבושי הנפשטמאים יותר ממנה{{הערה|שהנפש היא מקליפת נוגה, ואילו הם מג' קליפות הטמאות לגמרי.}}, ובפרק זה בא הרבי להראות עד היכן מגיעים הדברים, על ידי שמביא דוגמאות למעשים פשוטים (יום יומיים, כיצד מעשים שאדם דש בעקביו(במעשה דיבור ומחשבה), שמפרידים את האדם מפרידים אותו מאלוקות:(הדוגמאות מובאות על פי סדר חומרתן).
==טקסט==
==סיכום==
בפרק מובאות (לפי סדר חומרתן) דוגמאות לחמש דרגות בטומאה הנגרמות על ידי מעשים פשוטים יום יומייםלמעשה, דיבור ומחשבה המפרידים את האדם מאלוקות:
* '''א. מאכלות אסורותבמעשה:''': המאכלים '''האסורים''' קשורים לקליפות ''' (אפילו מדרבנן) אכל לשם שמיים'''מטמאים את , ומשפיעים לרעה על הגוףוהנפש.: מאכלים '''מותרים'''. ואפילו אם חזר בתשובה שאכל לשם תאווה - צריך לעבור חיבוט לחיבוט הקבר כדי לטהרו(אפילו אם חזר בתשובה).
'''ב. [[דיבורים בטלים]]''' בהיתר (שאינם אסורים) '''מטמאים את הנפש''', וצריך לעבור יסורי כף הקלע לטהרה.
* '''גבדיבור ובמחשבה:''': [[דיבורים בטלים]] '''בהיתר''' מטמאים את הנפש, וצריך לעבור יסורי כף הקלע לטהרה. : דיבורים '''אסורים''' מטמאים יותר, ולטהר אותה צריך בנוסף לכף הקלע גם גהינום.
'''ד.''' לטהר את הנפש '''מביטול תורה''' צריך שלושה דברים:
:* כף הקלע - לטהרה מדברים בטלים.
:* גהינום - לטהרה מעצלות.
:* עונשים חמורים" נוספים.
*'''ה[[ביטול תורה]]''' חמור יותר, ולטהר נפשו צריך שלושה דברים:: כף הקלע - לטהרה מדברים בטלים. : גהינום של שלג - לטהרה מעצלות.: "עונשים חמורים" נוספים.  * '''[[חכמות חיצוניות]]''' (כל לימוד שאינו תורה) הוא קודם כל גם '''דברים בטלים''', בנוסף הוא גם '''ביטול תורה''', ובעיקר הוא '''מטמא את המוחין''' (ולא רק את המידות) - . ועל מנת להטהר זקוקה הנפש '''לכל''' העונשים לעיל.
==מושגים יסודיים==
*[[דיבורים בטלים]]
*[[ביטול תורה]]
*[[חכמות חיצוניות]]
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ז'|פרק ז']]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ט'|פרק ט']]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
1,519

עריכות

תפריט ניווט